ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی IBM و رفع نیاز به ارتباط مخابراتی و اینترنتی برای اطلاع از وضعیت آب و هوا

این روزها تقریباً اکثریت قریب به یقین جمعیت جهان از تلفن های هوشمند بهره مند هستند، اما در سوی مقابل هر جایی نمی توان به اینترنت یا حتی امواج مخابراتی دسترسی داشت. این مشکل هنگامی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

این روزها تقریباً اکثریت قریب به یقین جمعیت جهان از تلفن های هوشمند بهره مند هستند، اما در سوی مقابل هر جایی نمی توان به اینترنت یا حتی امواج مخابراتی دسترسی داشت.

این مشکل هنگامی واضح تر به نظر می رسد که محدودیت های منطقه ای در مواقع حساس خطرساز می شود و نمی توان پیغام های هشداردهنده را به دست کاربر یا مخاطب رساند.

یکی از این موارد حساس وضعیت آب و هوا است؛ مسئله ای که تاثیر مستقیمی بر چگونگی پوشش و تجهیزات خودروها برای سفرهای درون یا بیرون شهری دارد.

شاید اطلاع نداشته باشید، اما کمپانی IBM چندی پیش موسسه The Weather Company را خریداری کرد و در نتیجه سامانه هواشناسی مشهور The Weather Channel و تمام اجزایش در اختیار دارودسته نیویورکی ها قرار گرفت.

از این هنگام IBM تلاش دارد پلتفرم پیش بینی وضعیت آب و هوایش را ارتقا بخشیده و به دست جمعیت بسیار بیشتری از اهالی کره زمین برساند.

یکی از این ترفندها استفاده از الگوی شبکه ای Mesh است که اجازه می دهد به کمک برقراری ارتباطات یک به یک P2P و بدون نیاز به شبکه مخابراتی یا اینترنت، نوتیفیکیشن های لازم از وضعیت آب و هوا را به کاربران اطلاع رسانی کند.

گفتنی است IBM تاکید دارد که این مکانیزم موبایل را به یک ایستگاه وای-فای تبدیل نمی کند، چراکه مصرف باتری را به اندازه چشمگیری بالا می برد؛ بلکه داده ها از طریق سیگنال های شبکه ای بردبالا و در مناطق کوچک تر به کمک بلوتوث ارسال می شوند.

ناگفته نماند نسخه جدید و مجهز به سیستم فوق اپلیکیشن The Weather Channel هم اکنون از طریق گوگل پلی قابل دانلود است.

شاید به خواندن این خبرها علاقمند باشید:

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی