ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ممنوعیت استفاده از بستر کدهای USSD برای تراکنش های بانکی از مهرماه

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس بخشنامه ی بانک مرکزی که اوائل اردیبهشت ماه توسط شرکت شبکه ی الکترونیکی پرداخت کارت یا «شاپرک» به شرکت‌ های ارائه دهنده ی خدمات پرداخت یا همان psp ها ابلاغ ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس بخشنامه ی بانک مرکزی که اوائل اردیبهشت ماه توسط شرکت شبکه ی الکترونیکی پرداخت کارت یا «شاپرک» به شرکت‌ های ارائه دهنده ی خدمات پرداخت یا همان psp ها ابلاغ شده است که بر اساس آن از مهر ماه همین امسال استفاده از بستر USSD برای انجام تراکنش های بانکی ممنوع می شود و به جای آن باید از روش های ایمن و جایگزین استفاده شود، اما توضیحی درباره ی «روش های جایگزین و ایمن» مذکور داده نشده است.

1395021913371647176623710

در بند ۳ متن این ابلاغیه که از سوی محسن قادری، مدیرعامل شاپرک امضا شده آمده است: «از تاریخ اول مهر ماه ۱۳۹۵ استفاده از بستر فعلی USSD برای انجام تراکنش های بانکی ممنوع شده و شرکت های ارائه دهنده ی خدمات صرفاً مجاز به پذیرش و پرداخت تراکنش های بانکی از روش های جایگزین و ایمن خواهند بود. متعاقباً روش مذکور پس از تأیید بانک محترم مرکزی ج.ا.ا. به شرکت ها ابلاغ خواهد شد».

لازم به ذکر است کد های USSD یا Unstructured Supplementary Service Data یک روش ارسال پیام در شبکه ی تلفن همراه است که با شماره‌ هایی مثل *…# میان کاربران تلفن همراه شناخته می شوند و امروزه مانور زیادی روی آنها داده می شود.

حداقل تا مهر ماه امسال، کارهایی مثل انتقال وجه، اعلام موجودی، خرید شارژ، پرداخت قبوض و حتی پرداخت کمک‌ های خیرخواهانه، از جمله کاربرد های کدهای USSD هستند. با توجه به ادبیات به کار رفته در ابلاغیه ی مذکور به سادگی می توان حدس زد که احتمالاً این بستر از لحاظ امنیتی برای تراکنش های بانکی و جابجایی اطلاعات مالی مناسب نیست. بدیهی است مهلت اعلام شده به منظور ارائه ی فرصت کافی برای اتخاذ روش جایگزین در نظر گرفته شده است؛ کاربران می توانند با هدف پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی، از همین لحظه در استفاده ی خود از این کدها برای انجام تراکنش های بانکی تجدید نظر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

    خیلی خوبه. این شرکت های ۷۲۴ و ۷۸۰ و ... دیگه خیلی دارن غول میشن. کل برنامه های رامبد جوان و مهران مدیری و ماه عسل و ... و ... تبلیغ اینا رو میکنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی