ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی موبایل های پرچمدار Mi 5s و Mi 5s Plus را معرفی کرد

پس از یک ماه شایعات و اخبار مختلف، بالاخره زمان موعود فرا رسید و شیائومی از موبایل پرچمدار Mi 5s در کنار مدل بزرگ تر یعنی Mi 5s Plus رونمایی کرد. این دو محصول به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

پس از یک ماه شایعات و اخبار مختلف، بالاخره زمان موعود فرا رسید و شیائومی از موبایل پرچمدار Mi 5s در کنار مدل بزرگ تر یعنی Mi 5s Plus رونمایی کرد. این دو محصول به فناوری هایی مجهز شده اند که تاکنون برای این کمپانی و حتی در دنیای اسمارت فون، تازگی دارند.

همان طور که انتظار می رفت، Mi 5s از نمایشگر 5.15 اینچی با روشنایی 600 نیت و رزولوشن 1080p بهره مند است، و چیپست اسنپدراگون 821 در آن به کار رفته. برادر بزرگ تر این تلفن همراه یعنی Mi 5s Plus نمایشگر 5.7 اینچی و دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی مجهز به حسگرهای ساخت سونی و 6 گیگابایت رَم به همراه دارد.

Xiaomi-Mi-5s-10

اسمارت فون Mi 5s با 4 گیگابایت رَم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، به نمایشگر حساس به فشار شبیه به موبایل های آیفون مجهز شده، و از تکنولوژی لمسی شرکت Synaptics برای احساس درجات مختلف فشار روی شیشه نمایشگر بهره می گیرد.

اما برای اولین بار در این محصول شاهد تکنولوژی Sense ID شرکت کوالکام و حسگر اثر انگشت فراصوت هستیم، که قادر است عملیات احراز هویت را در کسری از ثانیه انجام داده، ضمن اینکه آسیب پذیری کمتری نسبت به نمونه های قبلی دارد. در این تکنولوژی از امواج فراصوت برای نقشه برداری کامل از انگشت استفاده می شود، که بسیار دقیق تر از حسگرهای مسطح کنونی خواهد بود.

Xiaomi-Mi-5s-13

با استفاده از این فناوری، امنیت موبایل ها تا حد زیادی بهبود یافته، ضمن اینکه کثیفی، چربی یا خیس بودن دستان نیز مانعی برای احراز هویت از طریق اثر انگشت نخواهد بود. این تکنولوژی را در هر قسمت از تلفن همراه می توان به کار گرفت، اما شیائومی تصمیم گرفته در مدل پلاس، آن را در پنل پشتی و زیر ماژول دوگانه دوربین قرار دهد.

دوربین اصلی «5s» به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX378 تجهیز شده که از سوی شرکت سونی توسعه یافته. این در واقع همان سنسوری است که احتمالاً شرکت گوگل هم در موبایل های پیکسل خود از آن بهره خواهد گرفت.

Xiaomi-Mi-5s-Plus-4

با این حال دوربین جلوی این تلفن هوشمند ۴ مگاپیکسلی است و اطلاعات بیشتری هم از آن منتشر نشده. اما شیائومی تلفن هوشمند «5s Plus» را به سیستم دوربین دوگانه ای مجهز کرده که از دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ساخت سونی بهره می برد و به این شکل قادر است تصاویری با میدان عمق بیشتر را در اختیار کاربر قرار دهد.

هر دو دستگاه به پورت ارتباطی USB-C مجهز شده اند و به لطف حضور اسنپدراگون ۸۲۱، نسل سوم از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام در این موبایل نیز جای گرفته است.

Xiaomi-Mi-5s-4

5s Plus موبایلی با ضخامت کمتر از ۸ میلیمتر است و با این حال، شرکت شیائومی موفق به جا دادن یک باتری ۳۸۰۰ میلی آمپری در آن شده. این در حالیست که 5s به یک باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری مجهز گشته.

در این میان قیمت می تواند برای موبایل های جدید شیائومی سرنوشت ساز باشد؛ این شرکت چینی خبر می دهد که نسخه ۶۴ گیگابایتی Mi 5s را با قیمتی حدود ۳۰۰ دلار به فروش خواهد رساند در حالی که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی ۳۴۵ دلار قیمت می خورد.

Mi 5s Plus با حافظه داخلی ۶۴ و رم ۴ گیگابایتی، قیمتی ۳۴۵ دلاری دارد در حالی که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۶ گیگابایتی آن تنها با قیمت ۳۸۹ دلار به فروش می رسد.

البته این قیمتی است شیائومی می خواهد موبایل هایش را در داخل خاک چین به فروش برساند. محصول مورد اشاره احتمالاً در بازارهای دیگر با قیمت بالاتر به فروش خواهد رسید. شیائومی همچنین خبر داده است که فروش دو موبایل 5s و 5s Plus را دو روز دیگر در تاریخ هشتم مهر ماه آغاز خواهد کرد.

تصاویر رسمی معرفی موبایل Mi 5s شیائومی

Xiaomi-Mi-5s-1 Xiaomi-Mi-5s-14Xiaomi-Mi-5s-12 Xiaomi-Mi-5s-11Xiaomi-Mi-5s-9 Xiaomi-Mi-5s-8 Xiaomi-Mi-5s-7 Xiaomi-Mi-5s-6 Xiaomi-Mi-5s-5Xiaomi-Mi-5s-3 Xiaomi-Mi-5s-2

نمونه عکس های ثبت شده توسط موبایل Mi 5s شیائومی

Xiaomi-Mi-5s-camera-sample-1 Xiaomi-Mi-5s-camera-sample-6 Xiaomi-Mi-5s-camera-sample-5 Xiaomi-Mi-5s-camera-sample-4 Xiaomi-Mi-5s-camera-sample-3 Xiaomi-Mi-5s-camera-sample-2

تصاویر رسمی معرفی موبایل Mi 5s Plus شیائومی

Xiaomi-Mi-5s-Plus-1Xiaomi-Mi-5s-Plus-5Xiaomi-Mi-5s-Plus-3 Xiaomi-Mi-5s-Plus-2

Xiaomi-Mi-5s-Plus-6 Xiaomi-Mi-5s-Plus-8 Xiaomi-Mi-5s-Plus-7

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین دوگانه Mi 5s Plus شیائومی

Xiaomi-Mi-5s-Plus-Camera-Sample-1 Xiaomi-Mi-5s-Plus-Camera-Sample-5 Xiaomi-Mi-5s-Plus-Camera-Sample-4 Xiaomi-Mi-5s-Plus-Camera-Sample-3 Xiaomi-Mi-5s-Plus-Camera-Sample-2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • AlaHosseinMolana
    AlaHosseinMolana | ۲۲ دی ۱۳۹۵

    چرا وقتی بی خود ترین موبایله سامسونگ معرفی میشه بررسی اش رو همه سایتا قرار میدن
    اما وقتی شیائومی موبایله به این فوق العادگی زده جز زومیت براش بررسی نذاشته!!!? ?


    قابل توجه دیجیاتو، جی اس ام ، دیجی کالا و ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی