ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزش سهام HTC با تاسیس کمپانی جدیدی برای توسعه تکنولوژی های نوآورانه کاهش یافت

تجارت اسمارت فون HTC مدتی است که در شرایطی نابسامان به سر می برد و کمپانی تایوانی سخت در تلاش است تا بار دیگر جای خود را در دل مخاطبان بیابد. اما این کمپانی اگرچه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

تجارت اسمارت فون HTC مدتی است که در شرایطی نابسامان به سر می برد و کمپانی تایوانی سخت در تلاش است تا بار دیگر جای خود را در دل مخاطبان بیابد. اما این کمپانی اگرچه در تلاش است تا محبوبیت از دست رفته خود را باز پس گیرد، موفقیت جالب توجهی در حوزه هدست واقعیت مجازی یافته و این موضوع به وضوح از عملکرد هدست Vive، که به صورت مشترک با کمپانی گیمینگ والو توسعه یافته مشهود است.

حال سوال اصلی این است که آیا واقعیت مجازی به خیزش دوباره HTC کمک خواهد کرد یا اینکه با تاسیس شرکتی جانبی، راه خود را از تجارت موبایل تایوانی ها جدا خواهد کرد؟ این سوالی است که بسیاری از طرفداران و سرمایه گذاران HTC از خود می پرسند و هنوز پاسخ دقیقی برای آن وجود ندارد. ظاهرا همین سوال بی پاسخ سبب شده تا ارزش سهام تایوانی ها هم دچار افتی محسوس شود.

در ماه ژانویه، HTC به سرعت گزارش های مربوط به تشکیل شرکتی جداگانه را نفی کرد؛ در این گزارش ها آمده بود تایوانی ها در حال تاسیس تجارتی جانبی هستند که مالکیت آن به صورت مشترک در اختیار HTC و شر وانگ (Cher Wang)، مدیر عامل فعلی کمپانی مورد بحث خواهد بود.

اما علی رغم سخنان قبلی، HTC امروز خبر از تاسیس کمپانی جدید داد که با هدف توسعه تکنولوژی های جدید تشکیل شده است. هنوز مشخص نیست این کمپانی جدید، روی واقعیت مجازی متمرکز خواهد بود یا هویتی مستقل خواهد داشت اما در هر حال، این مسئله نگرانی سرمایه گذاران را برانگیخته و ارزش سهام اچ تی سی تا ده درصد نسبت به اوایل هفته گذشته کاهش یافته است.

HTC هنوز هیچ صحبتی درباره فعالیت های کمپانی جدید به میان نیاورده و از شفاف سازی برنامه های خود در قبال واقعیت مجازی امتناع می ورزد. تایوانی ها در بیانیه اخیر خود صرفا گفته اند که کمپانی جدید، به HTC کمک خواهد کرد تا تکنولوژی هایی نوآورانه را در آینده توسعه دهد. در هر صورت، تنها زمان می تواند به پرسش بزرگ مردم و البته سرمایه گذاران در رابطه اهداف HTC پاسخ دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Metal
    Metal | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سهام اپل كم شده چون فكر ميكنند آيفون داره سقوط ميكنه
    اگر فكرشون اشتباه باشه صعود خواهد كرد
    البته وضعيت چين بيشتر باعث دردسر شده

  • afg
    afg | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ?????????اپل

  • m_b
    m_b | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ارزش سهام اپل 10% کاهش یافت?
    این قسمت رو تصحیح کنید
    تمام فکر و ذکر شما هم شده اپلاااا?

مطالب پیشنهادی