ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۸۴ درصد از دستگاه های مبتنی بر iOS اپل به نسخه ۹ ارتقا یافته اند

اپل در صفحه ی توسعه دهندگان خود اعلام کرده iOS 9 اکنون روی ۸۴ درصد از تمام دستگاه های در حال استفاده ی پشتیبانی کننده از این سیستم عامل از جمله آیفون، آیپد، و آیپاد ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

اپل در صفحه ی توسعه دهندگان خود اعلام کرده iOS 9 اکنون روی ۸۴ درصد از تمام دستگاه های در حال استفاده ی پشتیبانی کننده از این سیستم عامل از جمله آیفون، آیپد، و آیپاد نصب شده است. این رقم نشان دهنده ی افزایشی ۷ درصدی از ماه فوریه است و جدای از رشدی که رقم خورده، با در نظر گرفتن اینکه رسیدن به این رشد ۲ ماه به طول انجامیده، در کل دستاورد چشمگیری محسوب نمی شود. در صورتی که iOS 9 با همین نرخ یا کمتر از آن به رشد خود ادامه دهد چشم انداز رسیدنش به ۹۰ درصد تا عرضه ی نسخه ی بعدی در رویداد WWDC در اواسط ماه ژوئن محتمل به نظر نمی رسد.

hedr-jpeg

ممکن است کندی نرخ به روز رسانی این سیستم عامل تا حدی ناشی از باگ های مختلفی باشد که در عرضه ی اولیه و آپدیت های بعدی آن وجود داشت. به طور اخص iOS 9.3 پیش از ارائه ی پچ مخصوصی برای برطرف ساختن این مشکل از سوی اپل، روی آیفون های جدیدتر و آیپد های قدیمی تر با توقف کارکرد (کرش کردن) مواجه می شد.

بخش دیگری از مشکل نیز ممکن است ناشی از کاربرانی باشد که بنا به دلایل مختلف به استفاده از دستگاه ها و نسخه های iOS قدیمی تر ادامه می دهند. همین موضوع می تواند باعث شود iOS 9 از رسیدن به تمام موبایل ها و تبلت های فعال اپل باز بماند.

به لطف ماهیت محافظت شده و تعهد اپل به ارائه ی پشتیبانی از دستگاه های قدیمی تر، iOS 9 از لحاظ آمار و ارقام نسبت به اندروید ۶.۰ مارشمالو با نرخ استفاده ی ۴.۶ درصدی خود روی دستگاه های فعال تا چهارم آپریل ۲۰۱۶، عملکرد بسیار بهتری داشته است. مسئله ی چندپاره بودن نسخه ی سیستم عامل های مورد استفاده توسط کاربران، از جمله مسائلی است که سد راه توسعه دهندگانی می شود که تلاش دارند عملکرد اپلیکیشن های تولید شده توسط خود را با دستگاه های اندرویدی مختلفی که در حال فعالیت هستند هماهنگ سازند. این موضوع از طرف دیگر نیز باعث می شود آخرین به روز رسانی های امنیتی و فناورانه به دست بخش کوچکی از کاربران دستگاه های اندرویدی نرسد.

سامسونگ و ال جی بنا به دلایلی منطقی در به روز رسانی کاربران دستگاه های جدید خود با پچ های امنیتی ماهانه ی گوگل عملکرد سریعی دارند، اما باقی تولید کنندگان منابع لازم برای دنباله روی از آنها در این زمینه را در اختیار ندارند. در حال حاضر تنها راه دریافت آپدیت اندروید به شکلی مشابه دستگاه های اپل این است که برند دستگاه شما Nexus خود گوگل باشد. این گزینه ی فوق العاده ای است، اما برای همه بهترین گزینه محسوب نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • GEEEEK
    GEEEEK | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    یکی از مزخرفترین سیستم عامل های عرضه شده توسط اپل فقید این ios 9 بود. خدا از کمرت بزنه هر هفته دارم گوشیمو روشن خاموش میکنم. درست کن باگهای این لامصبو

  • jj
    jj | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اصلا ربطی به باگ نداره،همه به خاطر جیلبریک نمیان بالا ببینید جیلبریک 9.3 بیاد چقد رشد میکنه این درصدا

  • M_B
    M_B | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    از بس باگ داره ملت منتظرن یه آپدیت بیاد،به امید رفع باگ از زیره سنگم که شده حجم میکیرن آپدیت میکنن...

مطالب پیشنهادی