ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

شایعات سخت افزار جدید برای اکس باکس وان بار دیگر قوت گرفت

طی چند هفته گذشته بسیار در مورد پلی استیشن جدید شنیدیم و همین امروز بود که وبسایت جاینت بمب در مورد نام رمز این کنسول سخت گفت. پلی استیشن نئو که در واقع همان پلی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

طی چند هفته گذشته بسیار در مورد پلی استیشن جدید شنیدیم و همین امروز بود که وبسایت جاینت بمب در مورد نام رمز این کنسول سخت گفت. پلی استیشن نئو که در واقع همان پلی استیشن جدید است، سی پی یو، جی پی یو و رم بالاتری نسبت به سخت افزار کنونی دارد.

اما چند روز پیش، فیل اسپنسر به وضوح اعلام داشت که علاقه ای به ساخت اکس باکس یک و نیم ندارند و چنین چیزی ساخته نخواهد شد. با این حال، کاربری در فروم NeoGAF متوجه فایل هایی در کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) شده که به ساخته شدن کنسول جدید و چیپست وایرلس اکس باکس وان اشاره دارد.

اگرچه اسپنسر می گوید آن ها اکس باکس یک و نیم نمی سازند، اما وی ساخته شدن نسخه ای جدید با سخت افزاری بهینه از لحاظ مصرف انرژی را تکذیب نکرده است.

کمیسیون ارتباطات فدرال پیش از این در مورد تلفن های همراه جدید مایکروسافت هم اطلاعاتی منتشر کرده بود که بعدها پس از معرفی رسمی به صحت آن ها پی بردیم. در حال حاضر، هیچ تصویری از چیپ و بورد جدید که توسط FCC لو رفته در دسترس نیست و در دسته اطلاعات محرمانه قرار دارند. زمان اتمام قراردادی که این تصاویر را محرمانه نگاه می دارد، ۲۵ ژوئن، ۱۲ روز پس از برگزاری کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 است.

اگر قرار به معرفی سخت افزار جدیدی باشد، قطعا در کنفرانس E3 هر دو شرکت باید منتظر آن ها باشیم و نه غیر از آن. کمپانی های بازی سازی بزرگ عادت دارند تا مهم ترین سورپرایزهای هر سال خود را، درست در ماه ژوئن و زمان برگزاری کنفرانس E3 اعلام کنند. منابع نزدیک به وبسایت ورج نیز خبر داده اند که مایکروسافت چندین نمونه پروتوتایپ در دستور کار خود قرار داده است.

برخی از این نمونه های آزمایشی سخت افزاری پیشرفته تر داشته ان و برخی دیگر خیر. با این حال، بنا به ادعاهای اسپنسر، بعید به نظر می رسد که کنسول جدید مایکروسافت از لحاظ سخت افزاری پیشرفته تر باشد و احتمال فراوان، همان اکس باکس وان قدیمی با چیپی بهینه است. یا شاید قطعه ای جداگانه که همان کنسول قدیمی را قدرتمندتر می کند. باید تا اواخر خرداد ماه و زمان برگزاری کنفرانس های E3 منتظر ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی