ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مانیتورها هم ممکن است هک شوند؛ پژوهشگران می گویند

چندی قبل دانشمندان اعلام کردند که برخی برندهای کیبوردهای وایرلس در برابر هک آسیب پذیر هستند و این یعنی یک هکر می تواند کیبورد شما را هدف حمله قرار داده و دریابد که مشغول تایپ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

چندی قبل دانشمندان اعلام کردند که برخی برندهای کیبوردهای وایرلس در برابر هک آسیب پذیر هستند و این یعنی یک هکر می تواند کیبورد شما را هدف حمله قرار داده و دریابد که مشغول تایپ چه هستید و چه محتوایی را ارسال می کنید.

حالا ظاهرا مشخص شده که نباید تنها نگران کیبوردهایمان باشیم و خطر هک شدن حتی مانیتورها را هم تهدید می کند.

گروهی از دانشمندان شرکت Red Balloon Security در مصاحبه با سایت مادربرد اعلام کردند که مانیتورها هم امکان هک شدن دارند؛ این یعنی هکرها علاوه بر اینکه می توانند تشخیص دهند چه محتوایی در حال پخش است بلکه قادرند تغییراتی را در آن محتوا اعمال نمایند.

از دیگر انواع خطرناک حمله که محققان به آن اشاره کرده اند و احتمال وقوعش هم کم نیست هک مانیتورهایی است که سیستم های کنترلی یک نیروگاه برق را نشان می دهند و برای نمونه یک هکر می تواند شرایط اضطراری را به صورت ساختگی ایجاد کرده و کاری کند که نیروگاه تعطیل شود. آنها همچنین یادآور شده اند که این نوع هک مختص به یک برند خاص نیست و اگر یک مانیتور از هر برندی داشته باشید احتمالا در برابر هک آسیب پذیر هستید.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید آن است که این هک سرعت پایینی دارند و برای مثال لود شدن عکس ها فرایند زمان بر است؛ به بیان دیگر، اگر مرتبا به مانیتور نگاه کنید، احتمال متوجه خواهی شد که اتفاق مشکوکی در حال رخ دادن است.

Cui دانشمند ارشد شرکت Red Balloon Security در این باره گفت: ما حالا در دورانی زندگی می کنیم که حتی نمی توانیم به مانیتورهایمان هم اعتماد کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohamadali.t
    mohamadali.t | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    دیگه باید در اینده نگران هک شدن سینک ظرف شویی یا اینه یا... باشیم :|

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    عمق فاجعه رو خودتون درک کنید
    مانیتور هم میتونه هک بشه
    و ما هنور نگران هک شدن تلگرام و واتساپ هستیم

مطالب پیشنهادی