ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از چیپست اسنپدراگون 820Am برای خودروهای شخصی پرده برداشت

با پیشرفت فناوری حالا دیگر اتومبیل تنها ابزاری برای حمل و نقل نیست و قابلیت های بی شماری دارد تا انواع نیازهای شما را رفع نماید، از مرور وب گرفته تا تماشای ویدیو و عملکردهای ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۰۲:۰۶

با پیشرفت فناوری حالا دیگر اتومبیل تنها ابزاری برای حمل و نقل نیست و قابلیت های بی شماری دارد تا انواع نیازهای شما را رفع نماید، از مرور وب گرفته تا تماشای ویدیو و عملکردهای هوشمند جدید.

در این میان کوالکام هم به عنوان یکی از غول های فناوری به میدان پا گذاشته و می خواهد با معرفی پلتفرم Drive Data، قابلیت جدید به خودروهای سواری اضافه نماید.

کوالکام می گوید هر یک از اتومبیل های جدید به سنسورهای متعدد مجهز شده و جمع آوری و حفظ این میزان از داده ها چندان هم ساده نیست، در نتیجه پلتفرم جدیدی برای رفع این مشکل راه اندازی کرده است.

سنسورهای موجود در خودروهای اخیر بازار کارکرهای مختلفی دارند، از دوربین های عادی و گیرنده های GPS گرفته تا شتاب سنج و حتی سیستم های راداری پیشرفته.

کوالکام اعتقاد دارد اگر داده های متنوع ثبت شده به دست این بخش ها به شکل مناسبی گردآوری و تحلیل شوند، می توانند فایده ی بیشتری داشته باشند.

برای مثال به گفته ی این شرکت خودرو با ترکیب داده های مربوط به سیستم ناوبری و دوربین های تعبیه شده روی بدنه قادر خواهد بود موقعیت جغرافیایی خود را با دقت 1 متر شناسایی کند.

شرکت آمریکایی برای این منظور چیپست اسنپدراگون 820Am را طراحی کرده که وظیفه ی جمع آوری و ضبط داده های جمع آوری شده به دست سنسورهای مختلف خودرو را بر عهده خواهد داشت.

در صورتی که اطلاعات اینچنینی به شکل صحیح جمع آوری شوند آنقدر ارزش خواهند داشت که کسب و کارهای دیگر حاضر باشند آنها را از کوالکام خریداری نمایند. برای مثال داده هایی که این شرکت به لطف چیپست جدید از GPS خودروهای مختلف جمع آوری می کند، برای شرکت های نقشه برداری بسیار سودمند است.

علاوه بر این باید در نظر داشته باشیم که این نهایت کار نیست و هر روز شاهد اضافه شدن حسگرهای جدیدی به خودروهای تولیدی هستیم. مثلاً کافی است در آینده حسگر دما یا آلودگی هوا به اتومبیل ها اضافه شود تا کوالکام یا هر شرکت دیگری قادر باشد به کمک اطلاعات ثبت شده از چندین خودرو، نقشه ی جامعی از وضعیت لحظه ای آب و هوای جاده ها در اختیار داشته باشد.

شرکت های اجاره ی خودرو و استارتاپ هایی مثل اوبر (مشابه اسنپ و تپ سی در ایران) نیز گروه دیگری هستند که در صورت وجود چنین زیرساختی می توانند با دقت بالاتر رفتار رانندگان را تحت نظر گرفته و بر خدمات خود نظارت دقیق تری داشته باشند.

البته باید توجه داشته باشیم که پلتفرم Drive Data هنوز در ابتدای راه است و مراحل اولیه توسعه را طی می کند، اما خودروسازان مختلفی از جمله آئودی قصد دارند آن را در محصولات تولیدی سال 2017 مورد استفاده قرار دهند و این موضوع می تواند به گسترش سریع استفاده از چیپست جدید کوالکام و جا افتادنش در بازار منجر گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی