ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با AsteroidOS آشنا شوید؛ جایگزینی متن باز برای پلتفرم پوشیدنی اندروید

در سالی که گذشت و تا پایان آن چند روزی بیشتر باقی نمانده، پلتفرم پوشیدنی اندروید دوران خوبی را پشت سر نگذاشت؛ در این برهه موتورولا خبر داد که تا پایان سال جاری میلادی دیگر اسمارت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

در سالی که گذشت و تا پایان آن چند روزی بیشتر باقی نمانده، پلتفرم پوشیدنی اندروید دوران خوبی را پشت سر نگذاشت؛ در این برهه موتورولا خبر داد که تا پایان سال جاری میلادی دیگر اسمارت واچ جدیدی را نخواهد ساخت و ال جی و هوآوی نیز قبلا اعلام کرده بودند که امسال محصول تازه ای را برای پلتفرم پوشیدنی اندروید عرضه نخواهند کرد.

حال در سایه رکودی که گریبان بازار محصولات پوشیدنی مبتنی بر Android Wear را گرفته، بسیاری منتظرند تا معجزه نسخه دوم این پلتفرم اتفاق بیافتد. اما همزمان با این انتظار، خبر عرضه یک سیستم عامل پوشیدنی اپن سورس دیگر به نام AsteroidOS منتشر شده که امید می رود روح تازه ای را به این محصولات بدمد.

AsteroidOS در واقع زاییده ذهن یک دانشجوی فرانسوی علوم رایانه به نام  Florent Revest است که بر پایه Android Wear طراحی نشده و در مقابل بر بستر لینوکس توسعه یافته.

همانطور که اشاره کردیم این پلتفرم به صورت متن باز طراحی شده است و به همین خاطر امید می رود جایگزین خوبی برای Android Wear باشد چراکه توسعه دهندگان و تولیدکنندگان آزادانه میتوانند آن را اصلاح نمایند

.asteroidos-smartwatch-platform-2-840x420

البته لازم است اضافه نماییم که AsteroidOS همچنان در فاز بتا قرار دارد و به همین خاطر هنوز تا رسیدن به پختگی و کمال راه درازی را در پیش دارد. با این همه ویدیوی دموی منتشر شده از این سیستم عامل که اخیرا روی یوتوب قرار گرفته به خوبی عملکرد آن را به تصویر می کشد. در این دمو همچنین اشاره ای هم به امکانات پلتفرم مذکور شامل تقویم، ساعت آلارم، تایمر، ماشین حساب، آب و هوا، کورنومتر و اپ موسیقی شده است.

طبق آنچه در این ویدیو مشاهده خواهید کرد میتوان AsteroidOS را از طریق بلوتوث با موبایل های اندرویدی جفت کرد تا نوتیفیکیشن ها از طریق آن نیز نمایش داده شوند.

در اینجا باید اشاره نماییم که هدف اولیه Florent و توسعه دهندگانی که یک سال اخیر را صرف تولید این سیستم عامل کرده اند در وهله نخست بهبود عمر باتری و ایجاد پشتیبانی آن از سنسورهای بیشتر است.

Jolla، همان شرکتی که توسعه سیستم عامل SailfishOS را در کارنامه خود دارد پیشتر اعلام کرد که از این پلتفرم تازه پشتیبانی می کند و این نوید را داد که به زودی بر شمار شرکت های پشتیبانی کننده از این پلتفرم افزوده خواهد شد. البته اضافه نماییم موفق یا ناموفق بودن این سیستم عامل مساله ایست که هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

asteroidos-smartwatch-platform-1-840x447-1

اگر شما نیز در داخل کمدتان یکی از ساعت های مبتنی بر پلتفرم پوشیدنی اندروید را در اختیار دارید و استفاده ای از آن نمی کنید و در مقابل دوست دارید نگاهی به سیستم عامل AsteroidOS و امکاناتش بیاندازید، میتوانید بیلدهای ارائه شده از آن برای LG Watch Urbane، مدل اولیه LG G Watch، اسمارت واچ 3 سونی و ذن واچ 2 ایسوس را دریافت نمایید.

دستورالعمل های لازم و همچنین اطلاعات فنی مورد نیاز برای استفاده از AsteroidOS در فوروم و همچنین صفحه Florent در Github فراهم هستند اما پیش از هرگونه اقدامی برای نصب این سیستم عامل لازم است یادآور شویم که در حال حاضر امکان پِر کردن این پلتفرم با موبایل های اندرویدی صرفا برای G Watch اولیه ال جی فراهم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۱ آذر ۱۳۹۵

    ای بابا اینکه راهنمای نصب درستی که نداره

  • محمد مهدی رشیدبیگی
    محمد مهدی رشیدبیگی | ۲۱ آذر ۱۳۹۵

    آیا مثل برنامه دانلود میشه ؟
    بی صبرانه منتظرم تا روی جی واچم پر کنم

  • سعید
    سعید | ۲۱ آذر ۱۳۹۵

    جوووووون من ببینم میتونم رو جی واچم نصب کنم یا نه

مطالب پیشنهادی