ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از ترموستاتی شبیه به نِست و مبتنی بر کورتانا رونمایی کرد

مایکروسافت نمی خواهد به همین راحتی ها به آمازون و آلفابت اجازه دهد که آینده وسایل خانگی هوشمند را دیکته کنند و به همین خاطر اخیراً از ترموستات هوشمندی رونمایی کرده که برای رقابت با ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت نمی خواهد به همین راحتی ها به آمازون و آلفابت اجازه دهد که آینده وسایل خانگی هوشمند را دیکته کنند و به همین خاطر اخیراً از ترموستات هوشمندی رونمایی کرده که برای رقابت با ترموستات نِست ساخته شده. این ترموستات که GLAS نام گرفته و توسط Johnson Controls توسعه یافته، از نمایشگری لمسی بهره می برد و به دستیار صوتی کورتانا مجهز شده است.

برای تغییر دما، کاربر مجبور به صحبت با یک اسپیکر یا موبایل هوشمند خود نخواهد بود و می تواند به راحتی از نمایشگر لمسی دستگاه استفاده کند؛ اطلاعات بیشتری از دیگر قابلیت های GLAS به اشتراک گذاشته نشده اما در ویدیوی تبلیغاتی پایین تاکید می شود که سخت افزار مبتنی بر Windows 10 IoT Core دستگاه می تواند حضور شما را در اتاق تشخیص دهد و کیفیت هوای داخل و بیرون از منزل را بررسی نماید.

از طرف دیگر، نه مایکروسافت و نه Johnson Controls صحبتی درباره تاریخ عرضه و قیمت گذاری به میان نیاورده اند اما می توان حدس زد که GLAS گران قیمت تر از کنترلرهای معمولی هوای خانه خواهد بود.

بعد از عرضه «کیت مهارت های کورتانا» در ماه مه، انتظار می رفت که در آینده نزدیک شاهد عرضه چنین دیوایس های هوشمندی با همکاری مایکروسافت باشیم. این کمپانی ردموندی می خواهد کورتانا و دیگر تکنولوژی های ویندوز 10 را علاوه بر تمام پی سی های فعلی، روی تمام وسایل خانگی هوشمند نیز بیاورد و GLAS می تواند مثالی ملموس برای آن باشد که در عمل، از این تکنولوژی ها می توان چه استفاده ای داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی