ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استفاده از پهپاد برای آتشسوزی آلبرتا کانادا
تکنولوژی

استفاده از پهپادها برای تعیین منشاء آتش سوزی بزرگ کانادا

در حالی که هنوز آتش سوزی بزرگ جنگل های آلبرتا در کانادا مهار نشده، مقامات محلی تصمیم گرفته اند با استفاده از پهپادهای بهینه سازی شده، محل آغاز این آتش سوزی مهیب و علت شروع ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

در حالی که هنوز آتش سوزی بزرگ جنگل های آلبرتا در کانادا مهار نشده، مقامات محلی تصمیم گرفته اند با استفاده از پهپادهای بهینه سازی شده، محل آغاز این آتش سوزی مهیب و علت شروع آن را کشف کنند.

دولت در این کار از کمک کمپانی Elevated Robotic Services بهره خواهد گرفت. این شرکت متخصص در شناسایی معادن و جانمایی پروژه های عمرانی بزرگ با استفاده از پهپادها است.

قرار است تعدادی پهپاد ساخت DJI، به دوربین های بسیار با کیفیت، گیرنده های مادون قرمز و فرابنفش مجهز شوند تا بتوان به کمک آنها تصاویری بسیار دقیق از وضعیت فعلی، جهت گسترش و محل آغاز آتش سوزی تهیه نمود.

قرار است با استفاده از این پرنده های مکانیکی تعداد زیادی عکس از کل منطقه تهیه شود. سپس می توان با به هم چسباندن این عکس ها، نقشه ای کامل از کل محدوده آتش سوزی تهیه کرد. یکی از مدیران Elevated Robotic Services می گوید که نتیجه حاصله، چیزی مانند نقشه های Google Maps است، اما با دقتی ۱۰۰ برابر بیشتر و افزوده شدن اطلاعات حرارتی.

با استفاده از این اطلاعات می توان محل دقیق آغاز آتش سوزی را با اختلاف ۹ متر تعیین کرد. سپس با مهار آتش در ناحیه مورد نظر، کارشناسان در محل حاضر شده و به بررسی شواهد جهت تعیین علت شروع آتش سوزی می پردازند.

تا پیش از این،‌ برای انجام چنین کاری از بالگردها کمک گرفته می شد. در این روش زمان زیادی صرف تعیین محل مورد نظر می شود و خطای زیادی در نتایج حاصله وجود خواهد داشت، چرا که بالگرد می بایست در ارتفاع بالایی پرواز کند تا جریان هوای ایجاد شده توسط ملخ هایش، آتش را شعله‌ورتر نسازد.

مقامات محلی شهر آلبرتا اعلام کرده اند که تا کنون ۸۰ هزار نفر در اثر این حادثه خانه خود را ترک کرده اند و تصور می شود برای مهار کامل آن چند ماه زمان نیاز باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی