ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

میزان فروش خودروهای SUV در استرالیا از نرخ تولد نوزادان در این کشور بیشتر است

ده سال پیش، خودروهای شاسی بلند با فروش حدودا 171,000 دستگاه فقط 20 درصد از کل بازار استرالیا را به خود اختصاص داده بودند. با این حال در سال 2016 ساکنین این کشور حدود 441,000 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

ده سال پیش، خودروهای شاسی بلند با فروش حدودا 171,000 دستگاه فقط 20 درصد از کل بازار استرالیا را به خود اختصاص داده بودند. با این حال در سال 2016 ساکنین این کشور حدود 441,000 دستگاه خودروی شاسی بلند جدید خریداری کردند که این میزان برابر با 40 درصد از کل خودروها بود.

با این حساب می توان گفت که در عرض یک دهه محبوبیت خودروهای SUV در استرالیا دو برابر شده و این دسته از وسایل نقلیه طرفداران زیادی در این کشور پیدا کرده اند.

محبوبیت خودروهای شاسی بلند در استرالیا به حدی است که سال گذشته سرعت فروش این دسته از خودروها از سرعت تولد نوزادان بیشتر بوده؛ طوری که در هر یک دقیقه و 41 ثانیه نوزادی در این کشور متولد شده، اما هر یک دقیقه و 10 ثانیه یک خودروی SUV راهی پارکینگ خریداران شده است!

با توجه به رشد روز افزون گرایش مردم به سمت خودروهای شاسی بلند که یک روند جهانی است، کمپانی هولدن استرالیا – زیر مجموعه جنرال موتورز – در نظر دارد دو مدل مطرح و شناخته شده اکویناکس (Equinox) و آکادیا (Acadia) را وارد این کشور کند. آقای شان پاپیت (Sean Poppitt) مدیر بخش ارتباطات هولدن در این باره گفته:

خودروهای SUV بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند و این سگمنت مدام در حال رشد است. در حالیکه قبلا این دسته از خودروها بیشتر توسط مادران برای جابجایی فرزندان یا ماجراجویان برای ماجراجویی در بیابان ها کاربرد داشتتند، اما حالا شرایط عوض شده است.

به اعتقاد آقای پاپیت مدل های اکویناکس و آکادیا می توانند به دلیل طراحی مناسب، امکانات مناسب و سواری خوب، موفقیت خوبی را در این سگمنت برای هولدن کسب کنند.

در حال حاضر هولدن وضعیت چندان رضایت بخشی ندارد، چرا که فروش آن در ماه ژوئن امسال 18.5 درصد نسبت به ژوئن سال گذشته کاهش یافته است.

این کمپانی امیدوار است که با ورود شاسی بلندهای یاد شده کمی آمار فروش خود را سر و سامان دهد. طبق برنامه ریزی ها، اکویناکس از دسامبر 2017 و آکادیا از سال 2018 وارد خاک این کشور خواهند شد؛ این دو مدل به ترتیب محصولی از شورولت و جی ام سی هستند.

ناگفته نماند بازار خودروی استرالیا عمدتا در اختیار برندهای ژاپنی، کره ای، آمریکایی، اروپایی و برند محلی هولدن بوده، اما در سال های گذشته پای چینی ها نیز به این بازار نه چندان بزرگ باز شده است که البته هنوز تا رسیدن به موفقیت فاصله زیادی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی