ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به هزینه پارکینگ در گران ترین شهرهای جهان

با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت شهرها، مشکلات متعددی برای شهرنشینان بوجود آمده که از جمله آنها می توان به مواردی مثل آلودگی هوا، ترافیک سنگین، سر و صدای زیاد و هدر رفتن زمان اشاره ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت شهرها، مشکلات متعددی برای شهرنشینان بوجود آمده که از جمله آنها می توان به مواردی مثل آلودگی هوا، ترافیک سنگین، سر و صدای زیاد و هدر رفتن زمان اشاره کرد. مورد دیگری که در سال های اخیر مخصوصا نمود بیشتری پیدا کرده به کمبود جای پارک مربوط می شود. این مساله باعث شده که هزینه پارک در برخی شهرهای پرجمعیت بسیار بالا رفته و برای توقف نسبتا کوتاه در پارکینگ ها باید مبالغ نسبتا زیادی هزینه کرد.

به تازگی گزارشی بر اساس داده های پایگاه پارکوپدیا انتشار یافته که در آن گران ترین شهرهای جهان از لحاظ هزینه پارک مشخص شده اند. داده های موجود از 50 میلیون فضای پارک در 6500 شهر و 75 کشور مختلف گردآوری شده و در چند دسته مثل پارک دو ساعته، پارک در روز و پارک ماهانه طبقه بنده شده اند.

به منظور مقایسه صحیح هزینه پارک کردن خودرو در نقاط گوناگون جهان، مبالغ موجود به دلار تبدیل شده و بر اساس شاخص برابری قدرت خرید هم تراز گردیده اند.

طبق این گزارش، بیشترین هزینه برای پارک دو ساعته در دو نقطه در نیویورک سیتی به مبلغ 62 دلار دیده می شود؛ به طور میانگین در این کلان شهر برای هر دو ساعت پارک باید 32.97 دلار کنار گذاشت. در استرالیا و در شهر پر جمعیت سیدنی رقم میانگین برای دو ساعت پارک 28.45 دلار است؛ اما نقاط زیادی در این شهر هستند که برای این میزان توقف 51 دلار از مالک خودروها طلب می کنند.

شهرهای دیگر استرالیا مثل بریزبِن با میانگین 21.77، ملبورن با 21.56 و بوستون با 20.80 دلار جزو دیگر شهرهای گران برای پارک دو ساعته محسوب می شوند. لندن با 16.26 و توکیو با 15.16 دلار تنها شهرهای غیر آمریکایی و غیر استرالیایی در میان 10 شهر گران برای پارک دو ساعته هستند.

در صورت اعمال شاخص برابری قدرت خرید جای نیویورک و سیدنی عوض می شود. در این حالت سیدنی با میانگین 34.85 دلار برای پارک دو ساعته در صدر گران ترین شهرها قرار می گیرد. نیویورک هم با 32.94 دلار جایگاه دوم را به خود اختصاص می دهد.

برای پارک روزانه، سیدنی باز هم با میانگین 46.73 دلار در صدر ایستاده، لندن هم با 45.01 دلار در رده بعدی است. جایگاه های سوم تا پنجم نیز به ترتیب به نیویورک با 41.58، بریزبن با 36.38 و پاریس با 35.19 دلار تعلق دارد. با اعمال شاخص برابری قدرت خرید در این دسته، لندن با 57.51 دلار گران ترین شهر جهان برای یک روز پارک شناخته می شود.

وقتی صحبت از پارک یک ماهه باشد، باز هم نیویورک سیتی با مبلغ 606.37 دلار به عنوان گران ترین شهر در صدر قرار می گیرد. لندن با 603.89، زوریخ با 540، امستردام با 424.73 و سیدنی با 390 دلار رده های بعدی را به خود اختصاص می دهند.

بعد از اعمال شاخص قدرت برابری خرید لندن دوباره با 771.67 دلار عنوان گران ترین شهر را کسب می کند. جالب اینکه در این صورت هنگ کنگ با 722.43 دلار رده دوم را به خود اختصاص می دهد. نیویورک با 606.37، امستردام با 545.10 و سیدنی با 475 دلار در رده های سوم تا پنجم جای می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی
    علی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

    پارکینگای اونورم مسئولیتی در قبال سرقت ندارن?

  • مجید
    مجید | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    ما هم اینجا وزیر داریم (وزیر راه) که وقتی بهش اعتراض میکنن که چرا هزینه پارکینگ فرودگاه ها اینقدر زیاده میگه باید بیشتر ازتون بگیرن!

مطالب پیشنهادی