ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل آزمایش های ابتدایی «اپلیکیشن های فوری» را آغاز کرده است

گوگل در مراسم سال گذشته Google I/O از قابلیت جدیدی با نام «اپلیکیشن های فوری» رونمایی کرد که می تواند نصب نرم افزارها روی گجت ها را دگرگون کند. حال طبق خبرهای منتشر شده توسط ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

گوگل در مراسم سال گذشته Google I/O از قابلیت جدیدی با نام «اپلیکیشن های فوری» رونمایی کرد که می تواند نصب نرم افزارها روی گجت ها را دگرگون کند. حال طبق خبرهای منتشر شده توسط وبلاگ «توسعه دهندگان اندروید» گوگل آزمایش های ابتدایی قابلیت مذکور را آغاز کرده است.

«اپلیکیشن های فوری» به کاربر امکان استفاده از نرم افزار مورد نظر را بدون نیاز به نصب کامل آن روی گجت آندرویدی اش خواهد داد. به عنوان مثال با کلیک روی نتیجه به دست آمده از جستجوی گوگل، با پکیج ماژولاری رو به رو خواهید شد که به شما امکان استفاده از نسخه کامل اپلیکیشن را می دهد.

لازم به ذکر است گوگل هم اکنون در حال همکاری با تعداد محدودی از توسعه دهندگان است تا بتواند قابلیت مورد بحث را توسط کاربران مورد ارزیابی قرار دهد.

برنامه هایی که نخستین بار توسط شرکت ساکن مانتین ویو برای آزمایش «اپلیکیشن های فوری» در دسترس تعداد محدودی از کاربران قرار می گیرند عبارتند از «BuzzFeed»، «Wish»، «Periscope» و «Viki».

گفتنی است توسعه دهندگان برای استفاده از قابلیت مذکور لازم نیست که اپلیکیشن های خود را به صورت کامل بازنویسی کنند بلکه باید ساختار آن را مطابق با نصب ماژولار تغییر داده و برخی از دسترسی های اندروید 6.0 را بپذیرند.

در حال حاضر SDK «اپلیکیشن های فوری» در دسترس عموم نبوده اما توسعه دهندگان علاقه مند برای دسترسی به آن می توانند درخواست خود را از طریق وبسایت گوکل ثبت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی