ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراخوان میلیونی مرسدس بنز به دلیل نقص ایربگ

گروه خودروسازی دایملر دوشنبه گذشته برای بیش از یک میلیون خودروی سواری و شاسی بلند در سراسر جهان فراخوان صادر کرد. این فراخوان به علت نقص در عملکرد ایربگ ها صادر شده و فقط تولیدات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

گروه خودروسازی دایملر دوشنبه گذشته برای بیش از یک میلیون خودروی سواری و شاسی بلند در سراسر جهان فراخوان صادر کرد.

این فراخوان به علت نقص در عملکرد ایربگ ها صادر شده و فقط تولیدات مرسدس بنز را در بر می گیرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، 495 هزار خودرو در ایالات متحده آمریکا، 400 هزار خودرو در بریتانیا، 76 هزار خودرو در کانادا و تعدادی از ساخته های مرسدس بنز در آلمان مشمول این فراخوان بزرگ می شوند.

بنا به گفته های مقامات کمپانی، تخلیه الکترواستاتیکی، شکستگی فنر ساعتی (clock spring) و فضای ناکافی برای برخی اجزای فرمان ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد کیسه های هوای سمت راننده و باز شدن ناخواسته آنها شوند. بدیهی است که اگر این اتفاق در هنگام رانندگی در اتوبان با سرعت های بالا رخ دهد، می تواند حوادث بسیار ناگواری را به دنبال داشته باشد.

برای رفع این مشکل و برطرف کردن ایرادهای یاد شده، نمایندگی ها مرسدس بنز موظف هستند فضای کافی را برای اجزای مختلف فرمان فراهم کنند.

یکی از مدیران مرسدس بنز در ایالات متحده درباره سوانح و صدمات ناشی از این مشکل اظهار کرده "چند مورد از حوادثی که در آن رانندگان به علت عملکرد نامناسب ایربگ ها دچار زخم های سطحی و کبودی شده اند، گزارش شده است."

خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مرگ راننده ای به دلیل نقص مذکور دریافت نشده و ارتباطی بین آن و مشکلات عدیده مربوط به ایربگ های ساخت تاکاتا وجود ندارد.

فراخوان اشتوتگارتی ها شامل مدل های تولید مختلف می شود. مالکین خودروهای A کلاس، B کلاس، C کلاس ،E کلاس و CLA به همراه افرادی که دارای کراس اوورهای GLA و GLC هستند، باید برای رفع ایراد اتومبیل های خود به نمایندگی های مرسدس بنز مراجعه کنند.

تمامی مدل های یاد شده که احتمال نقص در ایربگ های سمت راننده آنها وجود دارد، بین سال های 2012 و 2018 تولید شده اند.

طبق روال مرسوم در بین خودروسازان مطرح جهان، این فراخوان نیز کاملا رایگان بوده و هیچ منتی بر گردن مشتریان نهاده نمی شود!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی