ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مِیزو از تکنولوژی Super mCharge رونمایی کرد؛ شارژ کامل باتری موبایل در 20 دقیقه

در آینده نزدیک احتمالا دیگر نیازی نیست که ساعت ها موبایل خود را به پریز برق یا پاوربانک وصل کنید تا به طور کامل شارژ شود. این دست کم آینده ایست که شرکت چینی تولید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۰

در آینده نزدیک احتمالا دیگر نیازی نیست که ساعت ها موبایل خود را به پریز برق یا پاوربانک وصل کنید تا به طور کامل شارژ شود.

این دست کم آینده ایست که شرکت چینی تولید کننده موبایل به نام میزو برایمان متصور شده. این کمپانی چندی قبل در جریان کنگره جهانی موبایل اعلام کرد که می تواند یک موبایل را ظرف تنها 20 دقیقه شارژ نماید.

ظاهرا تکنولوژی ارائه شده از سوی این شرکت به نام Super mCharge به مراتب از Quick Charge 3.0 کوآلکام که فعلا رایج ترین فناوری در این زمینه به حساب می آید هم سریع تر عمل می کند. Quick Charge 3.0 شارژ باتری یک موبایل را ظرف تنها 35 دقیقه از صفر به 80 درصد می رساند.

گفتنی است در برهه کنونی که تکنولوژی باتری با محدودیت هایی همراه است شرکت های تولید کننده موبایل و چیپست از این راهکارها برای بالا بردن عمر باتری تلفن های همراه استفاده می کنند.

در اینجا بد نیست اشاره کنیم که میزو از جمله نام های مطرح تولید کننده موبایل در چین به شمار می رود که محصولات آن شباهت زیادی هم به آیفون دارند و در رابطه با فناوری  Super mCharge اعلام نموده که آن را با استفاده از اصل پمپ شارژ (Pump Charge Principle) طراحی کرده است.

به لطف این اصل، بهره وری شارژ از 9 به 98 درصد می رسد و آنطور که شرکت سازنده گفته، در حین این فرایند بیشینه دمای باتری از 39 درجه سلسیوس فراتر نمی رود و در نتیجه خطر انفجار آن نیز وجود نخواهد داشت.

در نظر داشته باشید که برای استفاده از این تکنولوژی به یک کابل دیتای بهبود یافته نیاز خواهید داشت زیرا آنطور که میزو گفته با کابل های معمولی نمی توان از آن بهره برد.

البته میزو تنها شرکتی نیست که تکنولوژی شارژ مخصوص به خود را ارائه کرده و سال قبل نیز اوپو از فناوری مشابهی به نام Super Vooc رونمایی کرد که ظرف تنها 15 دقیقه شارژ باتری را از صفر به صد می رساند که البته هنوز هم نسخه تجاری از آن ارائه نشده است.

میزو در در این رابطه اعلام کرده که تکنولوژی اوپو گرچه سریع تر است اما فناوری میزو ایمنی بیشتری دارد زیرا از جریانی به مراتب کوچک تر استفاده می کند که حدودا یک سوم جریان شارژ معمول است و می تواند به عمر بیشتر محصولات نیز کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Seraj
    Seraj | ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

    عاقا مال هرکودوم زودتر شارژ کرد
    باتریو به فنا نداد مال همونو میخریم
    زیراب همو نزنین ?

مطالب پیشنهادی