ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس استریم فیلم های 4K سونی از هفته آینده شروع به کار می کند

کمپانی سونی در نمایشگاه CES گذشته بود که از سرویسی به نام Ultra با هدف استریم محتویات 4K رونمایی کرد. حالا کمپانی ژاپنی اعلام کرده که سرویس مورد بحث از روز 4 آوریل (16 فروردین ماه) روی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۲۰

کمپانی سونی در نمایشگاه CES گذشته بود که از سرویسی به نام Ultra با هدف استریم محتویات 4K رونمایی کرد. حالا کمپانی ژاپنی اعلام کرده که سرویس مورد بحث از روز 4 آوریل (16 فروردین ماه) روی تلویزیون های 4K جدید سونی در دسترس قرار خواهد گرفت.

سرویس Ultra برخلاف بسیاری از سرویس های مشابه، از گزینه اجاره فیلم ها پشتیبانی نمی کند و سونی روی خرید دیجیتالی فیلم ها تمرکز کرده است. تمام فیلم های 4K سرویس Ultra قیمتی معادل 30 دلار دارند که برخی از آن ها، محتویات ویژه و اضافه را نیز شامل می شوند. از جمله محتویات نخست سرویس مورد اشاره می توان به عناوین جدید The Walk و Concussion و نیز فیلم های قدیمی Crouching Tiger و Hidden Dragon اشاره کرد.

کمپانی ژاپنی اعلام کرده که در صورت خریداری فیلمی مشخص از طریق فروشگاه آنلاین سونی، می توانید ورژن 4K همان فیلم را نیز با قیمتی پایین تر خریداری کنید. همچنین در صورت خرید یکی از تلویزیون های 4K سونی در تابستان پیش رو، 4 فیلم نیز به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. مضاف بر این، سرویس Ultra با سرویس دیگر سونی یعنی Ultraviolet سازگاری دارد و می توان آرشیو فیلم های Ultraviolet را به Ultra انتقال داد.

جیک وینِت از سونی پیکچرز طی همایشی در سان فرانسیسکو تایید کرده که سازگاری Ultraviolet با Ultra تنها به فیلم های استودیوهای سونی محدود می شود اما در آینده امکان دارد که از فیلم استودیوهای دیگر نیز پشتیبانی به عمل آید. وینت هم چنین گفته که عدم وجود گزینه اجاره فیلم، ارتباط مستقیمی با سیاست های تبلیغاتی سونی داشته و اگر تقاضا برای آن زیاد باشد، احتمالا چنین گزینه ای نیز به Ultra اضافه خواهد شد.

با توجه به فرآیند دیجیتالی سرویس استریم محتویات 4K سونی، شاید مبلغ 30 دلار برای هر فیلم و عدم وجود گزینه اجاره کمی گران قیمت به نظر برسد. اما در همین حال دستگاه های پخش بلوری 4K نیز تقریبا 400 دلار قیمت دارند و برای دیسک های آن نیز باید بیش از 30 دلار پرداخت نمود.

با این تفاسیر، اگر سونی سرویسی ارزشمند برای کاربران مهیا کند، شانس زیادی برای موفقیت دارد و احتمالا بسیاری از دارندگان تلویزیون های 4K این کمپانی ژاپنی، نسبت به خریداری عناوین دلخواهشان مجاب شوند. گذشته از Ultra و Vudu، امسال شاهد سرویس های استریم 4K دیگری خواهیم بود و احتمالا خیلی زود، خرید دیجیتالی عناوین 4K به امری مرسوم تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    ایول ب سونی

  • امیر
    امیر | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    بیچاره سونی
    هیچ خلاقیتی توی این شرکت نیست
    همش کپی از ویگران
    چیزی تا ورشکستگیش نمونده

    • محمد سپاهان
      محمد سپاهان | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

      گ_ا_و بیشتر از تو درک و پیشبینی داره

    • فقط سونی
      فقط سونی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

      در حد کدو فهم نداری

  • فقط سونی
    فقط سونی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    سونی تو هر کاری پیشرو همه برند ها

مطالب پیشنهادی