ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فضاپیمای کاسینی سیاره زحل
علمی

نخستین شیرجه فضاپیمای کاسینی از میان حلقه های زحل [تماشا کنید]

حدود ۱۹ سال قبل ناسا با صرف هزینه ای بسیار و بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های زمان خود فضاپیمای کاسینی را تولید و به فضا پرتاب کرد تا بتواند از نزدیک نگاهی به سیاره ای بیاندازد که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۱:۰۰

حدود ۱۹ سال قبل ناسا با صرف هزینه ای بسیار و بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های زمان خود فضاپیمای کاسینی را تولید و به فضا پرتاب کرد تا بتواند از نزدیک نگاهی به سیاره ای بیاندازد که با ما بیش از ۱.۵ میلیارد کیلومتر فاصله دارد.

کاسینی در سال ۲۰۰۴ به نزدیکی زحل رسید و از آن زمان تا کنون در حال مخابره تصاویر و اطلاعاتی با ارزش از دومین سیاره بزرگ منظومه ماست. ناسا به تازگی ویدیویی را منتشر کرده که از کنار هم قرار دادن تصاویر متوالی گرفته شده از سطح زیباترین سیاره منظومه شمسی در خلال یکی از آخرین شیرجه های پیمایشی کاسینی در فاصله میان سطح تا حلقه های اطراف آن به دست آمده است.

کاسینی بعد از ۲۲ بار گردش به دور زحل در جو آن خواهد سوخت

جالب است بدانید که سرعت فضاپیمای ناسا در حین انجام این شیرجه چیزی در حدود 123600 کیلومتر بر ساعت -یعنی ۴۵ برابر سرعت یک گلوله شلیک شده- بوده است. با این وجود دوربین قدیمی نصب شده روی این گلوله ۳.۲۶ میلیارد دلاری توانسته تصاویری با وضوح کاملاً قابل قبول را به ثبت برساند.

در ادامه ویدیو می توانید انیمیشنی را مشاهده کنید که نحوه و مسیر حرکت کاسینی در حین شیرجه رفتن و همچنین موقعیت دقیق ثبت هر تصویر را به خوبی نشان می دهد.

بر اساس اعلام آژانس فضایی آمریکا، به احتمال فراوان فضاپیمای کاسینی بعد از انجام بیست و دومین گردش خود به دور زحل وارد ابرهای متراکم جو اطراف این سیاره شده و از بین خواهد رفت و بدین سان در روز ۱۵ سپتامبر سال جاری میلادی ماموریت این فضاپیمای تاریخ ساز پس از نزدیک به ۲۰ سال پایان خواهد یافت.

به طور حتم تا آن زمان باز هم شاهد انتشار تصاویر و اطلاعات بیشتر و ارزشمندتری از سطح یکی از بزرگترین سیاره های منظومه شمسی خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    چرا همه تصاویر به صورت سیاه و سفیده؟

  • Hamid
    Hamid | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    منکه میگم اونجا حیاط حست حتا بهتر از زمین

    • Jupiter365
      Jupiter365 | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      tebghe che estenadi?

مطالب پیشنهادی