ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلت MJ Technology نیز می خواهد نسخه دسکتاپ اوبونتو را به دنیای ابزارهای موبایل آورد

اگر به تولید تبلت های لینوکس اعتقاد داشته باشید، بد نیست بدانید که شرکتی به نام MJ Technology در کشور آمریکا روند جلب سرمایه برای ساخت 4 تبلت مبتنی بر توزیع اوبونتو را روی وب ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

اگر به تولید تبلت های لینوکس اعتقاد داشته باشید، بد نیست بدانید که شرکتی به نام MJ Technology در کشور آمریکا روند جلب سرمایه برای ساخت 4 تبلت مبتنی بر توزیع اوبونتو را روی وب سایت Indiegogo آغاز کرده است.

این البته در حالی است که حدود یکسال پیش گروهی از مهندسین سابق نوکیا که در قالب شرکت جدیدی به نام Jolla یا یولا فعالیت می کنند یک تبلت مبتنی بر سیستم عامل لینوکس (Sailfish OS) را به عنوانی جایگزینی برای اندروید روی همین سایت معرفی کرده و موفق شدند در کمتر از 24 ساعت تمام 380 هزار دلار مورد نیاز برای تولید چنین تبلتی را جمع آوری نمایند، محصولی که البته در نهایت سرنوشت چندان مناسبی پیدا نکرد و هنوز مشخص نیست چه از پیش خرید کنندگان می توانند تبلت های خود را دریافت نمایند.

MJ Technology با این وجود امیدوار است شکست مهندسین نوکیا روی موفقیت آنها تاثیر منفی نداشته و هنوز کاربرانی باقی باشند که بخواهند شانس خود را برای تولید تبلت های مبتنی بر لینوکس آزمایش نمایند.

این شرکت اعلام کرده در صورت تامین 200 هزار دلار سرمایه اولیه، قادر است تبلت های 10.1 اینچی خود را بین مرداد تا شهریورماه به بازار عرضه نماید، محصولی که قیمت 230 دلار برای آن در نظر گرفته شده و قرار است از خصوصیاتی مثل پردازنده 1.92 گیگاهرتزی Atom اینتل، 2 گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و نمایشگر HD با رزولوشن 1920 با 1200 برخوردار باشد.

fcuep8okzbes66wmqq1l

MJ Technology می گوید نمونه اولیه چنین محصولی ساخته شده و در حال طی کردن آخرین بررسی های مربوط به طراحی محصول است، اما برای تولید آن به شکل تجاری، سرمایه بیشتری نیاز خواهد داشت.

شرکت آمریکایی در حالی این ریسک را به جان خریده که پیش فروش Aquaris M10 نیز از هفته جاری با عنوان نخستین تبلت مبتنی بر اوبونتو در جهان و قیمت 290 دلار توسط شرکت BQ آغاز شده است.

MJ Technology اما اعلام کرده تلاش دارد تبلتی x86/x64 با قابلیت اجرای نسخه دسکتاب اوبونتو بسازد، بر خلاف تبلت BQ که مبتنی بر معماری ARM ساخته شده و تنها می تواند نسخه موسوم به Touch از این سیستم عامل را اجرا نماید.

شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرده قصد دارد تبلت خود را مجهز به آخرین نسخه پایدار اوبونتو موسوم به 16.04 LTS و نسخه فعلی از رابط Unity به بازار عرضه نماید.

1002cut1024x1024

همانطور که گفتیم این تبلت قرار است با قیمت 230 دلار عرضه شود، اما نسخه دیگری نیز با قیمت 300 دلار قابل خرید است که تنها تفاوت آن به استفاده از پردازنده 2.56 گیگاهرتزی باز می گردد.

علاوه بر این یک مدل 8.9 اینچی با نام Mini Wakizashi و قیمت 400 دلار نیز ارائه شده که از خصوصیاتی مثل پردازنده 2.56 گیگاهرتزی Atom اینتل، 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد که البته می توانید مورد آخر را با پرداخت 50 دلار دیگر به 256 گیگابایت افزایش دهید.

foky43c7upbziuftgx85

در نهایت یک مدل 10.1 اینچی دیگر نیز از این تبلت مبتنی بر اوبونتو طراحی شده که Katana نام دارد و از جمله خصوصیات آن می توان به پردازنده 2.56 گیگاهرتزی Atom، 4 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد که بسته به انتخاب هر یک آنها قیمت دستگاه 460 یا 500 دلار خواهد بود.

در پایان لازم است اشاره کنیم که کمپین جمع آوری سرمایه 200 هزار دلاری برای تولید تبلت های MJ Technology تا یک ماه آینده روی سایت indiegogo در جریان خواهد بود و لازم است این بازه را منتظر بمانیم، تا میزان موفقیت این شرکت تازه وارد، در کسب اطمینان کاربران با وجود شکست های پیشین و رقبای قدرتمند مشخص گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

    ای کاش همونطور که کنونیکال و مایکروسافت باهم همکاری کردن و از باینری های اوبونتو در ویندوز استفاده شد، اندروید و اوبونتو هم چنین ترکیبی رو به وجود بیارن و شاهد امکانات آزادتر لینوکس در موبایل های اندرویدی باشیم. مثل ترمینال با دسترسی سوپر یوزر و پکیج منیجر و کامپایل و ...

  • HD
    HD | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵

    با سلام اگر برنامه wine رو بر روی لینوکس نصب کنید می تونید برنامه های تهد ویندوز بر روی لینوکس بالا بیارید

  • Mehrdad
    Mehrdad | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵

    نمیدونم چرا با ابونتو به اندازه اندروید کار نمیکنن. خیلی قابلیت های بیشتری داره.

    • احسان
      احسان | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

      اوبونتو غول بى شاخ و دميه
      اگه تو دست كاربرها عمومى بشه كاركردى كه اونتو داره همه سيستم عاملهارو به زمين ميزنه

    • abbasalim
      abbasalim | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

      تبلیغات

مطالب پیشنهادی