ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بنیاد ملی بازی های رایانه ای در فیلتر شدن پوکمون گو نقشی ندارد

اگر از علاقه مندان به بازی موبایل پوکمون گو بوده باشید قطعا تاکنون متوجه شده اید که بازی پوکمون گو، مدتی پس از اینکه برای آدرس های اینترنتی ایرانی قابل اجرا و دانلود بود، فیلتر شد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

اگر از علاقه مندان به بازی موبایل پوکمون گو بوده باشید قطعا تاکنون متوجه شده اید که بازی پوکمون گو، مدتی پس از اینکه برای آدرس های اینترنتی ایرانی قابل اجرا و دانلود بود، فیلتر شد و هم اکنون تمامی بازیکنان ایرانی باید از اپلیکیشن های تغییر آی پی استفاده کنند.

در ایمیلی که ساعاتی پیش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای دیجیاتو ارسال کرد، این سازمان دولتی عملا ارتباط خود با فیلتر شدن بازی را انکار کرد و به نقل از جواد امیری، معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد گفت: «این بازی توسط بنیاد فیلتر نشده است.»

همچنین، روابط عمومی این سازمان بیان داشته که درخواست های زیادی از سوی گیمرها و مخاطبین ایرانی مبنی بر رفع فیلتر پوکمون گو وجود دارد و واضحا گیمرهای ایرانی به مانند باقی مردم دنیا خواستار تفریحی بدون دردسر و سالم هستند.

جواد امیری در رابطه با این بازی می گوید: «ازی پوکی‌مان گو فاقد محتوایی است که سبب ممنوعیت آن شود و این بازی با محتوای موجود، از نظر خط قرمزها و الگوهای مشخص شده، مجاز است اما این بازی یک فراسرگرمی است و استعلام از سایر نهادهای مرتبط از جمله نهادهای امنیتی، لازمه صدور مجوز نهایی برای این بازی است.»

لازم به ذکر است که بنیاد ملی بازی های رایانه ای چندی پیش موضع رسمی خود را در قبال این بازی اعلام کرد و گفت برای انتشار رسمی بازی در ایران دو شرط اصلی لازم است: استقرار سرورها در داخل کشور و تعیین موقعیت های مکانی با هماهنگی این سازمان.

با این حال، از آنجایی که نینتندو عملا ارتباطی با ناحیه خاورمیانه ندارد، بعید به نظر می رسد که نامه رسمی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، جواب مثبتی را در پی داشته باشد. بنابراین احتمال تغییراتی در نحوه اجرای بازی بعید به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

    بهتر فیلتر باشه خوشم نمیاد از بازیش

  • molavy
    molavy | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    چین هم نگذاشت پوکمون بیاد
    می گفت فیلم میگرین از مراکز حساس

  • lohrasbi
    lohrasbi | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    عجببببب پس خورزو خان فیلتر کرده

  • hossein s
    hossein s | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    عجب اوضاع خر تو خریه که بازی رو هم فیلتر میکنند که جوانان غیور به راه بد و جهنمی گرفتار نشن!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی