ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران موبایل های نکسوس و امکان پشتیبان گیری نامحدود از تصاویر با کیفیت واقعی روی گوگل فوتوز

گوگل فوتوز اپلیکیشنی است که به خاطر قابلیت پشتیبان گیری نامحدودش از اهمیت بالایی نزد کاربران برخوردار است اما مزایای این نرم افزار اگر از کاربران سری دستگاه های نکسوس باشید احتمالا از این هم فراتر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

گوگل فوتوز اپلیکیشنی است که به خاطر قابلیت پشتیبان گیری نامحدودش از اهمیت بالایی نزد کاربران برخوردار است اما مزایای این نرم افزار اگر از کاربران سری دستگاه های نکسوس باشید احتمالا از این هم فراتر می رود.

در حال حاضر گوگل فوتوز دو گزینه برای دریافت بکاپ دارد؛ نخست امکان دریافت بکاپ به صورت رایگان و نامحدود (که تحت عنوان های کوآلیتی یا کیفیت بالا از آن یاد می شود) که در این صورت حجم فایل های شما نباید بیشتر از 16 مگاپیکسل باشد؛ این بدان معناست که اگر از عکس های بزرگ تر از 16 مگاپیکسل بکاپ بگیرید حجم آنها به صورت خودکار پایین آورده می شود.

در واقع الگوریتم های هوشمند گوگل کیفیت عکس ها را دست کاری می کنند تا ابعاد آنها را پایین بیاورند. نتیجه کار تصویری اندک کوچک تر است که با نمونه اصلی اش تفاوت اندکی دارد.

امکان دیگر بکاپ «اورجینال» یا اصلی نام دارد و دقیقا همان کاری را انجام می دهد که از نامش پیداست؛ بدان معنا که فایل های شما بدون کوچک ترین تغییری در گوگل فوتوز ذخیره خواهند شد. اما این امکان نه رایگان است و نه نامحدود و عکس هایی که با این حجم ذخیره شوند از میزان ظرفیت ذخیره سازی گوگل درایو شما کم خواهند کرد.

حال براساس گزارشی که در سایت اندروید پلیس منتشر شده، در آینده کاربران نکسوس دیگر مجبور به انتخاب کردن از میان این دو گزینه نخواهند بود و آنطور که در جدیدترین آپدیت گوگل فوتوز آمده کاربران دستگاه های نکسوس می توانند به صورت نامحدود از امکان ذخیره سازی «اورجینال» بهره مند شوند.

البته هنوز مشخص نیست که آیا این امر صرفا در مورد عکس هایی قابل اجراست که با دستگاه های نکسوس گرفته می شوند یا عکس های تهیه شده با ابزارهای دیگری نظیر دوربین های DSLR که روی این گجت ها ذخیره شده اند نیز پیرو همین قانون خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hamed_P_Azad
    Hamed_P_Azad | ۹ خرداد ۱۳۹۵

    الان درایو من 115 گیگ فضا داره. رایگانم هست. تمام عکسهام هم با فرمت اورجینال سیو شده توش :htc:

  • BVB
    BVB | ۹ خرداد ۱۳۹۵

    نکسوس با دوربین بالاتر از ۱۶ نیس که :-/ پ لابد DSLR هم میشه و بستگی ب دوربین خود گوشی نداره

مطالب پیشنهادی