ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل تا پایان سال جاری نسل هشتم پردازنده های Core i5 را معرفی می کند

مشخصات لپ تاپ جدید ایسر مدل Swift 3 در یکی از سایت های خرده فروشی، نشان می دهد احتمالاً اینتل تا پایان سال جاری میلادی نسل جدیدی از پردازنده های سری Core i5 را معرفی خواهد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

مشخصات لپ تاپ جدید ایسر مدل Swift 3 در یکی از سایت های خرده فروشی، نشان می دهد احتمالاً اینتل تا پایان سال جاری میلادی نسل جدیدی از پردازنده های سری Core i5 را معرفی خواهد کرد.

طبق تصاویر موجود، لپ تاپ ایسر به پردازنده Core i5-8250u اینتل مجهز شده که بر اساس شماره مدل آن و شیوه نامگذاری معمول اینتل، با نسل هشتم سی پی یو های اینتل روبرو هستیم. نسل قبل این پردازنده ها به نام «کیبی لیک» در سال 2016 معرفی شدند، اما مشکل اینجاست که نقشه راه اینتل برای سال 2017 هیچ نشانه ای از نسل هشتم در خود ندارد و فقط به پردازنده های «کیبی لیک - آر» اشاره کرده است.

در هر صورت طبق اطلاعات به دست آمده، پردازنده Core i5-8250u ویژگی های جالبی را به همراه دارد. این چیپ که با عبارت «بسیار کم مصرف» توصیف شده، قدرت پردازش بسیار خوبی را در عین مصرف ناچیز انرژی و تولید حرارت اندک در اختیار کاربر قرار می دهد، یعنی دستگاه های مجهز به آن به توان عملیاتی و شارژدهی بالایی می رسند.

علاوه بر مشخصات لپ تاپ ایسر، در پایگاه داده گیک بنچ هم مشخصات پردازنده مورد بحث در بطن لپ تاپ Dell XPS 13 9360 دیده شده و نتایج بنچمارک نشان می دهد این CPU در مقایسه با مدل پرکاربرد Core i5-7200u تا 54 درصد عملکرد بهتری را در حالت چند هسته ای ارائه می دهد.

البته ظاهراً در حالت تک هسته ای تفاوتی بین این دو پردازنده از دو نسل متفاوت وجود ندارد، به همین دلیل فقط در حین پردازش های سنگین متوجه اختلاف بین آنها خواهید شد. با این حال، کاهش مصرف انرژی در نوع خود بسیار حائز اهمیت است و به نظر می رسد آینده خوبی در انتظار دستگاه های همراه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی