ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تامین کنندگان قطعات اپل از آیفون ۸ می گویند؛ از شارژ بی سیم تا واقعیت افزوده

بر اساس گزارش هایی که از سوی زنجیره تامین کنندگان قطعات آیفون منتشر شده، به نظر می رسد که موبایل رده بالای بعدی اپل موسوم به آیفون ۸ یا آیفون ادیشن، قرار است به حسگرهای سه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

بر اساس گزارش هایی که از سوی زنجیره تامین کنندگان قطعات آیفون منتشر شده، به نظر می رسد که موبایل رده بالای بعدی اپل موسوم به آیفون ۸ یا آیفون ادیشن، قرار است به حسگرهای سه بعدی برای استفاده توسط تکنولوژی واقعیت افزوده و اصالت سنجی (شناسایی بیومتریک شخص) مجهز شود.

هفته پیش یکی از تامین کنندگان قطعات آیفون به نام شرکت «Largan Precision» تایید کرد که تولید لنز برای ماژول های حسگر سه بعدی را در نیمه دوم ۲۰۱۷ افزایش داده، هرچند که به طور مستقیم اشاره ای به اپل یا آیفون نکرد.

اما به تازگی یک تامین کننده دیگر به نام «Finisar» در گزارش مالی اش اشاره کرد که یکی از تامین کنندگان اصلی تکنولوژی لیزر VCSEL خواهد بود. (مخفف Vertical-cavity surface-emitting laser یا لیزر حفره عمودی نشر کننده از سطح). این تکنولوژی با قرار گیری در سنسور سه بعدی، می تواند به آیفون ۸ کمک کند تا تجربه واقعیت افزوده پویاتری را در اختیار کاربر قرار دهد.

یکی دیگر از تامین کنندگان قطعات آیفون به نام «Lumentum» هم به شکل مشابه اعلام کرده که فروش لیزرهای VCSEL را در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ افزایش خواهد داد.

در این میان برخی اعتقاد دارند که هر دو دوربین سلفی و اصلی آیفون ۸ می توانند از قابلیت های واقعیت افزوده استفاده کنند. به این شکل که در ماژول جلویی از یک لیزر VCSEL ضعیف استفاده می شود اما در پشت دستگاه لیزر VCSEL پیشرفته قرار خواهد گرفت.

این در حالیست که می دانیم دوربین اصلی آیفون ۸، دوگانه است ولی در این بین شایعاتی هم به گوش می رسید که شاید اپل در آیفون ۸ از دوربین سلفی دوگانه هم استفاده کند تا با ترکیب آن با تکنولوژی لیزر VCSEL، بتواند واقعیت افزوده را به شکل واقعی تر از رقبا در اختیار کاربران قرار دهد.

گذشته از ویژگی های مختلف دوربین و واقعیت افزوده، به نظر می رسد که اپل می خواهد از تکنولوژی شارژ بی سیم هم در آیفون استفاده کند. البته، مسئله اینجاست که اپل قبلاً هم قادر به چنین کاری بود ولی گویا صبر کرده بود تا بتواند شارژ بی سیم با برد بالاتر را به آیفون راه دهد. حال گویا این اتفاق نمی افتد و آیفون ۸ با شارژ بی سیم معمولی با برد کوتاه عرضه می شود، چرا که هنوز تا تکنولوژی مورد نظر اپل، سال ها فاصله داریم.

در حال حاضر احتمال داده می شود که با تمام این تفاسیر، اپل قیمت ۹۵۰ دلار را برای مدل پایه آیفون ۸ و تکنولوژی های به روز آن انتخاب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • salemi
    salemi | ۳ تیر ۱۳۹۶

    اینا که مدام قیمت ها رو زیاد میکنن! ده سال دیگه پرچم دارا رو باید با قیمت ۴ یا ۵ ملیونم اونم با گارانتی رسمی خرید که مثلا خیلی قیمت معمولی هست! هیچ وقت یادم نمیره تو دوران اوج نوکیا یادمه داییم یک ملیون داده بود نوکیا n95 خریده بود همه میگفتیم اوووف چه خبره چرا این همه گرون اصلا می ارزه و .... حالا میان رده شده یه تومن چند سال دیگه پایین رده میشه اینقدر!!

    • Sina
      Sina | ۳ تیر ۱۳۹۶

      950$ با قیمت دلار زمان n95 همون یک میلیون تومان عموی شما میشه

      • تیبگ
        تیبگ | ۳ تیر ۱۳۹۶

        اونموقع اگه n95 یک میلیون بوده دلار هزار تومن بوده الان دلار چهار هزار تومنه

    • تیبگ
      تیبگ | ۳ تیر ۱۳۹۶

      وقتی آیفون میاد ایران تا یک ماه اول قیمتش حداقل دومیلیون تومن باقیمت اصلیش فرق داره . جالب اونجاست اکثر افراد میرن آیفون تو انموقع ها میخرن تا مبادا کسی بهشون لاکژری نگه?

مطالب پیشنهادی