ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای توسعه سیستم عامل خودروی هوشمندش به کانادا می رود

گزارش جدیدی از بلومبرگ نشان می دهد اپل چندین مهندس را برای تکمیل تیم نرم افزاری پروژه خودروی هوشمندش در منطقه کاناتا واقع در حومه اوتاوا به خدمت گرفته است. این کمپانی همچنین دفتری را ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

گزارش جدیدی از بلومبرگ نشان می دهد اپل چندین مهندس را برای تکمیل تیم نرم افزاری پروژه خودروی هوشمندش در منطقه کاناتا واقع در حومه اوتاوا به خدمت گرفته است. این کمپانی همچنین دفتری را در این مکان تأسیس کرده که به توسعه سیستم عامل خودرو اختصاص خواهد یافت.

نکته جالب این است که کاناتا در حال حاضر دفتر QNX بلک بری را نیز میزبانی می کند. QNX تولیدکننده نوعی سیستم عامل برای خودروهاست که سامانه های سرگرمی و اطلاعاتی بسیاری از برندهای معتبر خودرو از جمله فولکس واگن، آئودی، بی ام و، جنرال موتورز، فورد و غیره را شامل می شود.

qnx-software-systems

در همین رابطه، چندی پیش اخباری مبنی بر جدایی «دَن دُج» مدیرعامل QNX از این کمپانی و پیوستنش به اپل منتشر شد، و پس از آن نیز چندین کارمند دیگر مجموعه مذکور به «دَن» پیوستند، ضمن اینکه عملیات استخدام نیروهای دیگر نیز آغاز شد.

طبق گزارش بلومبرگ، این تیم روی سیستم عامل خودرو کار می کند که شاید carOS نامیده شود، اما هنوز مشخص نیست که آیا گروه مهندسین فوق روی جنبه های سرگرمی و اطلاعاتی آن فعالیت دارند، یا به طور کامل مسئولیت توسعه نرم افزار رابط بین خودرو و کاربر را بر عهده گرفته اند.

گفتنیست اپل در حال حاضر پروژه ساخت خودروی الکتریکی هوشمند را کنار گذاشته و تمرکزش را روی توسعه فناوری هدایت هوشمند یا سامانه خودران قرار داده، اما انتظار می رود پس از به انجام رساندن این عملیات، با خودروسازان مطرح برای تولید اتومبیل وارد مذاکره شود.

همچنین برخی خبرها حکایت از آن دارند که اگر تیم پروژه خودروی گوگل نتواند عملی شدن این برنامه را تا پایان سال 2017 به هیئت مدیره بقبولاند، کل عملیات متوقف خواهد شد.

Apple-Car-Project-Titan

با این تفاسیر، می بینید که شایعات زیادی حول پروژه تایتان وجود دارد. آنها افراد جدیدی را استخدام می کنند، برخی از کارکنان سابق را اخراج می نمایند، دفتر جدیدی را در کانادا افتتاح کرده اما حوزه فعالیت پروژه را محدود می سازند. در مجموع به نظر می رسد اگر واقعاً پروژه خودرو یا سامانه خودران اپل واقعیت داشته باشد، مسئولین این کمپانی واقعاً در سردرگمی کامل به سر می برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی