ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین آزمایش فناوری هایپرلوپ در مقیاس کامل با موفقیت انجام شد

کمپانی «هایپرلوپ وان» اولین آزمایش فناوری هایپرلوپ را با مقیاسی واقعی در روز گذشته به ثمر رساند و این آزمایش با موفقیت همراه بود. وسیله متحرک هایپرلوپ که روی ریلی و با قابلیت شناور شدن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

کمپانی «هایپرلوپ وان» اولین آزمایش فناوری هایپرلوپ را با مقیاسی واقعی در روز گذشته به ثمر رساند و این آزمایش با موفقیت همراه بود. وسیله متحرک هایپرلوپ که روی ریلی و با قابلیت شناور شدن مغناطیسی حرکت می کند توانست به سرعت 31 متر بر ثانیه برسد.

پاد جدید هایپرلوپ حدودا 8.5 متر طول دارد و از بدنه ای آلومینیومی و فیبر کربنی ساخته شده است. با استفاده از فناوری شناور شدن مغناطیسی و نیرو محرکه الکترومغناطیسی، این سیستم حمل و نقل جدید قادر خواهد بود تا انسان و بارها را با سرعتی نزدیک به فراصوت (1236 کیلومتر در ساعت) جا به جا کند.

هایپرلوپ امروز این ویدیو را نیز منتشر کرده که تست در سرعت پایین این فناوری را به نمایش می گذارد. موسس هایپرلوپ وان، شروین پیشه ور و مهندس ارشد شرکت، جاش گیگل نیز امروز صبح در برنامه «امروز صبح» شبکه CBS حاضر شدند تا از موفقیت خود بگویند. بالاتر می توانید فیلم این تست و سپس صحبت های پیشه ور و گیگل را در اتاق اجرایی تست مشاهده کنید.

پیشه ور این اتفاق را به لحظه پرواز برادران رایت تشبیه کرد و گفت: «دنیا نمی داند که اینجا در صحرای نوادا چه اتفاقی رخ داد. ولی ما تاریخ را ساختیم». البته لری پیج، موسس گوگل هم استارتاپ مربوط به ماشین های پرنده اش را به همان لحظه تشبیه کرده.

سرعت 70 مایل بر ساعت کافی نیست و هدف نهایی رسیدن به 750 مایل بر ساعت است. دور بعدی آزمایش تیم هایپرلوپ وان، با سرعت 250 مایل بر ساعت خواهد بود. ایلان ماسک این طرح را ابتدا در سال 2013 ارائه کرد و حالا در 2017 شاهد ارائه اولین نشانه ها از به حقیقت پیوستن این طرح رویایی هستیم.

پیشه ور می گوید: «هایپرلوپ وان با آزمایش موفقیت آمیز سیستم هایپرلوپ وان در مقیاس کامل کاری کرد که هیچ کس تا به حال موفق به انجام دادن آن نشده بود. با داشتن یک فضای خلاء کامل، ما اساس آسمان خودمان را درون یک لوله اختراع کردیم، مثل اینکه در ارتفاع 60 هزار متری پرواز کنید.»

مدیران شرکت طی ماه های اخیر در حال سفر به نقاط مختلف جهان بوده اند تا ایده شان را به مقامات دولتی و سرمایه گذاران بفروشند. با وجود اینکه شرکت در لس آنجلس واقع شده و اولین تست هم در صحرای نوادا رخ داده اما عمده تمرکز هایپرلوپ وان در خارج از ایالات متحده است. امارات متحده عربی، فنلاند، سوئد، سوییس، روسیه و حتی انگلستان از جمله کشورهای علاقه مند به داشتن این فناوری هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

    دم ایلان ماسک هم گرم با این ایده هاش

  • pouya s
    pouya s | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    جالب

مطالب پیشنهادی