ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش فروش آیفون بر تأمین کننده های اپل نیز اثری منفی داشته است

شرکت اپل طی سه ماهه ی مالی سوم خود ۴۰.۴ میلیون دستگاه آیفون فروخت که این میزان از فروش ۴۷.۵ میلیونی مدت مشابه سال گذشته اش کمتر بوده است. این دومین سه ماهه ی پیاپی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

شرکت اپل طی سه ماهه ی مالی سوم خود ۴۰.۴ میلیون دستگاه آیفون فروخت که این میزان از فروش ۴۷.۵ میلیونی مدت مشابه سال گذشته اش کمتر بوده است. این دومین سه ماهه ی پیاپی است که شرکت اپل از افت فروش سالانه ی تلفن های آیفون خود خبر می دهد. پیش از این دو سه ماهه، اپل هیچ گاه با افت فصلی فروش آیفون نسبت به سال قبل مواجه نشده بود.

ظاهراً افت فروش آیفون، گذشته از خود اپل روی شرکت های دیگر نیز تأثیرگذار بوده است. شرکت Japan Display که نصف درآمد خود را تنها از طریق اپل کسب می کند، پس از کاهش درآمد هایش در پی افت فروش آیفون، اخیراً از دولت ژاپن درخواست کمک کرده است. شرکت دیگری که به شدت به فروش آیفون وابستگی دارد نیز پیمانکار تولید اپل یعنی فاکسکان است. فاکسکان به عنوان یکی از شرکت های دست اندرکار تولید آیفون از افت سود خود در سه ماهه ی دوم و رسیدن این میزان به ۵۶۳.۷ میلیون دلار آمریکا خبر داده است. این میزان در سال گذشته مجموعاً ۸۱۸.۵ میلیون دلار بوده است.

گذشته از تمام دردسر ها و ناکامی های شرکت اپل، خود این شرکت کماکان بسیار خوشبین است. اپل برای سه ماهه ی چهارم خود درخواست تولید ۷۲ تا ۷۸ میلیون دستگاه آیفون ۷ را داده است. این در حالی است که با وجود قرار داشتن فصل فروش تعطیلات در این بازه ی زمانی و گذشت تنها چند هفته از عرضه ی مدل های جدید آیفون، پیش بینی وال استریت از ثبت سفارش اپل برای سه ماهه ی اکتبر تا پایان دسامبر، تنها ۶۵ میلیون دستگاه بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی