ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

محصول مشترک آئودی و B&O؛ سیستم صوتی 3 بعدی برای نسل جدید A8

آئودی و B&O با یکدیگر برای تولید سیستم های صوتی 3D مخصوص مدل A8 همکاری می کنند. بسیاری از افراد معتقد اند که خرید یک خودرو یک اتفاق شخصی محسوب می شود، چرا که افراد ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

آئودی و B&O با یکدیگر برای تولید سیستم های صوتی 3D مخصوص مدل A8 همکاری می کنند.

بسیاری از افراد معتقد اند که خرید یک خودرو یک اتفاق شخصی محسوب می شود، چرا که افراد مختلف برای خرید خودرو ملاک های متفاوتی را مد نظر قرار می دهند.

این ملاک ها می تواند بازه وسیعی  از طراحی و ویژگی های ظاهری اتومبیل تا میزان کارایی و مصرف سوخت و حتی ویژگی جانبی را شامل شود. شاید عجیب به نظر برسد اما بسیاری از افرادی که به موسیقی علاقه دارند این علاقه را در خرید خودرو نیز دخالت داده و به دنبال خودرویی می روند که از یک سیستم صوتی پر قدرت و همه فن حریف برخوردار باشد.

از این رو بسیاری از خودروسازان تلاش می کنند تا خوروهایی خود را به نحوی تجهیز کنند که بتوانند نظر علاقه مندان موسیقی را نیز به خود جلب کنند.

همکاری کمپانی های خودروسازی با شرکت های صوتی پدیده جدیدی نیست، این همکاری بین خودروساز آلمانی یعنی آئودی و شرکت مشهور تولید لوازم الکترونیکی مصرفی دانمارکی B&O که مخفف Bang & Olufsen است و این دو شرکت در تلاش اند تا در سدان جدید آئودی یعنی A8 یک سیستم 3D نصب کنند.


سیل عظیمی از موسیقی دوستان از این اتفاق خوشحال بوده و معتقد اند تولید سدانی که به یک سیستم صوتی با قدرت 1920 وات و 23 بلندگو مجهز باشد حتی بر روی کاغذ نیز ایده ای بسیار شگفت انگیز و جذاب است.

اسپیکر های این خودرو از مدل آهنربایی نئودیمیوم سبک وزن بوده که سبب کاهش نویز شده و تا جایی که امکان دارد صدا را خالص و قوی نگه می دارند.
اسپیکرهای این خودرو در مکان های معمول خود قرار ندارد. گفته می شود که علاوه بر تعدادی بلندگو که در ستون A خودرو قرار دارد دوعدد نیز در درون دستگیره های سقفی قرار گرفته اند.

این طراحی به خصوص سبب شده که شما صدای فراگیر و یکنواختی بشنوید که در هیچ خودروی دیگری امکان تجربه آن وجود ندارد.
همچنین زمانی که سیستم رسانه ای خودرو درحال استفاده است توویتر (tweeter) تولیدی B&O که در داشبورد قرار دارد به صورت خودکار از مکان خود حرکت کرده و بیرون می آید.

این ویژگی بصری جالب و مهیج می تواند جذابیت های این خودرو را بیش از پیش افزایش دهد.
لازم به ذکر است که توویتر یک بلندگوی خاص است که معمولاً به شکل گنبدی یا شیپوری بوده و در جهت تولید و اجرای صداهای صوتی با فرکانس بالا طراحی و ساخته می شود.

این اسپیکر خاص به طور معمول در حوالی رنج فرکانس ۲۰۰۰ هرتز تا ۲۰۰۰۰ هرتز (که معمولاً بالاترین حد شنوایی انسان است) کار می‌کند.

بنابراین به نظر می رسد که تجهیز A8 به این وسیله صوتی فقط در راستای افزایش جذابیت های بصری نبوده و بهبود کیفیت کلی صدا در این خودرو مد نظر طراحان بوده است.


هر توویتر با آمپلی فایر (amplifier) مختص خود که تقویت کننده صدا است هماهنگ شده و به این ترتیب می تواند به راحتی از طریق سیستم کنترل مرکزی MMI که مخصوص مسافران صندلی های جلو بوده و تبلت مخصوص مسافران صندلی های عقب، شخصی سازی و تنظیم مجدد شود.
علاقه مندان سیستم های صوتی و طرفداران کمپانی آئودی می توانند A8 را که به این سیستم صوتی خاص مجهز است در اوایل پاییز امسال خریداری کرده و مالک با کیفیت ترین نسل A8 تولید شده شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza
    Alireza | ۲۱ مهر ۱۳۹۶

    ب ما پراید میدن بدون ضبط....هعیییی ینی میشه این روزا تموم شه؟؟!!!

مطالب پیشنهادی