ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک مدیرعامل اپل
تکنولوژی

تیم کوک احتمال تبدیل شدن اپل به یک اپراتور موبایل را رد کرد

مدتی بود که برخی گمانه زنی ها در خصوص احتمال تبدیل شدن اپل به یک اپراتور مجازی (Mobile Virtual Network Operator) تلفن همراه به گوش می رسید، اما تیم کوک امروز در مصاحبه ای در ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

مدتی بود که برخی گمانه زنی ها در خصوص احتمال تبدیل شدن اپل به یک اپراتور مجازی (Mobile Virtual Network Operator) تلفن همراه به گوش می رسید، اما تیم کوک امروز در مصاحبه ای در آمستردام هلند این احتمال را رد کرد و اعلام داشت که شرکتش علاوه بر نداشتن تخصص های لازم، به طور کل علاقه ای نیز به این کار ندارد.

MVNO یا همان اپراتور مجازی شرکتی است که خدمات تلفن همراه خود را بر بستر شبکه های سخت افزاری سایر اپراتورهای بزرگ ارائه می نماید. پیش از این در آگوست سال 2015 نیز اپل رسماً احتمال فوق را رد کرده بود، اما امروز تیم کوک در مصاحبه خود پا را از این هم فراتر گذاشت، و اعلام نمود که اصولاً ماهیت شرکتش اجازه انجام چنین کاری را نمی دهد.

«تجربه های ما در خصوص شبکه های موبایل کافی نیست. ما با اپراتورهای مختلفی در سرتاسر دنیا کار کرده ایم و در این راه چیزهای بسیاری نیز آموخته ایم، اما به طور کل همیشه به دنبال انجام کارهایی هستیم که در سطح جهانی قابل پیاده سازی باشند.

من به شیوه کارکرد اپراتورهای موبایل علاقمند هستم. ما حتی اقداماتی از جمله توزیع سیمکارت های e-SIM را انجام داده ایم و قصد داریم آن را گسترش دهیم، اما با این وجود، فاقد تجربه لازم برای تبدیل شدن به یک اپراتور موبایل هستیم.»

از گفته های کوک می توان چنین حدس زد که در آینده نزدیک شاهد خروج e-SIM از انحصار آیپد پرو و ورود آن به سایر تولیدات اپل باشیم، اما هیچ وقت امکان آن وجود نخواهد داشت که از سرویس های شبکه مخابراتی این کمپانی نیز بهره ببریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • shahin
    shahin | ۴ خرداد ۱۳۹۵

    برید با ایفون پلاستیکیتون بازی کنید هیچ فرقی با اسباب بازی ندارن ایفونا کلا جنسش از پلاستیکه

    • Amirsadra Khatibi
      Amirsadra Khatibi | ۵ خرداد ۱۳۹۵

      ايفون پلاستيكيه ؟؟ ?

مطالب پیشنهادی