ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین تبلت های سال ۲۰۱۶ به انتخاب دیجیاتو

سال میلادی در حالی به پایان می رسد که سال شمسی هم آخرین ماه های خود را سپری می کند، بر همین اساس فرصت مناسبی دست می دهد تا با نگاهی به محصولات عرضه شده، ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

سال میلادی در حالی به پایان می رسد که سال شمسی هم آخرین ماه های خود را سپری می کند، بر همین اساس فرصت مناسبی دست می دهد تا با نگاهی به محصولات عرضه شده، بهترین ها را برای هدیه دادن در عید، یا استفاده در سال جدید انتخاب نماییم.

اما خرید تبلت در سال جاری یک تفاوت با گذشته دارد، چرا که اخیراً بیشتر تولید کنندگان به این جمع بندی رسیده اند که کاربران تبلت، هر یک یا دو سال محصول خود را با نسل جدیدتر تعویض نمی کنند.

در نتیجه تولید کنندگان هم از توسعه سریع تبلت های جدید دست برداشته و در سال جاری شاهد معرفی نسخه تازه برای بسیاری از محصولات نام آشنای بازار نبودیم، از جمله iPad Mini 4 ،Galaxy Tab S2 و iPad Air 2.

این البته به معنای قدیمی شدن محصولات موجود در بازار نیست، چرا که در نبود نسل های تازه، هنوز هم برخی از مدل های عرضه شده در سال قبل از جذابیت کافی برخوردار هستند و نیازی برای کنار گذاشتن آنها احساس نمی شود.

در نتیجه، اگر برخی از مدل های سال گذشته را بار دیگر مشاهده کردید تعجب نکنید، چرا که هنوز هم از بهترین های موجود در بازار به حساب می آیند و نسبت به رقبای تازه نفس تر، هیچ کمبودی ندارند.

بهترین سیستم عامل کدام است؟

os-gaming

پیش از هر چیز، می خواهیم ابتدا نگاهی داشته باشیم به مهم ترین سوال هنگام انتخاب تبلت. به طور کلی باید بدانید اگر استفاده ی اصلی شما از تبلت بازی کردن و استفاده از اپلیکیشن های متنوع باشد، آیپد یکی از بهترین گزینه ها برای این منظور به حساب می آید.

کیفیت برخی بازی و اپلیکیشن ها روی سیستم عامل iOS بالاتر است و تعدادی از اپلیکیشن ها هم مختص این سیستم عامل هستند. از دیگر مزیت های پلتفرم موبایل اپل هم می توان به رابط کاربری همه فهم تر اپل اشاره کرد که سازنده در طراحی آن تمرکز زیادی روی سادگی داشته است.

از طرف دیگر پلتفرم اندروید اپلیکیشن های رایگان بیشتری دارد، هرچند ممکن است برخی از این اپلیکیشن ها به زیبایی و جذابی معادل های خود در iOS نباشند.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که هر تولید کننده، سیستم عامل اندروید را بر اساس میل و سلیقه ی خود تغییر می دهد و رابط کاربری متفاوتی روی آن ایجاد می کند.

بر همین اساس تجربه کاربری شما از اندروید روی محصولات هر سازنده می تواند متفاوت باشد، خصوصاً روی ابزاری مثل تبلت های آمازون که سیستم عامل اندروید در آنها، تا حد زیادی با آنچه از گوگل دیده اید تفاوت دارد.

علاوه بر این به دلیل همین تغییرات اعمال شده، پس از انتشار هر بروزرسانی تازه توسط گوگل، باید منتظر بمانید تا تولید کنندگان تغییرات مورد نظر خود را در آن ایجاد و سپس، آپدیت نرم افزاری را در اختیار شما قرار دهند.

این در حالی است که محصولات مبتنی بر iOS و ویندوز، عموماً بلافاصله بروزرسانی های سازنده را مستقیماً دریافت می کنند.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که ویندوز 10 بهترین انتخاب برای انجام امور مربوط به کسب و کار به حساب می آید، اما توجه داشته باشید که این سیستم عامل به اندازه رقبای خود برای استفاده به شکل لمسی بهینه عمل نمی کند.

در نتیجه اگر قصد کسب درآمد از تبلت خود را ندارید و می خواهید آن را برای تفریح یا امور روزمره مورد استفاده قرار دهید، اندروید و iOS برای شما گزینه های معقول تری هستند که البته انتخاب بین آنها، کاملاً به سلایق و نیازهای خودتان بستگی دارد.

Microsoft Surface Pro 4

img_6082

تبلت مبتنی بر ویندوز 10 با قابلیت تبدیل شدن به لپ تاپ

ویژگی های کلیدی:

  • صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی و پردازنده سری Core i اینتل
  • استایلوس مبتنی بر فناوری N-Trig
  • پشتیبانی از کاور مجهز به کیبورد

قیمت: از حدود 900 دلار

مایکروسافت سالها تلاش کرده محصولی خلق کند که قادر باشد هم به شکل لپ تاپ و هم تبلت، تجربه کاربری مناسبی از ویندوز 10 برای کاربران فراهم آورد. هرچند این تلاش چندباری با شکست مواجه شد، اما سرانجام در سرفس 3 موفق شد نظر مثبت کاربران و متخصصین امر را جلب کند.

حالا در سرفس پرو 4 (بررسی دیجیاتو) با محصولی مواجه هستیم که نسبت به نسل قبلی بهبود یافته و بهترین تجربه هیبردی از ویندوز 10 را در اختیار خریدار قرار می دهد.

صفحه نمایش در این نسل بزرگتر شده و به 12.3 اینچ رسیده، کیفیت آن بهبود یافته و عملکرد قلم استایلوس جذاب دستگاه هم بهبود یافته است. سازنده امکان انتخاب سخت افزار دستگاه را از بین گزینه های مختلف (از جمله پردازنده های قدرتمند سری Core i7 اینتل) برای کاربر در نظر گرفته است.

در نتیجه می توان گفت عملاً هر استفاده ای که از ویندوز 10 داشته باشید، سرفیس پروی 4 قادر است آن را به شکل مناسبی به انجام برساند، البته اگر با پرداخت رقم های قابل توجه برای به دست آوردن مدل های قدرتمند آن مشکلی نداشته باشید.

iPad Pro

img_9532

بهترین و غیر عمومی ترین تبلت اپل

ویژگی های کلیدی:

  • نمایشگر عظیم الجثه 12.9 اینچی IPS با رزولوشن 2048 در 2732
  • چیپست قدرتمند و 4 اسپیکر استریوی فوق العاده با کیفیت
  • پشتیبانی از قلم اپل و کاور کیبورد دار

قیمت: از حدود 800 دلار

اپل اعتقاد دارد یک آیپد بزرگتر با قابلیت تقسیم صفحه به دو نیم، پشتیبانی از قلم استایلوس دقیق و مجهز به کاوری که کیبورد دارد، همان ابزاری است که کسب و کار ها محتاجش هستند.

پلتفرم اپل از نظر نرم افزاری هم چندان فقیر نیست و اپلیکیشن های متعددی دارد که در کنار قلم Apple Pencil، خصوصاً در حوزه طراحی گرافیک سودمند خواهند بود.

اما حتی اگر برنامه ای برای کسب درآمد از این ابزار گران قیمت نداشته باشید هم تبلتی در بازار پیدا نمی کنید که بیشتر از آیپد پرو برای پخش فیلم و موسیقی مناسب باشد، البته در صورتی پرداخت 799 دلاری محصول برای مدل پایه بدون کیبورد و قلم برای شما معقول باشد.

آیپد پرو یکی از معدود تبلت های موجود در بازار است که 4 اسپیکر قدرتمند و با کیفیت دارد و این موضوع در کنار صفحه نمایش بزرگ 12.9 اینچی، این محصول را به بهترین گزینه برای پخش صوت و تصویر تبدیل کرده است.

البته با وجود این خصوصیت های جذاب باید اشاره کنیم که همراه داشتن و حمل یک محصول با ابعاد آیپد پرو چندان هم ساده نیست و همین موضوع در کنار قیمت بالای دستگاه، آن را از لیست خرید برخی کاربران خارج می کند.

Lenovo Yoga Tab 3 Pro

yoga-tab-3-pro_02

تبلت اندرویدی مجهز به ویدیو پرژکتور

ویژگی های کلیدی:

  • ویدیو پروژکتور داخلی
  • پایه قابل تنظیم
  • باتری غول آسا با ظرفیت 10200 میلی آمپر ساعت

قیمت: از حدود 600 دلار

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، دیگر افزایش رزولوشن نمایشگر و سرعت پردازشگر برای ترغیب کاربران به خرید تبلت کافی نیست، بر همین اساس تولید کنندگان تلاش می کنند قابلیت های جذابی برای محصولات خود فراهم آورند.

Yoga Tab 3 Pro نه تنها به ویدیو پروژکتور مجهز است، بلکه از یک باتری با ظرفیت 10200 میلی آمپر ساعت بهره می برد که محصول لنوو را، به یک ویدیو پروژکتور قابل حمل تبدیل کرده و آن را از نظر عمر باتری، در صدر جدول تبلت ها قرار می دهد.

اما حتی ویدیو پروژکتور را هم که کنار بگذاریم، باز هم تبلت لنوو ویژگی هایی دارد که برای کاربران علاقه مند به پخش صوت و تصویر جذاب است، از جمله از جمله اسپیکرهای پر قدرت ساخت JBL و نمایشگر 10.1 اینچی با رزولوشن QHD که برای پخش موسیقی و فیلم عالی هستند.

البته برای داشتن چنین ویژگی هایی لازم است هزینه آن را هم پرداخت کنید، چرا که قیمت محصول جذاب لنوو از 600 دلار آغاز می شود.

نسخه 9.7 اینچی از iPad Pro

51710974

مدل عمومی تر از محصول حرفه ای اپل

ویژگی های کلیدی:

  • نمایشگر 9.7 اینچی IPS با رزولوشن 1536 در 2048 پیکسل و پشتیبانی از فناوری True Tone
  • چیپست قدرتمند A9X اپل به همراه 2 گیگابایت حافظه رم
  • پشتیبانی از کیبورد هوشمند و قلم اپل

قیمت: از حدود 600 دلار

آیپد پرو 9.7 اینچی اپل هم مثل برادر بزرگ تر خود قادر نیست جایگزین لپ تاپ شما شود (اگر چنین قصدی دارید سرفس پروی 4 (بررسی دیجیاتو) را از نظر بگذرانید) اما یکی از بهترین تبلت هایی است که تاکنون به دست اپل ساخته شده و نسبت به مدل 12.9 اینچی (بررسی دیجیاتو) قیمت مناسب تری هم دارد.

هرچند رزولوشن نمایشگر این مدل با آیپد ایر 2 (بررسی دیجیاتو) برابر است، اما در عوض از فناوری True Tone بهره می برد که به شکل پویا رنگ های نمایشگر را بر اساس محیطی که در آن هستید تنظیم می کند.

این نسخه علاوه بر این مثل برادر بزرگتر خود به 4 اسپیکر قدرتمند مجهز است که پخش ویدیو با این تبلت را به مراتب لذت بخش تر می کند.

هر دو مدل بزرگ و کوچک آیپد پرو ضمناً به چیپست قدرتمند A9X مجهز هستند که از توان پردازش کافی برای انجام عملکردهای سنگین از جمله ویرایش و اجرای ویدیوهای 4K بهره می برد.

اما مهم ترین ویژگی مشترک بین دو نسخه پشتیبانی از کیبورد هوشمند و قلم استایلوس اپل است که امکان انجام عملکردهای بیشتری را برای آیپد پرو فراهم می آورد، البته 250 دلار دیگر برای خرید این دو قطعه جانبی پرداخت کرده باشید.

Google Pixel C

google-pixel-c-tablet-handscale-1500x1000

گوگل وارد می شود

ویژگی های کلیدی:

  • نمایشگر 10.2 اینچی LCD با رزولوشن 1800 در 2560
  • چیپست Tegra X1 انویدیا
  • کاور مجهز به کیبورد (که جداگانه به فروش می رسد)

قیمت: از حدود 560 دلار

Pixel C نخستین تبلت و در عین حال یکی از بهترین ابزارهای موبایل ساخته شده به دست گوگل است که از نمایشگر بزرگ 10.2 اینچی بهره می برد.

سازنده یک کیبورد به شکل کاور نیز برای محصول خود طراحی کرده که به سادگی با آهنربا به بدنه ی دستگاه متصل می شود و Pixel C را در یک چشم بر هم زدن به لپ تاپ هیبریدی مبتنی بر اندروید تبدیل می کند.

این محصول ضمناً به اندروید خالص مجهز است، در نتیجه مثل آیپدهای اپل پس از انتشار هر برزورسانی جدید برای سیستم عامل آن را دریافت خواهید کرد، بدون اینکه لازم باشد منتظر بمانید تولید کننده ی تبلت رابط کاربری خود را با بروزرسانی جدید هماهنگ و با چند ماه تاخیر آن را در اختیار شما قرار دهد.

با توجه به این ویژگی ها می توان گفت اگر یک تبلت اندرویدی می خواهید، Pixel C یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید خرید آن را با رقم 560 دلار در نظر داشته باشید.

البته لازم است اشاره کنیم که کیبورد کاور دستگاه به شکل جداگانه به فروش می رسد و خرید آن بسته به مدل بین 150 تا 180 دلار هزینه خواهد داشت، مگر اینکه نیم نگاهی داشته باشید به مدل های ارزانتر ساخت تولید کنندگان دیگر.

Sony Xperia Z4 Tablet

img_7075

بهترین انتخاب برای کاربران پلی استیشن

ویژگی های کلیدی:

  • نمایشگر 10.1 اینچی با رزولوشن 1600 در 2560
  • طراحی ظریف و ساده
  • مقاومت در برابر آب

قیمت: از حدود 560 دلار

اگر پلی استیشن 4 داشته باشید، می توانید بازی های آن را روی تبلت اکسپریا Z4 استریم کنید، در نتیجه کافی است دسته ی کنترلر بیسیم کنسول را هم به تبلت متصل کنید تا یک کنسول قابل حمل عالی در اختیار داشته باشید.

اما مزیت اکسپریا Z4 که برای تمام کاربران کاربرد دارد این است که دستگاه به شکل پیشفرض همراه با کاور مجهز به کیبورد عرضه می شود، کیبوردی که سبک و ظریف است و در عین حال تجربه تایپ مناسبی دارد.

البته باید توجه داشته باشید که مدتهاست به گوش می رسد سونی قصد دارد نسل جدید این محصول را به بازار عرضه کند و تبلت اکسپریا Z4 آرام آرام در حال کم یاب شدن است، اما از نظر دریافت اندروید نوقا جای نگرانی وجود ندارد و در آینده ی نزدیک این نسخه از سیستم عامل گوگل در اختیار کاربران محصول سونی قرار می گیرد.

iPad Air 2

img_9999

بهترین گزینه برای عموم کاربران

ویژگی های کلیدی:

  • نمایشگر 9.7 اینچی IPS با رزولوشن 1546 در 2048
  • چیپست قدرتمند A8X
  • سیستم عامل موبایل اپل

قیمت: از حدود 400 دلار

هرچند آیپد ایر 2 دیگر سریع ترین یا قوی ترین تبلت اپل نیست، اما هنوز هم یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار به حساب می آید و از امکانات عالی برای رفع نیاز عموم کاربران بهره می برد.

آیپد ایر 2 زیبا و ظریف است، نمایشگر و عمر باتری مناسبی دارد، از قدرت کافی برای اجرای اپلیکیشن ها بهره می برد و به لطف پلتفرم اپل از نرم افزارهای متنوع و جذاب برخوردار است.

اینها تقریباً همه ی چیزهایی هستند که یک کاربر تبلت احتیاج خواهد داشت، خصوصاً حالا که قیمت آیپد ایر 2 به حدود 400 دلار کاهش یافته و آن را در دسترس افراد بیشتری قرار داده است.

بر همین اساس می توان گفت تقریباً هر نیازی که داشته باشید، می توانید روی آیپد ایر 2 برای رفع آن به شکل مناسبی حساب باز کنید.

iPad Mini 4

ipad-mini-4-review-hero

کوچک و زیبا

ویژگی های کلیدی:

  • نمایشگر 7.9 اینچی با کیفیت با رزولوشن 1536 در 2048
  • قدرت پردازش بالا به لطف پردازنده A8 و 10 ساعت عمر باتری
  • قیمت مناسب تر و قابلیت حمل بالاتر نسبت به آیپد های بزرگ تر

قیمت: از حدود 400 دلار

آیپد مینی 4 حالا بیش از یکسال است در بازار حضور دارد و به اندازه برادران بزرگتر خود هم قدرتمند نیست، اما اگر به پلتفرم اپل علاقه دارید و برای قیمت یا قابل حمل بودن دستگاه اولویت بالایی قائل هستید، هنوز هم بهترین گزینه برای شما به حساب می آید.

هرچند این محصول به اندازه برادران بزرگتر خود قدرتمند نیست، اما مثل آنها بدنه فلزی مستحکمی دارد و برای استفاده باریک و سبک است.

به لطف نمایشگر با کیفیت اپل پخش ویدیو با این تبلت لذت بخش است، اما از همه مهم تر عمر باتری دستگاه است که تا 10 ساعت می رسد و امکان همراهی طولانی مدت این محصول جمع و جور را با کاربران فراهم می آورد.

از دیگر مزیت های دستگاه نسبت به رقبا هم می توان به پلتفرم نرم افزاری اپل اشاره کرد که اپلیکیشن های متنوع و جذابی دارد و نیازهای اکثر کاربران را به شکل مناسبی رفع می کند.

Nvidia Shield Tablet K1

hediamge

بهترین انتخاب برای انجام بازی های اندروید

  • نمایشگر 8 اینچی IPS با رزولوشن 1200 در 1920
  • چیپست Tegra K1 ساخت انویدیا همراه با 4 گیگابایت حافظه رم
  • 16 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه

قیمت: از حدود 200 دلار

پلتفرم اندروید بازی های جذابی دارد که انجام بسیاری از آنها با تلفن های هوشمند کوچک و بدون دسته ی کنترلر، تا حد زیادی لذت بازی کردن را زایل خواهد کرد.

انویدیا بر همین اساس اخیراً نسل دوم تبلت 8 اینچی خود را با تمرکز بر انجام بازی های اندرویدی و نام Shield Tablet K1 به بازار عرضه کرده است.

تبلت تازه بر اساس فرمول مدل قبلی ساخته شده و بر همین اساس به نمایشگر مشابه با رزولوشن Full HD مجهز است، ظریف و باریک به چشم می آید و با وجود بدنه پلاستیکی، از کیفیت ساخت مناسبی بهره می برد.

اما انجام بازی بدون توان پردازش بالا ممکن نیست، بر همین اساس سازنده چیپست Tegra K1 ساخت خودش را برای قدرت بخشیدن به تبلت K1 در نظر گرفته است که برای اجرای سنگین ترین اپلیکیشن ها مشکلی ندارد.

علاوه بر این، با وجود اینکه تبلت K1 از اندروید تقریباً خالص بهره می برد، اما سازنده قابلیت های مختلفی در حوزه بازی کردن برای آن تدارک دیده است، از جمله امکان استریم کردن بازی ها از روی حافظه ابری یا PC بدون اینکه روی تبلت نصب باشند.

همه ی این ویژگی ها وقتی جذاب تر می شوند که بدانیم تبلت انویدیا تنها 199 دلار قیمت دارد، هرچند دسته ی کنترلر به شکل جداگانه به فروش می رسد و تهیه ی آن قیمت دستگاه را 50 دلار دیگر افزایش می دهد.

Samsung Galaxy Tab S2

img_8230

یک تبلت اندرویدی کامل با هر آنچه باید داشته باشد

ویژگی های کلیدی:

  • نمایشگر چشم نواز AMOLED
  • پردازنده 8 هسته ای سامسونگ
  • حسگر اثر انگشت

قیمت: از حدود 350 دلار

گلکسی تب اس 2 بدون تردید بهترین تبلت ساخته شده به دست سامسونگ است، بر همین اساس حتی در نبود نسل جدید و جایگزین هم هنوز هم تازگی خود را از دست نداده است.

البته طراحی بدنه پلاستیکی محصول متعلق به گذشته به نظر می رسد، اما قیمت تب اس 2 از حدود 350 دلار آغاز می شود که تا حد زیادی ایرادات جزئی را به دست فراموشی خواهد سپرد.

تبلت سامسونگ علاوه بر این از یک نمایشگر 8 اینچی AMOLED با رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل بهره می برد، سخت افزار قدرتمندی دارد و به حسگر اثر انگشت هم مجهز است.

بر همین اساس می توان گفت کیفیت تصویر، قدرت پردازش و امنیت Galaxy Tab S2 با وجود گذشت بیش از یکسال از عرضه، هنوز هم به راحتی برای رفع انواع نیازهای بیشتر کاربران بازار کفایت می کند.

Asus ZenPad 3S 10

20160804_162538

تمرکز بر حوزه مالتی مدیا در پوسته ای چشم نواز

  • نمایشگر 9.7 اینچی با رزولوشن QXGA یا 2048 در 1536
  • چیپست 10 هسته ای مدیاتک 8176 همراه با 4 گیگابایت حافظه رم
  • طراحی زیبا، حسگر اثر انگشت و قابلیت های متنوع در زمینه پخش صدا

قیمت: از حدود 300 دلار

پس از اینکه توانستید از بدنه ی زیبای تبلت جدید ایسوس چشم بردارید، می توانیم به خصوصیات سخت افزاری دستگاه بپردازیم.

هرچند استفاده از پردازنده های مدیاتک چندان بین تولید کنندگان اصلی تبلت مرسوم نیست، اما ZenPad 3S 10 به لطف چیپست 10 هسته ای و 4 گیگابایت حافظه رم از توان پردازشی کاملاً مناسبی برخوردار است.

کیفیت نمایشگر دستگاه نیز دلپذیر است و به لطف رزولوشن بالا، کیفیت چشمگیری دارد. اما آنچه محصول شرکت تایوانی را از رقبا جدا می کند، این است که سازنده روی قابلیت پخش صدا تمرکز ویژه ای داشته است.

ZenPad 3S 10 بر همین اساس قادر است فایل های صوتی با رزولوشن بالا و نرخ 24 بیت و 192 کیلوهرتز را پخش کند. تبلت ایسوس همچنین از صدای فراگیر 7.1 کاناله و فناوری های پیشرفته در حوزه صدا مثل HRA و NXP پشتیبانی می کند.

همه ی این ویژگی ها، محصول ایسوس را به یک تبلت اندرویدی تمام عیار و محصولی عالی برای پخش فایل های صوتی و تصویری تبدیل کرده است.

Lenovo Tab 2 A10

lenovo-tab-2-a10-5

بزرگ ولی اقتصادی

ویژگی های کلیدی:

  • نمایشگر 10 اینچی با رزولوشن 1200 در 1920
  • پردازنده 4 هسته ای به همراه 2 گیگابایت حافظه رم
  • باتری 7000 میلی آمپر ساعتی با عمر مناسب

قیمت: از حدود 150 دلار

اگر یک تبلت 10 اینچی اما ارزان قیمت می خواهید، Lenovo Tab 2 A10 محصولی است که با 150 دلار خواسته ی شما را به شکل قابل قبولی برآورده می کند.

رزولوشن 1200 در 1920 این صفحه نمایش به معنای وجود 218 پیکسل روی هر اینچ از سطح نمایشگر است که رقم چندان بالایی نیست اما برای انجام امور روزمره کفایت می کند.

اما از طرف دیگر همین رزولوشن نه چندان بالا عمر باتری دستگاه را به شکل قابلی توجهی افزایش داده و به 12 ساعت رسانده است، یعنی رقمی حتی بالاتر از بسیاری از رقبای گران قیمت.

بر همین اساس می توان گفت تبلت 10 اینچی لنوو از امکانات کافی برای تامین نیازهای روزمره و اولیه کاربران برخوردار است و یکی از گزینه های اقتصادی و جذاب موجود در بازار به حساب می آید.

Amazon Fire HD 6

maxresdefault

کوچک، ارزان و دوست داشتنی

ویژگی های کلیدی:

  • نمایشگر 6 اینچی IPS با رزولوشن 1280 در 800
  • چیپست 4 هسته ای مدیاتک MT8135
  • سیستم عامل Fire OS

قیمت: از حدود 90 دلار

اگر به یک ابزار موبایل ارزان قیمت احتیاج داشته باشید، آمازون تبلت کوچک Fire HD 6 را با قیمت تنها 90 دلار به فروش می رساند، هرچند ابعاد 6 اینچی دستگاه به این معناست که تبلت آمازون از نظر اندازه، تقریباً با موبایل هایی مثل Mate 9 هوآوی یا Galaxy A9 سامسونگ برابر است.

اما همین اندازه ی کوچک باعث شده آمازون قادر باشد با وجود قیمت اقتصادی، سخت افزار قابل قبولی برای محصول خود فراهم آورد، از جمله رزولوشن اندکی بالاتر از HD و پردازنده 4 هسته ای.

البته باید توجه داشته باشید که سازنده سیستم عامل اختصاصی خود به نام Fire OS را برای دستگاه در نظر گرفته که هرچند مبتنی بر اندروید ساخته شده است، اما به شکل پیشفرض خدمات گوگل از جمله اپلیکیشن های این شرکت و فروشگاه نرم افزاری Google Play را در خود ندارد.

اگر فروشگاه نرم افزاری آمازون که روی محصول نصب شده برای شما کافی نیست، لازم است با کمی اطلاعات و اندکی جستجو و تلاش، اپلیکیشن Google Play را به Fire HD 6 اضافه کنید؛ دردسری که با توجه به قیمت این محصول به نظر می رسد ارزشش را داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • soheil abbasi
    soheil abbasi | ۲۴ آذر ۱۳۹۵

    از دید چهارتا سایت تکنولوژی اروپایی تبلت های مدیا پد هوآوی ، جز 10 تبلت برتر سال شدن .

    عاشق این انتخاب های دیحیاتو هستم، به غیر از ایپد پرو اپل و سرفس ماکروسافت ، بقیش چرته .

    ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی