ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جگوار نسخه الکتریکی E-Type را ساخته است

"ما آینده را با تاریخ عرضه خواهیم کرد". این جمله ای است که مدیر بخش کلاسیک گروه JLR برای توصیف جگوار E-Type برقی به کار برده است. به اعتقاد بسیاری از افراد، جگوار E-Type زیبا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

"ما آینده را با تاریخ عرضه خواهیم کرد". این جمله ای است که مدیر بخش کلاسیک گروه JLR برای توصیف جگوار E-Type برقی به کار برده است.

به اعتقاد بسیاری از افراد، جگوار E-Type زیبا ترین خودروی تاریخ به شمار می رود و هسته مرکزی این خودرو هم موتورهای بنزینی بوده است.

حال اما جگوار به واسطه یک موتور برقی 220KW بدون تغییر در اکثر بخش های شاسی، سیستم تعلیق، ترمز ها و...این موتور را در آن جای کرده است. این موتور برقی می تواند در تمامی جگوارهای ساخته شده بین سال های 1949 میلادی تا 1992 میلادی قرار داده شود.

حتی می توان این موتور را به صورت مداوم با موتور بنزینی جا به جا کرد.

با توجه به این که در آینده نچندان دوری، عرضه خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی در شهری چون لندن ممنوع خواهد شد.

خودروهای کلاسیک به مدد موتورهای برقی می توانند همانند سابق، در شهرها جولان دهند.

قوای محرکه این موتور از باتری های مایع تغذیه می شود و قدرت را به محور عقب انتقال می دهد. جعبه دنده نیز دقیقا در همان مکان قبلی خود قرار گرفته است.

جگوار ادعا می کند که با یک بار شارژ این موتور می تواند مسافت 270 کیلومتر را بپیماید. در عرض 5.5 ثانیه از صفر به 100 برسد و در حدود 7 ساعت زمان برای شارژ شدن باتری ها نیاز دارد. این مدل در حدود 80 کیلوگرم از نسخه بنزینی نیز سبک تر است.

در داخل خودرو نیز از طراحی کنسول جدید در کنار یک صحفه نمایش TFT بهره گرفته شده است. در واقع جگوار E-Type الکتریکی، گذشته را به آینده متصل کرده است و جهان پیش روی ما را به نوعی ترسیم می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی