ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ سه مانیتور حرفه ای را برای دفاتر کار مدرن معرفی کرد

از پایان هفته جاری، یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های دنیای تکنولوژی و لوازم الکترونیکی مصرفی یعنی IFA در برلین آغاز به کار خواهد کرد. سامسونگ هم که همواره حضور فعالی در این نمایشگاه داشته، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

از پایان هفته جاری، یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های دنیای تکنولوژی و لوازم الکترونیکی مصرفی یعنی IFA در برلین آغاز به کار خواهد کرد. سامسونگ هم که همواره حضور فعالی در این نمایشگاه داشته، معرفی محصولات جدیدش را از چهار روز مانده به این رویداد آغاز کرده.

این کمپانی کره ای، سه مانیتور حرفه ای جدید را برای محیط های کاری مدرن معرفی کرده است که CH89 / CH80 و SH85 نام دارند.

مانیتور CH89 سامسونگ پنل 34 اینچی خمیده با نسبت تصویر 21:9 و رزولوشن 1440×3440 پیکسل دارد که از سه طرف بدون حاشیه است. ارتفاع این نمایشگر قابل تنظیم بوده و قابلیت تغییر زاویه و چرخش در راستای افقی و عمودی را نیز دارد.

طبق اطلاعاتی که از وب سایت شرکت سازنده به دست آمده، این مانیتور فقط به درگاه USB-C مجهز است.

مدل بعدی یعنی CH80 به پنل خمیده 27 اینچی با نسبت تصویر 16:9 و رزولوشن تمام اچ دی مجهز شده و از نظر طراحی مشابه مدل قبلیست، با این تفاوت که درگاه DP Out هم دارد و بنابراین می توان چندین دستگاه مانیتور را به صورت یکپارچه در کنار یکدیگر قرار داد.

آخرین محصول که البته اهمیتش کمتر از بقیه نیست SH85 نام دارد؛ مانیتوری با رزلوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (و نسبت تصویر ۱۶:۹) که قرار است در نسخه های ۲۳.۸ یا ۲۷ اینچی عرضه شود و درست مانند CH80 از پورت DisplayPort پشتیبانی می کند.

چون تمامی این مانیتورها برای حوزه های اداری ساخته شده اند و طراحی ارگونومیک و کاربرپسندی برای استفاده در این محیط ها دارند، جدای از قابلیت تنظیم فیزیکی همگی شان به همراه دو امکان اختصاصی سامسونگ موسوم به Flicker Free  و Eye Saver  عرضه خواهند شد که مورد دوم به لحاظ ماهیت شبیه به اپلیکیشن های فیلتر کننده نظیر f.lux است.

اما باید اضافه کنیم که علاوه بر سه مدل بالا سامسونگ در نظر دارد مدل دیگری به نام CHG90 را هم در جریان نمایشگاه IFA رونمایی کند؛ یک نمایشگر ۴۹ اینچی فوق العاده عریض QLED unit که مجموعه ای از پورت های ارتباطی از جمله DisplayPort، Mini DisplayPort، HDMI و USB را دارد. البته هنوز مشخص نیست که کدام نسخه از استاندارد HDMI توسط این مانیتور پشتیبانی می شود یا اینکه پورت های USB آن دقیقا از چه نوعی هستند و برای روشن شدن این موضوع باید اندکی بیشتر منتظر باشیم.

قیمت دقیق این محصولات هنوز هم اعلام نشده با این همه تا برگزاری نمایشگاه ۴ روزی بیشتر باقی نمانده و احتمالا تا آن زمان تمامی این مسائل روشن خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی