ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ابراز تمایل جنرال موتورز برای خرید Lyft؛ قیمت پیشنهادی پذیرفته نشد

جنرال موتورز اخیرا اعلام کرده قصد دارد شرکت Lyft (را که در زمینه کرایه اشتراکی خودرو فعالیت دارد) خریداری نماید. طرف دوم این قرارداد نیز ظاهرا پیشنهاد قیمتی دریافت شده را بررسی کرده و حالا مشخص ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

جنرال موتورز اخیرا اعلام کرده قصد دارد شرکت Lyft (را که در زمینه کرایه اشتراکی خودرو فعالیت دارد) خریداری نماید. طرف دوم این قرارداد نیز ظاهرا پیشنهاد قیمتی دریافت شده را بررسی کرده و حالا مشخص شده که آن را رد نموده است.

البته هنوز معلوم نیست که مبلغ پیشنهادی دقیقا چقدر است اما باید اشاره نماییم که این کمپانی پیشتر سرمایه گذاری هنگفتی را روی Lyft انجام داده بود و با پرداخت 500 میلیون دلار، 9 درصد از سهامش را از آن خود کرده بود.

در زمان این سرمایه گذاری، ارزش کلی Lyft برابر با 5.5 میلیارد دلار اعلام گردیده بود. این شرکت همچنین در برهه کنونی به عنوان مهم ترین رقیب اوبر شناخته می شود که البته یک سر و گردن هم از آن بالاتر است و اگر ناوگان اتومبیل های خودرانش به زودی وارد خیابان ها شوند، دیگر اثری از آن باقی نمی گذارد. اما همین آینده احتمالی، یعنی زمانی که سطح جاده ها مملو است از ماشین های خودرانی که به این سو و آن می روند، Lyft را به شدت نگران کرده است.

از همین رو، سرمایه گذاری جنرال موتورز روی این شرکت را می توان تا حدود زیادی به خاطر داغ تر شدن صنعت ماشین های خودران دانست. در حالی که اوبر روی پروژه های تحقیقاتی خود کار می کند، Lyft نیز احتمالا بر آن شده تا به یکی از خودروسازان مطرح متوسل شود و ناوگان خود را ایجاد نماید.

ظاهرا جنرال موتورز تنها به سرمایه گذاری روی Lyft و تامین ناوگان ماشین های خودران این شرکت قانع نیست و میخواهد این شرکت را از آن خود کند. براساس گزارشی که اخیرا در نشریه The Information منتشر شده دو فرد مطلع با موضوع هم اعلام نموده اند که جنرال موتورز در هفته های اخیر با Lyft وارد مذاکره شده و قصد خرید آن را داشته است.

در هر صورت آنطور که خبر رسیده شرکت کرایه خودرو این پیشنهاد را رد کرده و حالا به دنبال دیگران خریداران احتمالی می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی