ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دسترسی نیمی از ساکنین مناطق پرجمعیت تا سال 2019 به مزایای شهر هوشمند

بر اساس گزارش موسسه پژوهشی گارتنر، تا سال 2019 نیمی از ساکنین شهرهای دارای جمعیت میلیونی از مزیت های برنامه شهر هوشمند و «داده باز» (Open data) بهره خواهند برد. طبق گزارش گارتنر، تغییرات تکنولوژیکی ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۹ آذر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

بر اساس گزارش موسسه پژوهشی گارتنر، تا سال 2019 نیمی از ساکنین شهرهای دارای جمعیت میلیونی از مزیت های برنامه شهر هوشمند و «داده باز» (Open data) بهره خواهند برد.

طبق گزارش گارتنر، تغییرات تکنولوژیکی و اجتماعی در دهه گذشته باعث شده تا دولت ها به بررسی جنبه های مختلف استفاده از تکنولوژی بپردازند.

این برنامه هم اکنون در برخی از شهرهای مهم رقم خورده است و دولت بودجه مورد نظر شهرهای هوشمند را فراهم کرده و یا از مهندسان برای ساخت سرویس های عمومی مورد نیاز شهروندان استفاده کرده است. در این میان گارتنر معتقد است که این سرویس ها در سه سال آینده بسیار فراگیرتر خواهند شد.

«آنتونی مولن»، مدیر تحقیقات گارتنر می گوید:

همزمان با افزایش استفاده شهروندان از فناوری ها و شبکه های اجتماعی به منظور برنامه ریزی زندگی خود، دولت ها و شرکت های تجاری نیز در حال گسترش سرمایه گذاریشان روی بسترسازی و اداره تکنولوژیکی شهر ها هستند.

مولن همچنین افزود:

این موضوع باعث گشایش پلتفرم های باز می شود که شهروندان، انجمن ها و شرکت های تجاری را به همکاری و نوآوری دعوت میکند و در نهایت سبب تأمین راه حل های مفید برای نیاز جوامع خواهد شد.

بر اساس گفته های گارتنر، سرویس های مفید و هوشمند دولت منجر به افزایش اشتراک گذاری فعال شهروندان می شود.

دولت ها همواره سعی می کنند تا هر چه بیشتر در دسترس شهروندان باشند

دولت ها ممکن است سرویس های خود را درون شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های محبوب جاسازی کنند تا این سرویس ها راحت تر در دسترس قرار گیرند. به عنوان یک نمونه بالقوه می توان به ربات چت فیسبوک اشاره کرد که به شهروندان می گوید چگونه مالیات خود را پرداخت کنند، آیا می توانند رأی دهند یا نماینده ایالت مورد نظرشان کیست.

«بتینا تراتز-رایان» معاون ارشد گارتنر اعلام کرد که:

پرتال های داده باز در شهرها، اتفاق جدیدی نیست اما در حال حاضر بسیاری از پرتال ها قابلیت خواندن توسط ماشین ها را نداشته و در نتیجه ارزش تجاری محدودی دارند.

زمانی شهرها هوشمند می شوند که دیتاها جمع آوری شده و به گونه ای مدیریت شوند که اطلاعات ارزشمندی را به صورت بلادرنگ و فوری تولید کند.

زمانی که داده های بیشتری جمع آوری شد، دولت ها موظف هستند تا پلتفرم داده باز را توسعه داده و اطلاعات مناسب را در اختیار شرکت های تجاری محلی و دیگر سرویس های عمومی قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی