ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گزارش نمایشگاه خودرو ارومیه؛ کم رونق و پرحاشیه

دومین نمایشگاه خودروی ارومیه درحالی روز سه‌شنبه 13 تیرماه فعالیت خود را آغاز کرد که گرمای بی‌ سابقه شهر ارومیه را در بر گرفته بود. باتوجه به سابقه درخشان ارومیه در برگزاری نمایشگاه خودروی سال ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

دومین نمایشگاه خودروی ارومیه درحالی روز سه‌شنبه 13 تیرماه فعالیت خود را آغاز کرد که گرمای بی‌ سابقه شهر ارومیه را در بر گرفته بود. باتوجه به سابقه درخشان ارومیه در برگزاری نمایشگاه خودروی سال گذشته، انتظار می‌رفت امسال هم شاهد نمایشگاهی پررونق و پربازدید باشیم. اما به جرات می‌توان گفت که امسال نمایشگاه خودروی ارومیه نه تنها پررونق نبود؛ بلکه شاهد حضور تعداد کمی از خودروسازان و برندهای خارجی در دومین نمایشگاه خودروی ارومیه بودیم.

لازم به ذکر است که بیش از 60 شرکت خودرو و قطعه‌سازی در فضایی حدود 12 هزار متر مربع سالن سر پوشیده و 3 هزار متر مربع فضای باز گردهم آمدند تا آخرین دستاوردها و محصولات خود به علاقه‌مندان ارائه دهند.

نکته قابل توجه دیگری که از رونق این دوره نمایشگاه کاست، برگزاری همزمان نمایشگاه خودرو استان البرز با نمایشگاه ارومیه بود که همین دو قطبی شدن موجب گردید که برخی از شرکت‌ها ترجیح دهند تنها در یکی از نمایشگاه‌ها شرکت کنند.

اما تعدادی دیگر نیز به‌ طور همزمان در دو نمایشگاه حضور محکم و پرشوری را تجربه کردند. اما شاید بهتر باشد در همین ابتدا کمی از شرایط برگزاری و امکانات رفاهی که برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده بود صحبت کنیم.

باتوجه به اینکه شهر ارومیه یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت ایران به‌ حساب می‌آید و یا به عبارتی هفتمین کلان‌‌ شهر کشور شناخته می‌شود، اهمیت برگزاری نمایشگاه در این شهر تا حدودی روشن است.

حال با توجه به این که ارومیه عنوان دومین شهر پرتردد کشور را هم به دوش می‌کشد، این امر موجب می‌شود، توسعه و ارتقا سطح کیفی راه‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر در دستور کار دولت مردان قرار گیرد.

نکته قابل توجه دیگری در مورد این شهر نیاز جدی آن به نوسازی و استاندارد سازی ناوگان خودرو بشمار می‌رود و این موارد باعث شده برندهای خودرویی شهر ارومیه را به عنوان یک هدف تجاری مورد توجه خود قرار دهند.

حال باتوجه به مواردی که به آن اشاره کردیم، دومین نمایشگاه خودرو، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی – ارومیه با شرایط نابسامان فعالیت خود را آغاز کرد.

البته ناگفته نماند که گرمای بیش از حد و غیر عادی هوا موجب شد تا بازدیدکنندگان ساعات پایانی روز را برای بازدید از نمایشگاه انتخاب کنند. اما با این حال به دلیل عدم وجود سیستم تهویه مناسب و کولر در سالن‌های نمایشگاه، شرایط آب و هوایی نامناسب سبب شد تا بازدیدکنندگان از دومین دوره نمایشگاه خودروی ارومیه، رضایت کافی نداشته باشند.

همچنین اطلاع رسانی ضعیف در مورد این نمایشگاه در استان و به خصوص شهر ارومیه، یکی دیگر از مواردی بود که باعث شد تا شاهد حضور پرشور مردم در این نمایشگاه نباشیم.

اگر بخواهیم از شرکت کنندگان اصلی در این نمایشگاه نام ببریم، باید به تمامی شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا که شامل شرکت‌های پارس خودرو، مگا موتور، سایپا دیزل، زامیاد، سایپا سیتروئن، رایان سایپا، سازه گستر و شرکای تجاری گروه سایپا چون سیتروئن، چانگان، رنو، ولوو و غیره اشاره کنیم.

همچنین شرکت های نگین خودرو و مدیران خودرو در سطح نمایندگی حضور یافته بودند.

همچنین یکی دیگر از شرکت‌هایی که باز هم در نمایشگاه حضور گسترده و وسیعی دارد، گروه ماموت بوده که در زمینه ساخت تریلر فعالیت دارد و یکی از سالن‌های نمایشگاه را با فضایی بیش از 1600 متر مربع به خود اختصاص داده بود. اما نکته قابل توجه در این مورد، باز هم عدم وجود ماموت خودرو در این نمایشگاه بود که قرار است به عنوان نماینده رسمی محصولات فولکس واگن در ایران فعالیت خود را آغاز کند.

سالن شماره 1 به صورت تمام و کمال در اختیار شرکت ماموت قرار داشت. نکته قابل توجه در این سالن سیستم تهویه و سرمایشی مناسب است که همین موضوع سبب شد تا بازدیدکنندگان بیشتری به سوی این سالن راهی شوند.

در ادامه مسیر سالن شماره 2 را پیش روی داریم که مربوط به بخش قطعات و صنایع وابسته به آن است که باتوجه به حضور گسترده نمایندگان و تولیدکنندگان قطعات در این نمایشگاه از رونق بیشتری نسبت به بخش خودرو برخوردار است.

اما اصلی ترین بخش که بسیاری از بازدیدکنندگان برای آن به نمایشگاه می‌آیند، بخش خودروست که در سالن شماره 3 برپا شده است. با ورود به این سالن شاهد برپایی غرفه بزرگ گروه خودروسازی سایپا هستیم که با به نمایش درآوردن محصولات خود از جمله سراتوی آپشنال، آریو و ساینا چشم انتظار علاقه مندان  است.

اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد، حذف پراید از محصولات نمایشگاهی سایپاست که در نمایشگاه حضور ندارد و همچنین جای خالی محصولاتی همچون کوئیک و ساینای اتوماتیک نیز در غرقه سایپا احساس می‌شود.

در ادامه سالن غرفه پارس خودرو را خواهیم دید که بار دیگر برلیانس کراس C3 را در معرض دید عموم قرار داده است. همچنین ساندرو استپ‌وی، پیکاپ ریچ، برلیانس سری H200 و برلیانس H320 نیز سایر خودروهایی است که به این نمایشگاه آورده شده است.

اما دو غرفه دیگری که از سایر بخش‌ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفته بود، غرفه سایپا چانگان و سایپا سیتروئن است. که به طور مستقل اقدام به معرفی محصولات خود می کردند.

دو خودروی چانگان ایدو XT و CS75 که علاوه بر طراحی قابل قبولی که دارند، دارای مشخصات فنی به نسبت خوبی هم هستند. این دو خودرو بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود می‌کشاندند.

همچنین در غرفه سایپا سیتروئن یک دستگاه سیتروئن C4 در معرض دید عموم قرار گرفتهت اس که از امکانات و مشخصات فنی خوبی بهره‌مند است. گفته می‌شود این خودرو قرار است در سال 97 با قیمتی بیش از 110 میلیون تومان به بازار عرضه شود. سایر بخش‌های سالن هم به شرکت زامیاد و نمایندگان سایپا اختصاص داده شده است.

با بالا رفتن از چند پله به بخش برندهای خارجی می‌رسیم که شامل نمایندگان شرکت‌های نگین خودرو و مدیران خودرو می‌شود. نماینده نگین خودرو با ارائه محصولات خود نظیر رنو تلیسمان، کولئوس، داستر PE و رنو سیمبل سعی در جذب بازدیدکنندگان دارد.

آن طرف سالن نیز محصولات چینی مدیران خودرو عرض اندام می‌کنند که سردسته آن ها چری تیگو 7 است که چندی پیش در تهران رونمایی شد و اخیرا توسط جمعی از اصحاب رسانه مورد تست و بررسی قرار گرفت.

همچنین تیگو 5 فیس‌ لیفت شده، ام‌ وی‌ ام 315 جدید، آریزو 5، ام‌ وی‌ ام X22 و X33 اسپرت از دیگر محصولاتی است که نماینده شرکت مدیران خودرو با خود به نمایشگاه آورده است.

اما در فضای باز نمایشگاه شاهد حضور محصولات کار و تجاری هستیم که شامل شرکت‌ های سایپا دیزل، مایان و ... می شود. با توجه به گرمای هوا در داخل سالن‌ ها، بسیاری از بازدید کنندگان مایل بودند تا از خودرو های سنگین حاضر در فضای باز بازدید کنند تا از هوای آزاد بهره‌ مند شوند.

در پایان باید گفت انتظار از نمایشگاه خودروی ارومیه به مراتب بالاتر از این‌ هاست، امید است نمایشگاه امسال درس بزرگی برای تیم برگزار کننده باشد تا سال آینده شاهد مشکلات این‌ چنینی نباشیم و حضور پر رنگ تمام شرکت‌های خودروساز و نمایندگان برندهای معتر جهانی را در سومین نمایشگاه خودروی ارومیه شاهد باشیم.

همچنین پیشنهاد می کنیم که مسئولان امر نمایشگاه خودرو شمال غرب ایران را به شکل متناوب بین دو شهر تبریز و ارومیه برپا کنند تا از تکرار نمایشگاه ها بین این دو شهر مجاور به فاصله چند ماه جلوگیری شده و کیفیت این رویداد افزایش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • erfan_motaman_far
    erfan_motaman_far | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

    یعنی ته مزخرف
    در حد نمایشگاه نبود
    من تقریبا کل نمایشگاه رو ۲۰ دقیقه ای گشتم تازه هنو کلی تبلیغ کوییک اونجا بود که من ندیدنش ?

مطالب پیشنهادی