ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جایزه نوبل صلح 2016 به رئیس جمهور کلمبیا رسید

«خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا به خاطر تلاش برای پایان دادن به نزاع 52 ساله با گروه های شورشی چپ گرا به دریافت جایزه نوبل صلح سال 2016 نائل آمد. این درگیری ها طولانی ترین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

«خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا به خاطر تلاش برای پایان دادن به نزاع 52 ساله با گروه های شورشی چپ گرا به دریافت جایزه نوبل صلح سال 2016 نائل آمد. این درگیری ها طولانی ترین نمونه در قاره آمریکا به شمار می رفت.

دولت کلمبیا و «نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا» یا فارک (FARC) چندی پیش به نزاعی طولانی و خونین پایان دادند، که بیش از 260 هزار کشته و 6 میلیون بی خانمان بر جای گذاشت. البته 5 روز قبل از اعطای این جایزه، مردم کلمبیا به این پیمان صلح رأی منفی داده بودند.

juan-manuel-santos-peace-nobel-2016-1

«سانتوس» می گوید از طریق پسرش نسبت به تصمیم کمیته اهدای جوایز نوبل آگاه شده، و جایزه خود را به مردم کلمبیا و به ویژه آسیب دیدگان این نبرد خونین تقدیم می کند. او همچنین از رهبران گروه مخالف درخواست کرد تا در تحکیم این معاهده و پایان دادن به درگیری ها نقش فعالی داشته باشند.

اعضای کمیته داوران نوبل پس از اهدای این جایزه اعلام کردند «امیدواریم آقای سانتوس بتواند ادامه این مسیر طاقت فرسا را با دلگرمی بیشتری بپیماید، و مردم کلمبیا طی سال های آتی بتوانند ثمره این مذاکرات صلح را بچشند.»

گفتنی است «سانتوس» دومین شهروند کلمبیاست که به دریافت جایزه نوبل مفتخر می گردد. پیش از او «گابریل گارسیا مارکز» نویسنده شهیر این کشور جایزه نوبل ادبیات را در سال 1982 دریافت نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • AmirSlip
    AmirSlip | ۱۸ مهر ۱۳۹۵

    اوووووووووووو فکرشو نمیکردم هنوز نیروهای فارک فعالیت داشته باشن بابا دوران کمونیست تموم شده !

  • Alone Hero
    Alone Hero | ۱۸ مهر ۱۳۹۵

    اين خبر مال چند روز پيش است

  • IamSeraj
    IamSeraj | ۱۸ مهر ۱۳۹۵

    اگ تا الان اسم کلمبیا تو همه جهان شناخته شدست فقط بخاطر کارای پابلو اسکوباره ??

مطالب پیشنهادی