ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چوب حراج سامسونگ به خطوط تولید LCD خود و سرمایه گذاری روی نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر

وقتی فناوری OLED برای اولین بار معرفی شد، یا حتی وقتی سامسونگ سعی کرد با استفاده از آن در پرچمدار خود یعنی گلکسی S این نوع نمایشگر را جا بیاندازد، همه با آن همراه نشدند. ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

وقتی فناوری OLED برای اولین بار معرفی شد، یا حتی وقتی سامسونگ سعی کرد با استفاده از آن در پرچمدار خود یعنی گلکسی S این نوع نمایشگر را جا بیاندازد، همه با آن همراه نشدند. پس از گذشت سال ها از آن دوران، بسیاری از تولیدکنندگان، کم کم تولید نمایشگر LCD خود را از دور خارج می کنند و به تولید نمایشگر های OLED روی می آورند. به نظر می رسد تولید کننده ی نمایشگر های شرکت سامسونگ به نام Samsung Display برای برداشتن قدم بعدی آمادگی داشته باشد. این روزها همه سعی دارند خطوط مونتاژ و تجهیزات تولید نمایشگر های LCD خود را بفروشند و روی تولید نمایشگر های OLED تمرکز کنند، اما سامسونگ همین کار را برای سرمایه گذاری ۲.۵۶ میلیارد دلاری روی نمایشگر های انعطاف پذیر OLED انجام می دهد.

نمایشگر های OLED انعطاف پذیر کاربرد های گسترده ای دارند؛ حوزه هایی که سامسونگ همین حالا هم در بسیاری از آنها دستی دارد. سامسونگ تلویزیون های خمیده عرضه می کند و در موبایل های Galaxy S Edge خود از نمایشگر های خمیده استفاده می کند، و در حال کار بر روی دستگاه های انعطاف پذیر و تاشو است. این شرکت که بزرگ ترین تولید کننده ی نمایشگرهای OLED محسوب می شود و ۹۵ درصد از بازار این حوزه را در مشت خود دارد، به سرعت به دنبال سرمایه گذاری روی رشد زودهنگامی است که برای نمایشگر های OLED پیش بینی کرده و خودش آن را در محصولاتش ترویج می کند. آنها برای جذب پول بیشتر برای بازسازی کارخانه هایشان به منظور تولید این نوع نمایشگر جدید، سعی دارند با شتاب خطوط LCD خود را به فروش برسانند. تازه ترین خط تولید آنها L7 یا نسل هفتم نمایشگر های LCD است. خط مذکور لاین مونتاژی در کارخانه ی استان چانگچئونگ است که مسئولیت تولید نمایشگرهای  مورد نیاز برای تلویزیون های سایز متوسط را بر عهده دارد.

تلاش برای جایگزین کردن خطوط تولید و تسخیر تهاجمی بازار های جدید، یک ماه پس از آن اتفاق می افتد که Kwon Oh-hyun سکان شرکت Samsung Display را در دست گرفت. با وجود فروش های اخیر و تغییر و تحول های لازم، ۴ کارخانه از ۶ کارخانه ی سامسونگ با ظرفیت های مختلف به تولید نمایشگر های OLED مشغول خواهند بود. سرمایه گذاری های جدید نیز طی سال ۲۰۱۶ محقق خواهند شد که این یعنی کارخانه های خریداری و مجهز شده با استفاده از این پول احتمالاً در سال ۲۰۱۷ تولید خود را آغاز خواهند کرد. این به آن معناست که سوگیری جدید سامسونگ در فرایند های تولیدش ممکن است نشانه ی یک دگرسویی کلی در بازار به سمت نمایشگر های OLED انعطاف پذیر باشد؛ کالایی که توسط رقبای نسبتاً کم تعدادی تولید می شود. اگر سامسونگ در این مسیر پیش برود، خیزش OLED های انعطاف پذیر تاریخ را دوباره تکرار خواهد کرد؛ دوباره بازار به تسخیر سامسونگ در خواهد آمد و دیگر از مشتش بیرون نخواهد رفت، درست مثل همان اتفاقی که با نمایشگر های OLED افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • t ram
    t ram | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    بعد تازه اپل می خواد سال دیگه نمایشگر لب به لب بزنه ? ?

  • Shako_sghee@yahoo.com
    Shako_sghee@yahoo.com | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    Harki moshkel dare ba samsung huawei bayad bere bara khodesh ye boq bekhare bezane

  • Morteza
    Morteza | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    هر 2 تا خبر یکی ش مال سامسونگه
    اونایی که با سامسونگ مشکل دارن چه عذابی میکشن :))

    • رامين
      رامين | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

      خب همه نوآوريها و موفقيت ها مال سامسونگه. در همه زمينه ها داره ميتازه رسما.

مطالب پیشنهادی