ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سپر کاپیتان آمریکا محافظ هایپرلوپ می شود

شرکت تکنولوژی های حمل و نقل هایپرلوپ (به نام HTT) از ابداع فناوری تازه ای خبر داده که احتمالا داد وکلای شرکت مارول (ناشر کتاب های مصور)را در می آورد. این استارتاپ در همکاری با شرکت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

شرکت تکنولوژی های حمل و نقل هایپرلوپ (به نام HTT) از ابداع فناوری تازه ای خبر داده که احتمالا داد وکلای شرکت مارول (ناشر کتاب های مصور)را در می آورد. این استارتاپ در همکاری با شرکت تولید کننده مواد به نام c2i که در اسلواکی فعالیت دارد نوعی کامپوزیت فیبر کربنی را تولید کرده که قرار است درون و بیرون کپسول هایش را با آن پوشش بدهد.

تنها مساله ای که در رابطه با این ماده وجود دارد این است که برخی آن را Vibranium خوانده اند؛ همان فلز کمیابی که از سرزمین خیالی Wakandan به دست می آید و به کاپیتان آمریکا و بلک پنتر (شخصیت های افسانه ای کتاب های علمی و تخیلی مارول) امکان می دهد دشمنان خود را از میدان به در کنند.

این ماده علیرغم مشابهت اسمی با ماده ای که به آن اشاره شد، دربرگیرنده تعداد زیادی حسگر است که ثبات، دما و یکپارچگی آن را پایش می کنند و موظفند به صورت مستمر بازخوردهای لازم  را برای مقر فرماندهی ارسال نمایند تا اگر هایپرلوپ یا بهتر بگوییم غلاف های انتقال مسافران در حین حرکت دچار آسیب شدند فورا از مسیر خارج شده و اقدامات لازم جهت تعمیر آنها صورت بگیرد.

شرکت سازنده این ماده اعلام کرده که محصول آن تا ده برابر محکم تر از فولاد است و وزنش نیز یک پنجم آلومینیوم برآورد گردیده. برنامه این است که کپسول های HTT دو لایه از این ماده را به عنوان پوشش دریافت کنند که یکی در بیرون و دیگری در داخل قرار می گیرد تا حفاظت حداکثری از مسافران به عمل بیاید.

اما یکی از دلایل همکاری HTT با کمپانی مستقر در اسلواکی این است که شرکت مورد بحث چندی پیش قراردادی را با دولت محلی این کشور امضا کرد تا برای توسعه این سیستم حمل و نقل در خاک آن وارد عمل شود.

در حال حاضر نیز این کمپانی مشغول انجام بررسی های لازم است تا پتانسل ها برای ایجاد دو مسیر مستقل برای هایپرلوپ را مورد ارزیابی قرار دهد و پایتخت این کشور یعنی Bratislava را به پایتخت کشورهای مجاور آن یعنی شهرهای وین و بوداپست متصل کند. با در نظر داشتن کوتاه بودن مسافت میان این سه شهر می توان گفت که مسیر انتخابی بهترین موقعیت برای تست قابلیت های تکنولوژی هایپرلوپ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۶ خرداد ۱۳۹۵

    ژوووووون ? عاشق کپیتان آمریکام
    منم از اون زره ها میخوام ????

مطالب پیشنهادی