ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فروش اکس باکس وان طی سه ماه گذشته قوت گرفت

با انتشار گزارش مالی مایکروسافت متوجه شدیم که گویا همه چیز آنطور که انتظارش می رفت مثبت به نظر نمی رسد. حالا که سهامداران اندکی ناامید شده اند، بهتر است از بخش های پربازده مایکروسافت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

با انتشار گزارش مالی مایکروسافت متوجه شدیم که گویا همه چیز آنطور که انتظارش می رفت مثبت به نظر نمی رسد. حالا که سهامداران اندکی ناامید شده اند، بهتر است از بخش های پربازده مایکروسافت هم شنید.

گویا طی سه ماه گذشته، فروش اکس باکس وان به شکل قابل توجهی در قیاس با بازه زمانی مشابه سال 2015 افزایش یافته و همچنین به تعداد کاربران شبکه اکس باکس لایو نیز افزوده شده است. این اخبار قطعا می تواند برای فیل اسپنسر، طرفداران برند اکس باکس و به طور کلی اکوسیستم کنسول های بازی بسیار خوشحال کننده باشد.

تعداد کاربران فعال اکس باکس لایو با 26 درصد رشد نسبت به فصل مالی سوم سال گذشته، امسال به 46 میلیون نفر رسیدند. با این حال، نسبت به 48 میلیون کاربری که در ژانویه همین امسال شنیده بودیم اندکی کاهش را مواجه بوده ایم.

اواخر هفته پیش نیز شنیدیم که مایکروسافت به تولید اکس باکس 360 پایان بخشیده و از این پس دیگر این کنسول دوست داشتنی تولید نخواهد شد. یوسف مهدی، از مدیران برند اکس باکس در مراسم رونمایی از اکس باکس وان اعلام کرده بود که قصد دارند اکس باکس 360 را به فروش 100 میلیون واحدی برسانند اما با توجه به شرایط فعلی، بعید به نظر می رسد که تعداد کنسول های ساخته شده توسط مایکروسافت حتی از مرز 85 میلیون هم گذر کرده باشد. این کنسول تا اواخر سال 2013 موفق شد تا نزدیک به 80 میلیون واحد فروش کند.

در بخش دیگری از جلسه مایکروسافت با سرمایه گذاران نیز اعلام شد که درآمدزایی بخش اکس باکس با 26 درصد کاهش همراه بوده اما تعداد کنسول های فروخته شده در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته بیشتر بوده است. علت کاهش درآمد، کاهش قیمت اکس باکس وان بوده.

اما به لطف افزایش تعداد کاربران کنسول و البته ویندوز 10، تعداد کاربران اکس باکس لایو افزایشی قابل توجه یافته و سود حاصل از این بخش 21 درصد رشد را تجربه کرده است. مایکروسافت قصد دارد تا در E3 امسال کنفرانسی برگزار کرده و به پشتیبانی بیشتر و بهتر از اکس باکس وان و ویندوز 10 ادامه دهد. باید دید رقبای ژاپنی این شرکت آمریکایی چه در چنته دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی