ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کابل های USB-C خطرناک یک پچ نرم افزاری دریافت می کنند

حال که مشخص گردید صرفا خرید یک کابل USB-C ساده می تواند به دستگاه های الکترونیکی آسیب برساند، گروه ارائه دهنده این استاندارد تصمیم گرفته گام هایی را در جهت رفع مشکل بر دارد. انجمن مجریان USB ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

حال که مشخص گردید صرفا خرید یک کابل USB-C ساده می تواند به دستگاه های الکترونیکی آسیب برساند، گروه ارائه دهنده این استاندارد تصمیم گرفته گام هایی را در جهت رفع مشکل بر دارد.

انجمن مجریان USB که به کابل های ایمن گواهینامه اعطا می کند امروز از ارائه روشی برای حفظ اطمینان از ایمنی دستگاه های مختلف در برابر کابل های معیوب و مخرب خبر داد.

این ایمنی به لطف یک استاندارد تازه فراهم می شود که «تصدیق USB Type-C» نام دارد و در اصل به مجموعه ای از قواعد نرم افزاری اشاره دارد که یک دستگاه در زمان اتصال وسایل جانبی مختلف از آنها تبعیت می کند.

پروتکل جدید به سیستم های میزان امکان می دهد که سندیت دستگاه یا شارژر USB را تایید کنند و برای این منظور خصوصیات مختلف دستگاه شامل توانمندی ها و وضعیت گواهینامه هایش را مورد بررسی قرار دهند.

به بیان ساده تر، وقتی دستگاهی گواهی این انجمن را دریافت می کند، از آن مرحله به بعد می تواند مشخص نماید که آیا استفاده از ارتباط رمزگذاری شده 128 بیتی روی موبایل یا لپ تاپی بی خطر است یا خیر. نکته مهم اینکه چنین اتفاقی به سرعت رخ می دهد و قبل از آنکه دستگاه از طریق کابل انرژی برق را دریافت کرده یا داده ای را انتقال دهد تایید یا عدم تایید آن معین می شود.

اما در راس همه اینها، می توانید قواعدی را برای دستگاه خود تعریف نمایید که مشخص می کنند کدام دستگاه ها USB هستند و کدامیک خیر؛ برای نمونه می توانید بگویید که تنها ابزارهای شارژ پذیرفته شده اند یا اینکه دستگاه اطلاعات را صرفا از درایوهای USB تایید شده توسط واحد آی تی شما قبول کند.

سایت Ars Technica اعلام کرده که دستگاه های پشتیبانی کننده از USB Type-c احتمالا آپدیتی را برای این منظور دریافت خواهند کرد تا بتوانند از استاندارد جدید بهره بگیرند و کابل های خوب را از بد تشخیص دهند.

اما این اتفاق برای کابل های کنونی که قبل از ارائه این استاندارد ساخته شده اند رخ نمی دهد. خوشبختانه این سیستم به زودی پیاده سازی خواهد شد و هرشرکتی که کابل USB-c می سازد از آن تبعیت خواهد کرد.

البته انتظار می رود که به این ترتیب قیمت این کابل ها اندکی از قبل گرانتر شود اما با پرداخت این هزینه اضافه می توانید مطمئن باشید که خطری سخت افزار گران تر شما را تهدید نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ERFAN
    ERFAN | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    چرا در دیجیاتو نمیشه کامنتارو لایک کرد؟؟؟

    • منتقد
      منتقد | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

      به نظرم دیجیاتو سعی میکنه،
      ساده و بی صدا و کامل باشه. از مسخره بازی! هم دوری کنه.
      نه لایک و دیسلایک داره، نه تایید کردن! کامنت، نه الخ.
      اما یه چیزی که من خوشم اومد اینکه انتقاد کنی، پیشنهاد بدی، انگ جانبداری بزنی بهشون،... اصلا جواب نمیدن یا شایدم اهمیت.
      این اصلا بد نیست! چون اینطوری صداقت داره. نه مثل خیلی جاها و حتی باقی سایتا میگن انتقاد پذیرن و از پیشنهادها استقبال میکنن ولی خدا نکنه که ازشون یه انتقاد کوچیک کنی.

      البته همه اینا چیزیه که من به نظرم میاد، شاید اینطوری نباشه.

مطالب پیشنهادی