ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به کارنامه پنج ساله «کازو هیرای» در مدیریت سونی

فردا سه شنبه، مدیران ارشد سونی با تحلیلگران و سرمایه گذاران دیدار خواهند کرد تا مسیر پیش روی کمپانی را مشخص نمایند. اکنون پنج سال از زمانی که «کازو هیرای» به عنوان مدیرعامل سونی آغاز به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۴۵

فردا سه شنبه، مدیران ارشد سونی با تحلیلگران و سرمایه گذاران دیدار خواهند کرد تا مسیر پیش روی کمپانی را مشخص نمایند. اکنون پنج سال از زمانی که «کازو هیرای» به عنوان مدیرعامل سونی آغاز به کار کرد، می گذرد و در این مدت شاهد تغییرات مثبتی در شرکت محبوب ژاپنی بودیم، که در ادامه آنها را مرور می کنیم.

مهم ترین دستاورد هیرای در سونی، کاهش قابل توجه هزینه ها بوده است

یکی از بزرگ ترین دستاوردهای هیرای، بازگرداندن بخش لوازم الکترونیکی مصرفی سونی به سودآوری بود. این مدیر 56 ساله با کاهش قابل توجه هزینه در تمامی بخش ها، از تلویزیون گرفته تا موبایل، و کنار گذاشتن بخش های کم بازده، توانست به این مهم دست یابد. همچنین افزایش بودجه بخش تحقیق و توسعه به آنها کمک کرد تا تعداد کمتری محصول تولید کنند، اما نتیجه بهتری بگیرند.

از سوی دیگر فروش بخش لپ تاپ های وایو و تغییر ساختار حوزه های مختلف کسب و کار، تعداد کل نیروی انسانی سونی را در سطح جهان از 125300 نفر به 37400 نفر کاهش داد، که همین امر نیز کاهش چشمگیر هزینه ها را در پی داشت.

در بین عوامل رشد سونی باید به پلی استیشن 4 نگاهی ویژه داشت. کمپانی ژاپنی پس از باختن نبرد کنسولی نسل قبل به نینتندو، توانست با عرضه PS4 تمامی رقبا را از پیش رو بردارد و بستر مناسبی را برای سرویس بازی های آنلاین خود به راه اندازد.

البته در این بازه پنج ساله همه چیز بر وفق مراد هیرای نبود؛ نفوذ هکرهای کره شمالی به آرشیو سونی پیکچرز و سرقت چند عنوان مطرح قبل از انتشار در اواخر سال 2014 باعث شد تا زیان هنگفتی به این بخش وارد شود. در ماه فوریه سال 2015 سونی بیش از 1 میلیارد دلار از بهای اسمی سهام خود را به خاطر واقعه فوق کاهش داد.

به عقیده تحلیلگران، سونی سه حوزه مهم را پیش روی خود دارد: نخست افزایش تعداد مشترکین در بخش بازی ها و جذب کاربران تازه برای حوزه موسیقی و فیلم؛ دوم مشارکت با کمپانی های بزرگ برای ساخت فیلم های جدید و توسعه سرمایه فکری؛ و سوم پیشرفت در حوزه دستگاه های متصل به شبکه و اینترنت اشیاء. باید دید در جلسه فردا، کدام یک از موارد فوق مورد توجه سرمایه گذاران و مدیران این شرکت محبوب ژاپنی قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • mohammad abbasi
    mohammad abbasi | ۲ خرداد ۱۳۹۶

    منم عاشق سونی هستم ولی متاسفانه به جز بخش دوربین و سنسور و پلی استیشن تو بخش دیگه ای پیشرو نیست،رقابت تی وی و سیستم های صوتی رو به سامسونگ و الجی واگذار کرد،موبایل هم یه زمانی با اریکسون خدایی میکرد به سامسونگ و اپل واگذار کرد،اونم از لپتاپ های با کیفیت وایو که قربانی قیمت گذاری غیر صحیح شد

  • Saeed Mohammadi
    Saeed Mohammadi | ۲ خرداد ۱۳۹۶

    سونی کارش همیشه بیست بوده سرش تو کار خودش بوده و ایده های خودش رو عملی کرده و و به تکنولوژی خدمت بزرگی کرده همیشه

  • ناصر
    ناصر | ۲ خرداد ۱۳۹۶

    انگل زیاد شده باید سمپاشی کنیم

  • ناصر
    ناصر | ۲ خرداد ۱۳۹۶

    درود بر سونی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی