ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیلگران: دستیارهای مجازی گوی سبقت را از واقعیت مجازی خواهند ربود

در تعطیلات سال نوی میلادی، خرید اقلام مختلف از جمله گجت های الکترونیکی افزایشی یکباره پیدا می کند و حالا آنطور که کارشناسان امر گفته اند، پیش بینی می شود دستیارهای مجازی، هدست های واقعیت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

در تعطیلات سال نوی میلادی، خرید اقلام مختلف از جمله گجت های الکترونیکی افزایشی یکباره پیدا می کند و حالا آنطور که کارشناسان امر گفته اند، پیش بینی می شود دستیارهای مجازی، هدست های واقعیت مجازی را از نظر میزان استقبال کاربران کنار بزنند و در مقابل اقبال درون ها کمتر از میزان برآورد شده باشد.

طبق مصاحبه ای که اخیرا با حدود 25 کارشناس و تحلیلگر انجام شده، فروش اقلام الکترونیکی در تعطیلات پیش رو بالا خواهد بود اما برآوردها از اینکه چه محصولی با بخت و اقبال بهتری روبرو می گردد بسیار متفاوت است.

واقعیت مجازی

landscape-1458133143-playstation-vr-woman-holding-controls

بانک سرمایه گذاری Piper Jaffray در ماه می سال 2015 میلادی پیش بینی کرده بود که تحولات عظیم آینده در حوزه تکنولوژی عموما به واقعیت مجازی مرتبط باشد و حالا این بانک اعلام نموده میزان انتظاراتش از هدست های واقعیت مجازی در سال 2016 را حدود 65 درصد کاهش داده و باور دارد که در این سال 2.2 میلیون عدد از این گجت ها به فروش خواهند رفت.

طبق اعلام این نهاد، فروش هدست های پیشرفته واقعیت مجازی شامل آکیلس ریفت با قیمت 599 دلار و همچنین پلی استیشن وی آر سونی با برچسب قیمتی 399 دلار مجموعا به رقم 300 هزار دلار خواهد رسید.

این فروش کمتر از میزان برآوردهای صورت گرفته قبلی است با این همه نکات مهمی را در بر دارد: برای نمونه به نحوی ناتوانی سونی در همسو شدن با میزان تقاضای کاربران را نشان می دهد و البته حاکی از نوعی واقعیت تکنولوژیکی است. هدست وایو با برچسب قیمتی 799 دلار که مشترکا توسط اچ تی سی و آکیلس ساخته شده تنها همراه با 6 تا 7 میلیون کامپیوتر در سرتاسر دنیا قابل استفاده است و به همین خاطر طبیعی است که فروش اندکی داشته باشد.

در نتیجه خانواده ای چهارنفره که بخواهند واقعیت مجازی را در سطح پیشرفته تجربه نمایند باید رقمی در حدود ده هزار دلار را صرف نمایند.

لذا هدست Gear VR سامسونگ که زیر صد دلار قیمت دارد می تواند مقرون به صرفه ترین گزینه باشد. این محصول همراه با یک تلفن همراه قابل استفاده است و در نتیجه هزینه زیادی را بر دوش کاربران تحمیل نمی کند.

دستیارهای مجازی

echo-618x350-w600

دو سال پیش آمازون اسپیکری به نام اکو را با قیمت 179.99 دلار معرفی کرد که دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی آن به نام الکسا را به همراه داشت و حالا آنطور که انجمن تکنولوژی های مصرفی آمریکا خبر داده، انتظار می رود مقوله دستیارهای مجازی خانگی، واقعیت افزوده را از نظر میزان استقبال کاربران پشت سر بگذارد و حتی آمازون به شرکت پیشرو در این زمینه بدل گردد.

Andrew Uerkwitz از تحلیلگران شرکت Oppenheimer برآورد کرده که تقریبا 10 تا 12 میلیون دستگاه اکوی آمازون و گوگل هوم در جریان تعطیلات پایانی سال به فروش خواهند رفت و طبق گفته وی: دستیارهای شخصی واقعیت مجازی را نابود خواهند کرد.

اگر خاطرتان باشد گوگل دستیار خانگی خود را چندی قبل با قیمت 129 دلار معرفی کرد اما با در نظر داشتن اینکه آمازون نسخه کوچک تری از دستیار خود به نام اکو دات را با قیمت 39.99 دلار ارائه کرده و حالا دو سالی می شود که در این زمینه تجربه دارد به نظر می رسد برتری در این حوزه را در اختیار دارد.

پوشیدنی ها

فیت بیت پبل را خریداری خواهد کرد

همانطور که پیشتر در خبرها خواندید، کسب و کار پبل به پایان راهش رسیده و این شرکت چندی قبل تصمیم گرفت تجارت خود را به فیت بیت واگذار کند که در این زمینه پیشتاز است.

در هر حال، انجمن تکنولوژی های مصرفی آمریکا پیش بینی کرده که در تعطیلات پیش روی حدود 12.6 میلیون پوشیدنی به فروش رود که این نیز به خاطر فروش احتمالی 5.5 میلیون دلاری ساعت هوشمند اپل است.

از نظر سهم بازار اما باید بگوییم که دستگاه های مربوط به حوزه تناسب اندام اوضاع چندان خوبی نداشته اند و عرصه را برای ساعت های هوشمند چند منظوره خالی کرده اند.

درون ها

karma_1.0-w600

چندی قبل در خبرها خواندید که شرکت گوپرو به خاطر وجود پاره ای مشکلات، پهپاد کارما را از سطح بازار جمع آوری کرد و برای آن فراخوان داد. حالا پیش بینی شد که این صنعت در سال جاری برابر با 1.2 میلیون دلار فروش داشته باشد که بیشتر از دوبرابر میزان محقق شده در سال قبل است.

در حال حاضر شمار بالایی از درون ها با رنج قیمتی 100 تا 150 دلار در بازار موجود هستند و برای جلب توجه کاربران با واقعیت مجازی در رقابت هستند. اما آنطور که Uerkwitz از شرکت Oppenheimer گفته این گروه از محصولات به خاطر فاکتورهایی نظیر قیمت و محدودیت کاربرد با واقعیت مجازی از بخت و اقبال یکسانی برخوردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • CATer
    CATer | ۲۹ آذر ۱۳۹۵

    همه ماهایی که توی دیجیاتو یا سایتهای فن آوری دیگه میایم سر میزنیم و کامنت میذاریم کسانی هستیم که نسبت به اطرافیانمون اندکی اطلاعات دیجیتالی بیشتری داریم
    توی فامیل یا دوستان اگه کسی بخواد گجت دیجیتالی بخره معمولاً به ما رجوع میکنه...
    من خودم متاسفانه تا امروز صبح با قاطعیت میگفتم از دیجیکالا با خیال راحت خرید کنن، اما الان پشیمونم
    کافیه از صبح به دیجیکالا یا اون سایت کلاهبردارشون(دیجی استایل) سر زده باشین تا بفهمین چرا عصبی و داغونم... از اونا بدتر بامیلوِ دزدِ که جنس پنج آذرم رو هنوز تحویل نداده در حالیکه پولشو گرفته(هرکی باور نداره بگه تا کد پیگیری بدم ببینید چی میگن بی شرفا)
    همه اینا رو گفتم که بگم تا کِی میخوایم کولی بدیم به این بی شرفای دزد؟ به خودمون بیاییم،هر کدوم از ما که از این کلاهبردارا خرید نکنیم، به شعاع بیست نفر اطرافمون کسی ازشون خرید نمیکنه! یه کمپین راه بندازیم، یه بار از حقمون دفاع کنیم، یه بار بهشون نشون بدیم ما احمق نیستیم، یه بار کاری کنیم ذره ای به حقوقمون احترام بذارن
    #کمپین_من_اینترنتی_خرید_نمیکنم

    • عشق شیائومی
      عشق شیائومی | ۲ دی ۱۳۹۵

      کاملا با شما موافقم

مطالب پیشنهادی