ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات و اسکچ جدید از Oppo Find 9 لو رفتند

Oppo یکی از چندین برند فوق العاده موفق چینی در سال 2015 بوده است. این شرکت موفق شد تا 50 میلیون واحد اسمارت فون در این سال به فروش رساند و موفقیتی چشمگیر به دست ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

Oppo یکی از چندین برند فوق العاده موفق چینی در سال 2015 بوده است. این شرکت موفق شد تا 50 میلیون واحد اسمارت فون در این سال به فروش رساند و موفقیتی چشمگیر به دست آورد. حالا آن ها قصد دارند تا در سال 2016 بهتر از قبل عمل کرده و تلفن های بهتری عرضه کنند. از جمله آن ها می توان به Oppo R9 و R9 Plus اشاره کرد.

اما طرفداران Oppo سخت مشتاق اند تا این شرکت بالاخره Oppo Find 9، پرچمدار بعدی اش را معرفی کند. Oppo Find 7 در تاریخ مه 2014 معرفی شد که این یعنی دو سال از زمان معرفی آخرین پرچمدار این کمپانی می گذرد و حالا اطلاعات گسترده و موفقی در مورد Find 9 منتشر شده است.

این شایعات از سوی اینسایدری به نام KJuma منتشر شده. وی نه تنها مشخصات سخت افزاری، بلکه اسکچ های اولیه دستگاه را هم منتشر کرده که تصویر آن را در بالا می بینید.

طبق این منبع، تلفن همراه قرار است از نمایشگر AMOLED به ابعاد 5.5 اینچ و رزولوشن QHD بهره بگیرد که ویژگی خاص آن، دوال اج بودن اش به حساب می آید که این یعنی دستگاه از هر دو سو انحنا دارد، درست مثل Galaxy S7 Edge و Vivo XPlay 5 که امسال عرضه شدند.

همچنین، 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در کنار دیگر مشخصات گزارش شده اند. یک باتری 4100 میلی آمپری نیز قدرت رسانی دستگاه را به عهده دارد که مجهز به تکنولوژی Super VOOC Flash Charge این کمپانی است.

دوربین 21 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر تصویر SmartSensor در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته و برای تماس های صوتی و یا گرفتن تصاویر سلفی، یک دوربین 16 مگاپیکسلی تعبیه شده است. برخلاف تصویر که دو دوربین در پشت دستگاه قرار گرفته، در این گزارش، فقط به یک دوربین اشاره شده.

یو اس بی پورت 2.0 تایپ سی نیز در قسمت پایینی دستگاه قرار گرفته است. اما به مهم ترین بخش می رسیم: اسنپدراگون 821 که پردازنده ای 64 بیتی و چهار هسته ای در کنار آدرنو 530 را مشتمل می شود، قلب تپنده این دستگاه خواهد بود.

جالب اینکه کوالکام هنوز از این چیپ مجتمع پرده برنداشته ولی پشت سر هم موبایل هایی با این مشخصات لو می روند. گفته شده که اسنپدراگون 821 شباهت بالایی به اسنپدراگون 820 دارد، با این تفاوت که نرخ کلاک دومی بیشتر است.

این تلفن همراه با اندروید 5.1 لالی پاپ و رابط کاربری Color OS 3.0 از سوی Oppo عرضه خواهد شد. با این مشخصات سخت افزاری، عجیب است که چرا Oppo تصمیم گرفته اندروید 5.1 را به جای اندروید 6.0 روی این دستگاه قرار دهد.

هنوز تا رونمایی اصلی فرصت بسیاری باقی مانده و کسی نمی داند که Oppo 9 دقیقا چه شکلی خواهد داشت و چه سخت افزاری درون خود جای داده است. از همه مهم تر چه قیمتی دارد و آیا می تواند در برابر برندهای موفق چینی دیگر قد علم کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • RZ@
    RZ@ | ۳ تیر ۱۳۹۵

    خیلی عالیییه .... کااااش ایران هم ییاد

  • TNT
    TNT | ۳ تیر ۱۳۹۵

    کپی one plus 1 و one plus 2 هست طراحیش.

مطالب پیشنهادی