ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

فولاد یا آلومینیوم؛ تبلیغ تخریبی شورولت در برابر وانت پر فروش فورد F-150 [تماشا کنید]

شورولت و فورد دو کمپانی دیترویتی از دیرباز در هر سگمنتی رقیب یکدیگر بوده‎اند؛ رقابتی که می‎توان آن را مشابه رقابت پپسی و کوکا کولا دانست. یکی از بخش‎هایی که این دو کمپانی نمایندگان موفقی ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

شورولت و فورد دو کمپانی دیترویتی از دیرباز در هر سگمنتی رقیب یکدیگر بوده‎اند؛ رقابتی که می‎توان آن را مشابه رقابت پپسی و کوکا کولا دانست.

یکی از بخش‎هایی که این دو کمپانی نمایندگان موفقی در آن دارند، بخش پیکاپ‎های فول سایز است که در آن فورد با F-150 و شورولت با سیلورادو حضور دارد.

این دو همواره جزو پرفروش‎ترین پیکاپ‎ها در آمریکا بوده و در سال‎های اخیر به ترتیب در رتبه اول و دوم جا خوش کرده‎اند.

در این میان فورد F-150 نسخه 2016 از بدنه و شاسی تمام آلومینیومی بهره برده و حتی کف قسمت بار آن نیز از آلومینیوم ساخته شده است.

FORD-1

فورد ادعا می‎کند که با انجام تست‎های مختلف میزان مقاومت بدنه آلومینیومی پیکاپ خود را مورد ارزیابی قرار داده و F-150 با موفقیت این ارزیابی‎ها را پشت سر گذاشته است.

در سوی دیگر رقبای فورد از جمله شورولت اعتقاد دارند که یک پیکاپ باید جان‎سخت بوده و حداقل در قسمت بار از فولاد ساخته شده باشد؛ اعتقادی که در سیلورادوی 2016 به واقعیت تبدیل شده و در قسمت بار آن از فولاد مقاوم استفاده شده است.

شورولت که همواره سیلورادو را در سایه فورد F-150 دیده در جدیدترین کلیپ تبلیغاتی خود سعی دارد با دستمایه قرار دادن این تفاوت ساختاری، مشتریان را به سمت سیلورادو هدایت کند.

FORD-6

در این ویدیو کلیپ که هدف آن نمایش استحکام بیشتر کف قسمت بار سیلورادو است، دو خودرو در کنار هم قرار داده شده و چند تست بر روی آنها انجام می‎شود.

در تست اول برای نشان دادن ساختار مقاوم‎تر کف سیلورادو، نمونه‎ای از کف هر دو خودرو تهیه شده و در شرایط آزمایشگاهی با یک جسم گوه‎ای شکل به وزن 7.7 کیلوگرم به آنها فشار وارد می‎شود.

FORD-9

کف F-150 در میزان انرژی 30 ژول دچار بریدگی شده و در 40 ژول بر روی آن حفره ایجاد می‎شود، در حالیکه کف سیلورادو مقاومت بسیار بهتری از خود نشان داده و در میزان انرژی 90 ژول بر روی آن حفره ایجاد می‎شود.

بنابرین سیلورادو با اختلاف زیاد و با سربلندی از این آزمایش بیرون میاید.

FORD-8
در تست بعدی 55 بلوک سنگی که در مجموع 347 کیلوگرم وزن دارند، به صورت همزمان و با استفاده از دو لودر کوچک از ارتفاع حدود 1.5 متری به درون قسمت بار F-150 و سیلورادو رها می‎شوند.

نتیجه به دست آمده بسیار جالب است، کف سیلورادو فقط چند خش و فرورفتگی جزیی به خود می‎بیند؛ در حالیکه کف F-150 خراش‎ها و فرورفتگی‎های عمیقی برداشته و در قسمت‎هایی دچاره پارگی نیز می‎شود.

شورولت با این تست می‎خواهد مشتریان را قانع کند که سیلورادو کاراتر بوده و در بلند مدت مقاومت بالاتری نسبت به رقیب خواهد داشت.
FORD-3
در تست بعدی میزان مقاومت کف خودروها در برابر سقوط جعبه ابزاری فولادی سنجید می‎شود. برای این کار، جعبه ابزار در لبه دیواره قسمت بار گذاشته شده و با هل دادن به سمت کف پرت می‎شود؛ اتفاقی که ممکن است در محل کار و یا هنگام حمل جعبه‎های مختلف زیاد رخ بدهد.

نتیجه این تست برای نماینده فورد افتضاح است؛ چرا که کف F-150 این بار هم در برخورد با جعبه ابزار دچار پارگی شده و حفره‎ای نسبتا بزرگ در ناحیه برخورد ایجاد می‎شود. این در حالی است که باز هم کف سیلورادو بسیار مقاوم‎تر ظاهر شده و فقط دچار فرورفتگی می‎شود.

مسلما با تماشای این ویدیو، افرادی که که به دنبال پیکاپی مقاوم برای حمل بار هستند تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

FORD-5

حضور افرادی که در ویدیو از آنها به عنوان مردم عادی یاد شده و مصاحبه آنها بعد از هر تست و سخنان پایانی آنها در انتهای کلیپ نیز کاملا به نفع سیلورادو بوده و در نهایت رای به برتری نماینده شورولت می‎دهند.

حتی یکی از مجریان در پایان با طعنه اشاره می‎کند که می‎توان تست سقوط دسته کلیدش را هم بر روی فورد F-150 انجام دهند! حال باید منتظر ماند و دید که فورد چه واکنشی به این کلیپ تبلیغاتی که در آن به نوعی مورد تمسخر واقع شده، از خود نشان خواهد داد.

FORD-4

در اینجا البته نمی‎توان از کنار شیطنت شورولت به سادگی عبور کرد. زیرا این تست‎ها همگی بدون محافظ قسمت بار انجام شده‎اند، پوششی که نقش به سزایی در جذب ضربات و جلوگیری از وارد شدن آسیب به قسمت کف بدنه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • moc
    moc | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

    باید سایپا هم وانت نیسان آبی بذار بغل دست این دوتا تست بذاره با لدر از روشون رد رد بشه

  • reza_mohammadloo
    reza_mohammadloo | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

    در هر صورت باید کفش کاور پلاستیکی کشید...

    • کامران
      کامران | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

      من مخالفم ، یا رو کف گلس چسبوند یا استفاده از قاب ژله ای

مطالب پیشنهادی