ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شاهکار هنسی؛ استخراج 1000 اسب بخار از موتور جیپ چروکی و لامبورگینی هوراکان

هرگاه نام و نشان هنسی بر روی خودرویی نقش بست، باید منتظر آمار و ارقام خیره کننده از آن باشیم. این تیونر آمریکایی تخصص ویژه ای در ارتقای خروجی موتور انواع خودروها داشته و می تواند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

هرگاه نام و نشان هنسی بر روی خودرویی نقش بست، باید منتظر آمار و ارقام خیره کننده از آن باشیم. این تیونر آمریکایی تخصص ویژه ای در ارتقای خروجی موتور انواع خودروها داشته و می تواند معمولی ترین اتومبیل ها را به اعجوبه هایی فوق العاده سریع تبدیل کند.

در دو مورد از جدیدترین پروژه ها، این تیونر به سراغ جیپ گرند چروکی Trackhawk و لامبورگینی هوراکان رفته و با اعمال تغییرات گسترده در بخش فنی، خروجی آنها را تا حد قابل ملاحظه ای بهبود بخشیده است.

از جیپ گرند چروکی ترک هاک شروع می کنیم، شاسی بلندی که در حالت استاندارد نیز بسیار سریع بوده و رقیبی برای اتومبیل های اسپورت محسوب می شود.

این خودرو به یک موتور 6.2 لیتری V8 با 707 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن متر گشتاور (همان موتور Hellcat) مجهز شده و قادر است در عرض 3.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ نهایت سرعت آن نیز 290 کیلومتر در ساعت می باشد که برای یک شاسی بلند بسیار درخور توجه است.

پکیجی که هنسی برای گرند چروکی ترک هاک در نظر گرفته، می تواند خروجی آن را تا ارقام باورنکردنی 1012 اسب بخار قدرت و 1313 نیوتن متر گشتاور ارتقا دهد.

با این خروجی شگفت انگیز شتاب گرند چروکی ترک هاک به 2.8 ثانیه کاهش یافته و می تواند مسافت یک چهارم مایل را در عرض 10.5 ثانیه پشت سر بگذارد که 1.1 ثانیه از نسخه استاندارد بهتر است. هنسی یک سال یا 12000 مایل وارانتی برای مشتریانی که این پکیج را انتخاب کنند، در نظر گرفته است.

در دیگر پروژه که هنوز جزییات زیادی از آن منتشر نشده، این تیونر تگزاسی لامبورگینی هوراکان را برای تقویت انتخاب کرده است. بر اساس اطلاعات موجود برنامه هنسی برای این خودرو شامل دو مرحله می شود که در صورت اجرای هر دو، قدرت موتور هوراکان نیز به بیش از 1000 اسب بخار افزایش پیدا می کند.

موضوع جالب اینکه برای دستیابی به چنین قدرتی، هنسی مجبور شده که از توربوشارژرهای دوگانه بر روی موتور 5.2 لیتری و V10 هوراکان استفاده نماید.

چنانچه مشتریان علاقه ای به بهره گیری از این فناوری نداشته باشند، می توانند با سفارش پکیج مرحله اول ضمن حفظ ذات تنفس طبیعی بودن موتورهای لامبورگینی، توان اتومبیل خود را تا 700 اسب بخار ارتقا دهند. از شتاب و سرعت این دست پرورده جدید هنسی هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.

شایان ذکر است که تیونرهای آمریکایی علاقه خاصی به هوراکان دارند و برخی از آنها توانسته اند تا 3000 اسب بخار قدرت از موتور این خودرو استخراج کنند. در تست های انجام شده، تیونرهایی مثل Underground Racing رکورد سرعت 400 کیلومتر در ساعت را با لامبورگینی هوراکان ثبت کرده اند.


مخاطبین عزیز تصاویر استفاده شده در این مطلب متعلق به نسخه های استاندارد هستند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی