ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اخبار تسلا؛ اطلاعات بیشتر از کامیونت برقی و رکورد شکنی تازه مدل S با 1078 کیلومتر پیمایش

براساس تازه خبرهای منتشر شده در مورد کمپانی نامدار تسلا، این شرکت در حال طی پروسه آزمایش جاده ای کامیونت برقی خود است که قرار است چند ماه دیگر به بازار معرفی شود. توسعه سیستم ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

براساس تازه خبرهای منتشر شده در مورد کمپانی نامدار تسلا، این شرکت در حال طی پروسه آزمایش جاده ای کامیونت برقی خود است که قرار است چند ماه دیگر به بازار معرفی شود.

توسعه سیستم اتوپایلوت مخصوص این کامیونت که به تنظیمات راندمان حرکتی متفاوتی نسبت به خودروهای سواری نیاز دارد و تعریف متد رانندگی ترانزیتی برای حرکت قطاری دو کامیون پشت یکدیگر از جمله برنامه های مورد تست تسلا خواهد بود.

از این رو این شرکت درخواست صدور مجوز برای انجام تست در جاده های عمومی را به دپارتمان وسایل نقلیه ایالت نوادا داده است تا زمینه آزمایش های لازم فراهم شود.

خبر دیگر در مورد تسلا آنکه، یکی از مالکان تسلا در شهر سن مارینو ایتالیا موفق شده است که با خودروی تسلا مدل اس 100D مسافت ۱۰۷۸ کیلومتر (۶۶۹.۸۳) را با یک بار شارژ طی کند.

پیش از این مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک گفته بود که این خودرو توانایی پیمودن ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را دارد که به این طریق این ادعا ثابت شد.

در تاریخ ۳ ماه اوت سال ۲۰۱۷، کلوپ خریداران تسلا، موفق شد در یک ماراتن ۲۷ ساعته رانندگی خودرو تسلا مدل اس 100D را بیازماید. در تمام طول مسیر این خودرو با سرعتی در در حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت (۲۵ مایل بر ساعت) رانده شده و سر انجام موفق شد تمام این مسیر ۱۰۷۸ کیلومتری را با یک بار شارژ طی کند.


۱۰۷۸ کیلومتر رکورددار بیشترین مسافتی است که یک تسلا می تواند با یک بار شارژ طی کند و در واقع این عدد از ۱۰۰۰ کیلومتری که ایلان ماسک دو ماه پیش ذکر کرده بود نیز بیشتر است.


رکوردی که تیم کلوپ تیسینو برای مصرف انرژی ذخیره شده در باتری این خودرو در هر کیلومتر بدست آورده ۹۱ کیلو وات بوده است اما این مقدار در زمان رکورد گیری به صورت میانگین به عدد به ۹۸.۴ کیلو وات در هر ساعت افزایش یافت.
ایلان ماسک در حساب توییتری خود این رکورد جدید را به کلوپ مالکان ایتالیایی تسلا تبریک گفته و اعلام کرده که امیدوار است این میزان کارایی نه فقط برای تسلا بلکه برای هر خودروی الکتریکی دیگری حاصل شود.

تسلا مدل اس را در سه تیپ، 100D ،70D و P100D در دسته عرضه می کند.

این مدل در اولین سال های عرضه می توانست مسافتی ۵۰۴ کیلومتری را بپیماید که البته به مرور این مسافت افزایش یافت. مدل ۲۰۱۷ این خودروی دوست دار محیط زیست با موتور الکتریکی خود می تواند نیرویی با قدرت ۷۵۲ اسب بخار  و گشتاور ۹۳۱ نیوتن متر تولید کند.

شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل نیز چیزی در حدود ۲.۵ ثانیه است. انتقال نیرو در این خودروی الکتریکی پنج نفره به صورت تمام چرخ (AWD) بوده و همچنین باتری لیتیوم یونی آن می تواند از ولتاژ ۳۵۰ ولت نیز پشتیبانی کند.


ویژگی های بی نظیری در این وسیله نقلیه تعبیه شده است که از جمله آن ها می توان به سیستم تعلیق هوشمند هوا، ایربگ های جانبی، سیستم خودران اتوپایلوت، سنسور مخصوص پارک در پشت و جلو خودرو، سنسور مخصوص نقاط کور، گارانتی ۴ ساله و یا گارانتی مخصوص پیمودن مسافت تا ۸۰۰۰ کیلومتر و... اشاره کرد.
گفته می شود تسلا قصد دارد با تقویت این سدان لوکس خودروهایی مثل آئودی A7، بی ام و سری ۷، مرسدس بنز اس کلاس، پورشه پانامرا و ولوو اس۸۰ را هرچه بیش از پیش به چالش بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی