ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با iOS 11 به راحتی پسوورد وای فای خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین نسخه از سیستم عامل موبایل اپل با قابلیت های جدید خود، بسیاری از فرآیندهای متداول را برای کاربران بیش از پیش ساده کرده است. یکی از همین ویژگی ها، امکان اشتراک اینترنت وای فای ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

آخرین نسخه از سیستم عامل موبایل اپل با قابلیت های جدید خود، بسیاری از فرآیندهای متداول را برای کاربران بیش از پیش ساده کرده است. یکی از همین ویژگی ها، امکان اشتراک اینترنت وای فای بدون نیاز به وارد کردن پسوورد به صورت دستی است.

تصور کنید به خانه دوست خود رفته و می خواهید به شبکه وای فای متصل شوید، در چنین شرایطی ممکن است صاحب خانه پسوورد خود را فراموش کرده باشد و یا به دلیل پیچیدگی و حتی خنده دار بودن، نتواند کلمه عبور را به راحتی برای شما هجی کند. iOS 11 برای این مواقع راه حل جالبی دارد که بی شباهت به نحوه اتصال «اِیر پاد» به دستگاه های اپل نیست.

برای اشتراک گذاری، هر دو دستگاه باید از آخرین نسخه از سیستم عامل اپل استفاده کنند

فرآیند مذکور به سادگی انجام شده و تنها محدودیت آن، سیستم عامل iOS است که حتماً باید برای هر دو دستگاه به نسخه 11 ارتقا پیدا کرده باشد؛ در نتیجه دستگاه هایی که به روزرسانی نشده و یا از محصولات اپل نیستند، نمی توانند از قابلیت جدید بهره مند شوند.

به طور خلاصه، اگر یک دستگاه از اکوسیستم اپل (آیفون، آیپد، مک بوک،...) به وای فای متصل باشد، می تواند پسوورد شبکه را در اختیار سایر ابزارهای نزدیک به خود (که از آخرین نسخه از سیستم عامل اپل بهره می برند) قرار دهد.

همانطور که در اسکرین شات ها مشاهده می کنید، با نزدیک شدن دو دستگاه به یکدیگر، دستگاه میزبان اعلانی را دریافت می کند که در صورت پذیرش، پسوورد وای فای را به صورت بی سیم برای میهمان ارسال کرده و اجازه دسترسی به شبکه را به او می دهد.

قابلیت مورد بحث آن چنان دگرگون کننده نیست اما تا حدود زیادی موجب راحتی و آسایش کاربران خواهد شد. اگر از محصولات اپل استفاده می کنید و دوستان و آشنایانتان نیز دستگاه های مشابهی در اختیار دارند، می توانید با ارتقاء سیستم عامل های خود، از ویژگی جدید اپل بهره مند شوید.

iOS
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • akbar
    akbar | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    اینکه خیلی نا امنه?

مطالب پیشنهادی