ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشمندان به ربات ها شکار کردن را می آموزند

ربات های هوشمند تا پیش از اینکه بخواهند شکار کردن را یاد بگیرند موجوداتی مهربان و خوش ذات هستند و به همین دلیل تیمی از دانشمندان انستیتو نوروانفورماتیک دانشگاه زوریخ سوییس قصد دارند چنین قابلیتی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

ربات های هوشمند تا پیش از اینکه بخواهند شکار کردن را یاد بگیرند موجوداتی مهربان و خوش ذات هستند و به همین دلیل تیمی از دانشمندان انستیتو نوروانفورماتیک دانشگاه زوریخ سوییس قصد دارند چنین قابلیتی را به آن ها بیاموزند.

با این حال، احتمالا تصورتان به این سمت و سو رفته که ربات ها می خواهند به دنبال انسان افتاده و ما را شکار کنند اما حقیقت این است که دانشمندان دانشگاه زوریخ تلاش دارند تا از طریق یک نرم افزار، به ربات اهداف مختلفی داده و ربات هم به سمت آن ها حرکت کند. در واقع، هدف از تولید نرم افزار، آموختن دو مورد به صورت همزمان به ربات ها است: نگاه به محیط پیرامون و تشخیص اهداف در همان لحظه.

برای مثال، توبی دلبروک، پروفسور این انستیتو می گوید که کیف های مسافرتی یا سبدهای خرید فروشگاهی در آینده ممکن است خودشان به دنبال شما بیایند. سخت افزار این ربات بر اساس حیوانات طراحی شده چرا که از یک شبکیه سیلیکونی برای تقلید چشم انسان استفاده می کند.

پروفسرو دلبروک خالق آن است و ربات بخشی از پروژه VISUALISE است. برخلاف دوربین های عادی که فریم ها را به صورت آهسته دریافت می کنند، این ربات ها به صورت طبیعی تمامی تغییرات را از طریق چشمی که برای شان تعبیه شده می بینند.

این مسئله اجازه می دهد تا داده ها توسط یک شبکه عصبی پردازش شده و به یادگیری و تصمیم گیری برای انجام حرکت بعدی منجر شود. به این طریق که ربات وقتی دوباره یک جسم مشابهی می بیند، رفتار مناسب تری در برابر آن نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی