ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مخالفت شدید گوگل با ادعای خسارتی بیش از ۸ میلیارد دلار از سوی اوراکل

گوگل با مبلغ بالایی که اوراکل در دعوی کپی رایت میان دو شرکت درخواست می کند به شدت مخالف است. غول جستجوی اینترنت یعنی گوگل در اظهارات تازه ی خود می گوید متخصصین برآورد خسارت این ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

گوگل با مبلغ بالایی که اوراکل در دعوی کپی رایت میان دو شرکت درخواست می کند به شدت مخالف است. غول جستجوی اینترنت یعنی گوگل در اظهارات تازه ی خود می گوید متخصصین برآورد خسارت این شرکت با ارزیابی حداقل ۸.۸ میلیارد دلاری ادعا شده از سوی اوراکل برای استفاده از بخشی از زبان برنامه نویسی جاوا در سیستم عامل اندروید به شدت مخالف است.

پرونده ی این دعوی در حال وارد شدن به مرحله ی تازه ای است. هیئت ژوری در مورد این موضوع تصمیم خواهد گرفت که آیا گوگل اجازه داشته به صورت رایگان از بخش های به خصوصی از زبان برنامه نویسی اوراکل یعنی جاوا استفاده کند و آیا بابت سال ها استفاده از آن باید به اوراکل خسارتی بپردازد یا نه.

گوگل می گوید دکتر جیمز کرل، متخصص برآورد خسارتی که دادگاه به استخدام گرفته، با به کار گیری فرمول اوراکل برای محاسبه ی بدهی گوگل بر اساس «ارزش اسمی» به رقم «حد اقل ۸.۸ میلیارد دلار» رسیده است.

کرل بر اساس محاسبه ی سودی که گوگل از طریق اندروید به دست آورده به این مبلغ رسیده است؛ سودی که گوگل گزارشی درباره ی آن منتشر نمی کند. اما گوگل می گوید «بسیاری از نظرات کرل در حقایق پرونده ریشه ندارند و یا بر اساس چارچوب های تحلیلی نادرست بنا شده اند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی