ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نورسیده فولکس واگن؛ رونمایی از کانسپت برقی I.D. CROZZ در نمایشگاه شانگهای

بعد از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان گازهای آلاینده خروجی که از اواخر سال 2015 دامنگیر فولکس واگن شد، این کمپانی آلمانی با تغییر استراتژی و گرایش بیشتر به سمت تولید خودروهای سبز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

بعد از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان گازهای آلاینده خروجی که از اواخر سال 2015 دامنگیر فولکس واگن شد، این کمپانی آلمانی با تغییر استراتژی و گرایش بیشتر به سمت تولید خودروهای سبز و دوستدار محیط زیست سعی کرده اشتباه خود را جبران کند.

ارایه کانسپت های الکتریکی یکی از نشانه های تلاش این کمپانی برای مقابله با رسوایی اخیر است.

در همین راستا فولکس واگن از یک شاسی بلند کانسپت در نمایشگاه خودروی شانگهای 2017 رونمایی کرده که سومین کانسپت برقی این شرکت – بدون احتساب محصولات سایر برندهای زیرمجموعه - در 6 ماه اخیر محسوب می شود.

این اتومبیل مفهومی جدید I.D. Crozz نامگذاری شده و بر روی پلتفرم ماژولی مختص خودروهای الکتریکی گروه فولکس واگن شکل گرفته است.

از لحاظ نمای خارجی I.D. Crozz را می توان ادامه دهنده سبک طراحی دو کانسپت الکتریکی اخیر کمپانی دانست؛ چرا که در این خودرو نیز شاهد چراغ های اصلی باریک و پیکره ای ساده اما مدرن هستیم. با وجود این از برخی زوایا شباهت هایی بین این خودرو و جگوار F-Pace دیده می شود.

در داخل کابین مهندسین فولکس واگن تاکید ویژه ای بر روی فضاسازی و استفاده از فناوری های پیشرفته داشته اند؛ آنطور که اعلام شده فضای کابین I.D. Crozz با شاسی بلند تیگوان 2018 قابل مقایسه بوده و انبوهی از فناوری های پیشرفته در آن به کار گرفته شده که از جمله آنها می توان به مواردی مثل سیستم هداپ دیسپلی با واقعیت مجازی، کنترلرهای پنل درها و سیستم رانندگی خودکار اشاره کرد.

برای به حرکت درآوردن I.D. Crozz، فولکس واگن یک پیشرانه الکتریکی تدارک دیده که قادر به تولید 306 اسب بخار است، نیروی تولیدی توسط این پیشرانه به هر چهار چرخ منتقل می شود.

باتری های لیتیوم یونی این کانسپت از تکنولوژی شارژ سریع بهره برده و در صورت استفاده از شارژر 150 kW DC در عرض 30 دقیقه تا 80 درصد پر می شوند؛ همچنین می توانند انرژی لازم برای پیمایش 500 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد تامین کنند. طبق اطلاعات موجود، سرعت I.D. Crozz در 180 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

ناگفته نماند اشکودا - یکی از برندهای زیر مجموعه فولکس واگن – نیز کانسپتی به نام Vision E در شانگهای معرفی نموده که اشتراکات زیادی با I.D. Crozz دارد.

بر اساس برنامه ریزی های فولکس واگن، نسخه تولیدی I.D. Crozz از سال 2020 روانه خیابان ها خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • solook
    solook | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

    https://goo.gl/9bXpE8 اگر دنبال کار میگردی اینجا جستجو کن

مطالب پیشنهادی