ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارشی از میزان استقبال کاربران اپراتورهای مختلف از سامانه جامع لغو خدمات ارزش افزوده پیامکی

اگر پیگیر اخبار مربوط به سرویس های ارزش افزوده ی موبایل بوده باشید به یاد خواهید داشت که فروردین ماه سال جاری، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای ساماندهی خدمات ارزش افزوده و تبلیغات ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

اگر پیگیر اخبار مربوط به سرویس های ارزش افزوده ی موبایل بوده باشید به یاد خواهید داشت که فروردین ماه سال جاری، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای ساماندهی خدمات ارزش افزوده و تبلیغات مبتنی بر پیامک، سامانه ی یکپارچه و جامع ۸۰۰ را راه‌اندازی کرد.

از آن زمان به بعد روش فعال‌ سازی و غیر فعال‌ سازی خدمات پیامکی تمام اپراتورهای تلفن همراه یکسان شده و مشترکان تلفن همراه می توانند با شماره‌گیری #800* از خدمات ارزش افزوده ی فعال روی سیم‌ کارت خود آگاه شوند و درصورت عدم تمایل به دریافت این خدمات، آنها را غیرفعال کنند. پیش از راه‌ اندازی این سامانه ی جامع، هر یک از اپراتور های موبایل شیوه ی جداگانه ای برای مدیریت این خدمات داشت که به تشخیص همان اپراتور تنظیم شده بود.

برای آن دسته از شما که از ماهیت خدمات ارزش افزوده آگاهی ندارید باید گفت خدمات ارزش افزوده به خدماتی گفته می شود که در ازای ارسال آگهی های تبلیغاتی و سایر اطلاعات، از اعتبار مشترکین موبایل برداشت می کند. این خدمات به دلیل عدم شفافیت در فعال سازی، باعث سردرگمی و نارضایتی بسیاری از کاربران موبایل شده است؛ کاربرانی که به یکباره و بدون اطلاع، شاهد خالی شدن اعتبار موبایل خود هستند و متأسفانه بسیاری از آنها علت را نمی دانند.

اما هفته ی گذشته و هم‌ زمان با گذشت دو ماه از فعالیت سامانه ی یکپارچه ی ۸۰۰، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری آمار جالبی در ارتباط با لغو سرویس‌ های ارزش افزوده و پیامکی ارائه کرد. حسین فلاح جوشقانی اظهار کرده است: «طبق آخرین آمار و پس از اطلاع‌ رسانی صورت گرفته، از سوی اپراتور اول ۱ میلیون و ۵۷ هزار سرویس و ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۷۶ پیامک تبلیغاتی لغو شده است.

وی عنوان کرده است: «در اپراتور دوم نیز تعداد سرویس‌ های لغو شده ۱۰ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۵۵ مورد و پیامک‌ های تبلیغاتی لغو شده ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۱۳ مورد بوده است. در اپراتور سوم نیز ارسال ۳۸ هزار سرویس و ۴۸ هزار پیامک تبلیغاتی لغو شده است». همراه اول ۴۳ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۷۱، ایرانسل ۳۰ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۱۴۰ و رایتل ۲ میلیون و ۵۱ هزار و ۷۶۳ مشترک فعال داشته‌ اند. مقایسه ی آمار های ارائه شده نشان می دهد ۷.۷۶ درصد از مشترکان همراه اول، ۱۷.۶۵ درصد از مشترکان ایرانسل و ۲.۳۴ درصد از مشترکان رایتل نسبت به قطع سرویس پیامکی اقدام کرده‌ اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • محمد
    محمد | ۵ تیر ۱۳۹۵

    اصلا لغو نمیشه... الان تعداد پیامک های تبلیغاتی که واسم ارسال میشد بیشتر شده همش حرفه ....

  • رهگذر
    رهگذر | ۵ تیر ۱۳۹۵

    چند نکته هست که ممنون میشم اگر کسی اطلاع داره روشنگری کنه.
    1-لغو خدمات ارزش افزوده در گزینه های ایرانسل وجود نداره، چه باید کرد؟
    2-لغو خدمات ارزش افزوده شامل لغو اطلاع رسانی بانکها (مثلا برداشت یا واریز وجه) هم میشه؟

    جالب اینه که از دیروز که تبلیغات همراه اول رو لغو کردم تعداد پیامکهای تبلیغاتیتقریبا دو برابر شده. ?
    آدم یاد کچاپ میفته که ییهو تهش میزنه بیرون ?

  • dorani
    dorani | ۵ تیر ۱۳۹۵

    من الان زدم پیام اومد. دمت گرم تا الان کجا بودی??

  • rozbeh amoei
    rozbeh amoei | ۵ تیر ۱۳۹۵

    همراه اول تو اولین اقدامی که کردم همه رو حذف کرد، فقط بانکیا نشد که وقتی پیگیری کردم گفتن از طریق بانک باید اقدام کنم

  • مهدی
    مهدی | ۵ تیر ۱۳۹۵

    همش دروغه
    چندبار اقدام به حذف کردم ولی پیام اومده بهتون خبر خواهیم داد که نتیجه اش فعلاً هیچچیه و پیامی نیومده. چندماهیه اقدام کردم البته!

مطالب پیشنهادی